İnternetin gelişmesi özellikle de web 2.0 teknolojisinin gelişmesiyle
birlikte kullanıcılar yazılanlara yorum yapabilmekte ve paylaşabilmektedir.
Bu durum kurumlar için kendilerinin geliştirmeleri bakımından fırsat
olabileceği gibi, söz konusu yorumlar incelenmediğinde ise dezavantaja
dönüşebilmektedir. Geçmişe göre kurumlar, doğal afetlerde veya
beklenmedik olaylarla karşılaştıklarında ortaya çıkan krizi günümüz
internet ortamıyla karşılaştırıldığında daha kolay yönetebilmekteydiler.
Bunun en temel nedeni ise, bilgilerin kullanıcılar tarafından anında
paylaşılabilmesidir. Kriz iyi biçimde yönetilmediği durumda ise kurumlar
ciddi bir itibar kaybına uğramaktadırlar. İtibarın kaybı güven kaybını
da beraberinde getireceği için kurumun hem müşterileri hem de ticari
paydaşları nezninde maddi ve manevi kayba uğrayacağı açıktır. Tüm bu
gelişmeler yeni iletişim ortamlarında kriz iletişimini daha profesyonel
biçimde ele alınmasını gerekli kılmıştır.
Çalışmada yeni iletişim ortamlarında kriz iletişiminin nasıl yapılması
gerektiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında
örneklem olarak seçilen Burger King’in 2013 yılında yaşadığı “hamburger
etinde at eti krizi” ve Volkswagen’in 2015 yılında yaşadığı “egzoz
emisyon krizi”dir. Araştırmada kurumların yaşadıkları bu krizleri web
sayfaları ve sosyal medya hesapları üzerinden kriz iletişimi bağlamında
nasıl yönettikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)