Bu araştırmada, dijital ekosistemde bulunan birçok kullanıcı içeriğinin üretim yöntemi olan remiks pratiği incelenmiştir. Remiks, yeni bir anlam üretme, kullanıcı içeriği olma ve potansiyel olarak sonsuz bir devinim içinde olma özellikleri bağlamında tanımlanmış, remiks uygulamalarının tarihi ve çeşitli örnekleri, özellikle de remiksin mizah içerikli kullanımları araştırılmıştır. Bu doğrultuda, remiks pratiği ile Instagram postları üreten mizah içerikli 3 sosyal medya hesabının birer aylık iletileri toplanmış ve ardından bu iletilerin barındırdığı remiks uygulamaları belirlenmiştir. Belirlenen uygulamalar hesap yöneticisinin gerçekleştirdiği remiks, iletinin platformlar arası yolculuğunda oluşan remiks ve takipçi yorumlarıyla oluşan remiks olarak üç ana başlık altında gruplandırılmıştır. 3 sosyal medya hesabından toplanan 504 örneklik veritabanı üzerinde frekans analizi yapılmıştır. Sonuç olarak araştırma kapsamındaki iletiler, platformlar arası geçiş özelliğine ve yüksek etkileşime açık, birden çok boyutta remiks barındıran mizah içerikleri olarak tanımlanmıştır.
This paper investigates remix practice which is a popular method for creating content on the digital ecosystem. Within the scope of the paper, the remix has been analyzed in three dimensions: 1. as a way of building new meanings out of existing sources 2. as a way of generating user content 3. as for being in endless mobility. The history and applications of remix practices particularly the humoristic instances have been put under investigation. Throughout a month, all posts from three Instagram accounts have been collected afterwards the remix applications in these posts were identified. These findings were classified under three subtitles: 1. the remix implemented by the admin of the Instagram account, 2. the remix implemented by the followers of the account, 3. the remix which develops due to the mobility of the posts between social media environments. Frequency analysis has been conducted on 504 Instagram posts. In conclusion, these posts have been identified as humoristic, mobile, interactive, and multi-dimensional remix content.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)