Değişen teknolojiyle birlikte halkla ilişkiler alanında meydana gelen yeni
yöntemlerden birisi olan sponsorluk, kuruluşların spor, sanat, siyaset gibi
çeşitli alanlarda kendilerini tanıtmak için kullandıkları yöntemlerden birisi
olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda dünya çapındaki büyük firmalar, yine
dünya çapındaki organizasyonları, spor kulüplerini ve sporcuları sponsorluk
faaliyetleri ile desteklemekte ve aynı zamanda bu destek ile de kendi
tanınırlıklarını, bilinirliklerini arttırmak suretiyle tanıtım yapmaktadır.
Spor sponsorluğu alanında Türk Hava Yolları (THY), özellikle son yıllarda
büyük yatırımlar gerçekleştirmiştir. Bu çalışmada, kamuoyunda yaptığı
sponsorluklarla adından bahsettiren THY’nin bu faaliyetlerinin kuruluşun
kurumsal imajına etkisi değerlendirilmiş ve sponsorluğun görsel kimlik,
kurumsal iletişim ve kalite faktörleri açısından nedensellik içeren bir
faaliyet olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, sponsorluğun halkla
ilişkiler faaliyeti olarak kurumsal imaj üzerindeki etkisinin varlığını ve
etkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Bu bağlamda sponsorluk
faaliyetlerinden hareketle THY örneğinde, kurumsal imajın sponsorluktan
ne düzeyde etkilendiği değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)