Elinizdeki mevcut çalışma İspanya’nın Barselona kentindeki evli veya boşanmış Türk göçmenler örneği üzerinden hareketle kültürlerarası problemler ve aile işleyişi arasındaki ilişkide kimlik rolünün önemini araştırmaktadır. Kültürlerarası ilişkilerde kimlik, ailenin devamını için gereken en mühim ve iyileştirici unsurların başında gelmektedir. Tutarlı bir kimlik anlayışı bireyin karar ve davranışlarını, deneyimine daha iyi yön vermesine ve bu deneyime anlam vermesine yardımcı olurken karışık ve zayıf yapılandırılmış kimlik olgusu özellikle kültürlerarası ortamlarda birçok sorunla karşılaşılmasına neden olabilir.
Araştırmacı bu çalışmada, kimlik olgusuna kültürel farklılıklar açısından yaklaşırken aynı zamanda bu olguya bireysellik, aile, din ve dil perspektifleri açısından odaklanmaktadır. Araştırmacı esas olarak burada İspanya’nın Barselona kentinde yaşayan Türk göçmenler ve Katalanlar arasındaki evliliklerde farklı kimliklerin özellikle ikili ilişkilerde ne tür engeller olarak açığa çıktığını göstermeye çalışmaktadır. Bunun yanı sıra çalışma, eğer Türk göçmenler, kültürlerarası anlamsal olarak; ilişki içerisinde olan farklı kültürlerden üyelerin kendilerini yine farklı kültürel kimliklerle tanımlamaları durumunun farkında olup olmadıklarını açığa çıkarmaya çalışmaktadır.
[1] Biever, J. L., Bobele, M.,ve North, M.W. (1998). Therapy with
intercultural couples: A postmodern approach. The Counselling
Psychology Quarterly, 11, 181-188.
[2] Burnett A., Estrada D., Molina B., (2004). Cultural Communities:
Challanges and Opportunities in the Creation of Happily Ever
After Stories of Intercultural Couplehood. The Family Journal.
Sage Publication
[3] Bustamante, M. R., Henriksen R.C., Monakes S., Nelson J.A.,
(2011). Intercultural Couples: Coping with culture-related stressors,
The Family Journal. Sage Publication
[4] Carter, B., ve McGoldrick, M. (1999). The expanded family life
cycle: Individual, family, and social perspectives , Boston: Allyn
ve Bacon.
[5] Chan, A. Y., ve Wethington, E. (1998). Factors promoting marital
resilience among interracial couples. In H. I. McCubbin, E. A.
Thompson, A. I. Thompson, & J. E. Fromer (Ed.), Resiliency in
Native American andimmigrant families (71-87). Thousand Oaks,
Sage.
[6] Falicov, C. J. (1995). Cross-cultural marriages. N. S. Jacobson ve
A. S. Gurman (Ed.), Clinical handbook of couples therapy
(241-252). New York: Guilford.
[7] Ho, M. K. (1990). Intermarried couples in therapy.
Springfield:Thomas.
[8] Hsu, J. (2001). Marital therapy for intercultural couples. W. S.
Tseng, ve J. Streltzer (Ed.), Culture and psychotherapy:
A guide to clinical
[9] Muraco, A. (2012). “Intercultural couples: Crossing boundaries,
negotiating difference” International Journal of Comparative
Sociology (235)
[10] Roulston K. (2009) “Asking Questions and Individual Interviews”,
Sage Publications, Georgia
[11] Waldman, K., ve Rubalcava, L. (2005). Psychotherapy with
intercultural couples: A contemporary psychodynamic approach.
American Journal of Psychotherapy, 59, (227-245).
Göksu, F. (2015). Kültürlerarası Evliliklerde Kimlik Problemi: Katalan-Türk Evlilikleri Üzerine Kalitatif Bir Çalışma. İletişim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 35-45.