Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POLİS KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE İLETİŞİM STRATEJİLERİ: COMPSTAT ÖRNEK OLAYI

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 383 - 406, 01.05.2021

Öz

Planlı örgütsel değişim çabalarının popülerliğine karşın, uygulamada yaşanan başarısızlık oranları yüzde 50 ile 70’leri bulabilmektedir. Bu başarısızlık bazı teknik nedenlerden kaynaklanabildiği gibi, örgütün değişime yaklaşımı, teknolojik altyapısı, liderlik, değerlendirme, planlama, kurum kültürü ve iletişim stratejileri gibi faktörler daha önemli bir rol oynayabilmektedir. Bu çalışma, ABD’de son on yılda bir çok polis teşkilatı tarafından uygulamaya konulan Compstat isimli değişim modelinin uygulanması sürecinde iletişim stratejilerinin rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu örnek olay çalışmasının verileri yapılan mülakatlar ve dökümanlardan toplanmış, tümevarım yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, değişimi yönetenler iletişimin memurları bilgilendirme, değişime ikna etme ve direnmelerinin kaynağını anlama ve gidermeye yönelik olası rolünü etkin kullanmamışlardır. Genel itibariyle, iletişim tek yönlü, bürokratik kanallar (toplantı ve emir yazıları) ve resmi bir dil kullanımını içeren sembolik bir araç olarak kullanılmıştır. Bu iletişim stratejisinin sonucu ise, korku ve endişe, yüksek oranda belirsizlik ve Compstat’ı anlamaya, rutinlerini değiştirmeye ve bu yeni iş ortamının parçası olmaya istekli memurların Compstat’a direnmesi olmuştur.

Kaynakça

  • Agyeman, J., Doppeh, B., Lym, K. & Hatic, H. (2007). The climate-justice link: Communicating risk with low-income and minority audiences. In S. C. Moser, & L. Dilling (Eds.). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change (pp. 119-138). Cambridge University Press: New York.
  • Armenakis, A. A. & Bedeian, A. G. (1999). Organizational change: A review of theory and research in the 1990s. Journal of Management, 99, 293-315.
  • Armenakis, A. A., & Harris, S. G. (2002). Crafting a change message to create transformational readiness. Journal of Organizational Change Management, 15, 169-183.
  • Bordia, P., Hobman, E., Jones, E., Gallois, C., & Callan, V. J. (2004). Uncertainty during organizational change: Types, consequences, and management strategies. Journal of Business and Psychology, 18, 507-532.
  • Chess, C. & Johnson, B.B. (2007). Information is not enough. In S. C. Moser, & L. Dilling (Eds.). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change (pp. 223-236). Cambridge University Press: New York.
  • Dilling, L., & Moser, S.C. (2007). Introduction. In S. C. Moser, & L. Dilling (Eds.). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change (pp. 1-30). Cambridge University Press: New York.
  • Dunwoody, S. (2007). The challenge of trying to make a difference using media messages. In S. C. Moser, & L. Dilling (Eds.). Creating a climate for change: Communicating climate change and facilitating social change (pp. 89-104). Cambridge University Press: New York.
  • Fairhurst, G. T. (1993). The leader-member exchange patterns of women leaders in industry: A discourse analysis. Communication Monographs, 60, 321-351.
  • Fairhurst, G. T. (2001). Dualism in leadership research. In F. M. Jablin & L. L. Putnam (Eds.), The new handbook of organizational communication (pp. 379-439). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Fairhurst, G. T. (2005). Reframing the art of framing: Problems and prospects for leadership. Leadership, 1, 165-185.
  • Gallivan, M. J. (2001). Meaning to change: How diverse stakeholders interpret organizational communication about change initiatives. IEEE Transactions on Professional Communication, 44, 243-266.
  • Harris, L. C., & Ogbonna, E. (2002). The unintended consequences of culture interventions: A study of unexpected outcomes, British Journal of Management, 13, 31-49.
  • Kotter, J. P. (1990). A force for change: How leadership differs from management. New York, NY: The Free Press.
  • Kotter, P. (1996). Leading the change. Boston: Harvard Business School Press.
  • Kotter, J., & Schlesinger, L. (1979). Choosing strategies for change. Harvard Business Review, 57, 106-114.
  • Kotter, J.P., & Heskett, J.L. (1992). Corporate culture and performance. New York: Free Press.
  • Lewis, L. K. & Seibold, D. R. (1998). Reconceptualizing organizational change implementation as a communication problem: A review of literature and research agenda. Communication Yearbook, 21, 92–151.
  • Lewis, L. K. (1999). Disseminating information and soliciting input during planned organizational change: Implementers’ targets, sources, and channels for communicating. Management Communication Quarterly, 13, 43–75.
  • Lewis, L. K., Hamel, S. A., & Richardson, B. K (2001). Communicating change to nonprofit stakeholders: Models and predictors of implementers’ approaches. Management Communication Quarterly, 15, 5-41.
  • Lewis, L. K., Richardson, B. K., & Hamel, S. A. (2003). When the stakes are communicative: The lamb’s and the lion’s share during nonprofit planned change. Human Communication Research, 29, 400-430.
  • Lewis, L. K., Schmisseur, A. M., Stephens, K.K., & Weir, K.E. (2006). Advice on communicating during organizational change. Journal of Business Communication, 43, 113-137.
  • Lewis, L. K. (2006). Employee perspectives on implementation communication as predictors of perceptions of success and resistance. Western Journal of Communication, 70, 23-46.
  • Lewis, L. K. (2007). An organizational stakeholder model of change implementation communication. Communication Theory, 17, 176-204.
  • Miller, V.D., Johnson, J.R. , & Grau, J. (1994). Antecedents to willingness to participate in a planned organizational change. Journal of Applied Communication research, 22, 59-80.
  • Ruben, B. D. (2009). Understanding, planning and leading organizational change: Core concepts and strategies. Washington, DC: National Association of College and University Business Officers
  • Smeltzer, L. R. (1991). An analysis of strategies for announcing organization-wide change. Group & Organization Management, 16, 15-24.
  • Stanley, D. J., Meyer, J. P., & Topolnytsky, L. (2005). Employee cynicism and resistance to organizational change. Journal of Business and Psychology, 19, 429-459.
  • Timmerman, C. E. (2003). Media selection during the implementation of planned organizational change: A predictive framework based on implementation approach and phase. Management Communication Quarterly, 16, 301-340.
  • Witherspoon, P. D. (1997). Communicating leadership: An organizational perspective. Boston: Allyn and Bacon.
  • Zorn, T. E., Page, D. J., & Cheney, G. (2000). Nuts about change: Multiple perspectives on change-oriented communication in a public sector organization. Management Communication Quarterly, 13, 515–566.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Yüksel 0000-0002-4301-0810

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2020
Kabul Tarihi 10 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, Y. (2021). POLİS KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM VE İLETİŞİM STRATEJİLERİ: COMPSTAT ÖRNEK OLAYI. İletişim Çalışmaları Dergisi, 7(2), 383-406.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png