Web 2.0 ile birlikte ortaya çıkan ve yıllar geçtikçe günümüzdeki halini alan sosyal medyadaki çeşitli mecralarda, kendilerine belirlemiş oldukları içerik konseptleri doğrultusunda paylaşımlarda bulunan sosyal medya fenomenleri; söz konusu paylaşımlarının yer aldığı mecralardaki takipçileri/aboneleri tarafından bilinen, tanınan “mikro-ünlü”lerdir. Söz konusu mecralardaki sosyal medya kullanıcıları sosyal medya fenomenlerini izlemekte, izlemek için mecranın özelliğine göre takip etmekte veya abone olmaktadırlar. Sosyal medya fenomenleri, paylaşımda bulundukları mecraya, kendilerini takip eden veya abone olan sosyal medya kullanıcılarının sayılarına göre çeşitli sınıflandırmalara tabii tutulmuşlardır. Ancak literatürde paylaşımda bulundukları içerik türlerine göre herhangi bir sınıflandırmada bulunulmadığı üzere bu araştırmada sosyal medya fenomenleri, kendilerine belirlemiş oldukları içerik konseptlerine göre paylaşımlarını şekillendirmekte ve bu doğrultuda paylaşımlarını devam ettirmektedirler. Bu çalışmada en çok kullanılan sosyal medya mecrası olan YouTube ve YouTube’daki sosyal medya fenomenleri için de en çok takipçiye sahip ilk 20 YouTuber örneklem olarak ele alınmış; belirlenen aralığında paylaşımda bulundukları içerik türleri kapsamında incelemelerde bulunulmuş; bu doğrultuda sosyal medya fenomenlerinin paylaşımda bulundukları içerik türlerine göre bir sınıflandırma gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)