Küreselleşme ile birlikte artan etkileşim, toplumlar, kurumlar, ülkeler ve bireylerin benzerlik ve farklılıklarının daha fazla tartışılmasını beraberinde getirmiştir. Tüm bu unsurlar arasında artan etkileşime ilave olarak, uluslararası kurumların daha etkili hale gelmesi ile birlikte, yönetim prensipleri, modelleri ve teknolojinin farklı ülkelerde yer alan kurumlar arasında transferi yaygın bir uygulamaya dönüşmüştür. Bu tarz transferlerin kurumların yaşadıkları sorunlara çözüm olabileceği ve artan karmaşa ve rekabet ortamında kurumlara katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Bu çevresel koşullar altında, sosyal ve ticari etkileşim ve yönetim modellerinin transferi sırasında daha başarılı olmak adına diğer toplumların ve ülkelerin kültürünü anlamaya yönelik kültürlerarası araştırmaların sayısında artış görülmüştür. Bu makalede, bu geniş literatürün incelemesi yapılmıştır. Bu literatür esas alınarak ulusal kültür ve iş yaşamı ile ilgili Hofstede tarafından ortaya konan kültürel boyutlar bağlamında kültürel değerlerin benzeşmesi ve farklılaşması tartışılarak bu yöndeki araştırmalara katkı sunmak amaçlanmaktadır. Farklı ülkelerdeki kurumların yapısında ve günlük uygulamalarında belli bir oranda benzeşme olsa da bu kurumlarda çalışan bireylerin düşünme tarzları, davranışları, inançları ve kültürel değerleri noktasında çok az benzerlik bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu varsayımdan hareketle, bu makalede, farklı ulusal kültür özelliklerinin iletişim tercihleri, liderlik tarzları, motivasyon ve performans yönetim
sistemlerine yansımalarına bakılmaktadır. Bu makale, kurumların farklı
ülke kaynaklı bir yönetim modeli ve prensibini kendi kurumuna uyarlarken
ulusal kültür farklılıklarını dikkate alması gerektiğine işaret etmektedir.
Ulusal Kültür, Hofstede’nin Kültürel Boyutları, İletişim, Liderlik, Motivasyon, Performans Yönetimi
The emergence of globalization has brought us into closer contact with
one another which inevitably forefronts the issue of similarities and
differences between societies, organizations, nations, and individuals.
With the increased interaction of the societies, organizations, individuals
and the increasing dominance of multinational organizations in this new
era, the transfer of management principles, technology, and business
systems between the organizations has become a common practice in
the attempt to find new ways to deal with their problems and to survive
in the increasingly turbulent and competitive environment. In such an
environment, especially, cross-cultural research of organizations increased
in volume in terms of understanding to the culture of other societies and
nations for the success of social and business interaction and transferability
of management models and principles. By reviewing the literature on this
issue, this article aims to contribute to this line of research by discussing
the convergence or divergence of national cultures and related work
values based on the cultural dimensions stated by Hofstede. This article
suggests that although a degree of convergence occurs in the structure
and ordinary practices of organizations, there is little convergence in the
thinking, behavior, beliefs, and values of people in organizations. Based
on this assumption, this article looks at the reflections of different national
cultural characteristics on communication preferences, leadership styles,
motivation and performance management systems. This article shows
that all organizations need to take into account differences in the national cultural features before adapting a management model or principle
originated in another country.
National Culture, Hofstede’s Cultural Dimensions, Communication, Leadership, Motivation, Performance Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)