Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KORKU KÜLTÜRÜ BAĞLAMINDA DİJİTAL OYUN ÜZERİNE YAYIMLANAN UYARILARIN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 207 - 231, 03.06.2022

Öz

Günümüzde dijital oyunlar kuşkusuz boş zaman etkinliklerinin başında gelmektedir. Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisinde, karantina uygulamaları sürerken birçok birey zaman geçirebilmek adına dijital oyunlara yönelmiştir. Gerçek yaşam pratiklerinden bağımsız bir dünya sunan dijital oyunlar, baktığımızda gerçek yaşamın kaygılarından çok da uzak değildir. Ev ortamında dijital oyunların tüketiminin giderek artması ile oyun başında geçirilen zaman dijital oyunların etkisi üzerine olan kaygıları artırmaktadır. Bugün, dijital oyunlar yaratıcı endüstri içerisinde büyük bir paya sahipken ve e-spor olarak birçok turnuva yapılırken ülkemizde dijital oyunlara karşı beslenen korku ve panik dijital oyun konusunda çalışılması gereken bir nokta olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda, yapılan çalışmada sivil toplum kuruluşlarının ve devlete bağlı yapıların dijital oyun üzerine yayımladığı 6 sosyal medya paylaşımı irdelenmiştir. Bu 6 sosyal medya paylaşımı ise çalışma için en uygun olan özellikler doğrultusunda amaçlı örneklem şeklinde belirlenmiştir. Belirlenen paylaşımlar, eleştirel söylem analizi yöntemi ile çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Bal, H. (2016). Nitel araştırma yöntem ve teknikleri. İstanbul: Sentez Yayıncılık.
  • Baştürk, S., Taştepe M. (2013). Evren ve örneklem. S. Baştürk (der.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s.129-159). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Çetinkaya, A., Zalimalioğlu, G. (2021). E-Sporun medyada temsili: Türkiye ve Amerika’daki çevrimiçi gazeteler üzerinden bir inceleme. Ö.Uğurlu Akbaş, Ö. A. Kuş (der.), Oyunların dijital hali (s.119-150). İstanbul: Urzeni Yayınevi.
  • Çuhacı, A. (2004). Ulrich Beck’in risk toplumu kuramı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durna, T., Kubilay, Ç. (2010). Söylem kuramları ve eleştirel çözümlemeleri. T. Durna (der.), Medyadan söylemler (s.47-81). İstanbul: Libra Kitapçılık.
  • Furedi, F. (2001). Korku kültürü risk almamanın riskleri (B. Yıldırım, çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Güngör, N. (2016). İletişim kuramlar yaklaşımlar (Gözden geçirilmiş ve genişletilmiş 3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kuş, Ö.A. (2021). Bağımlılık ve dijitalleşme bağlamında oyunlar; İstanbul ili kapsamında, Y Kuşağı’nın dijital oyun bağımlılığı ekseninde incelenmesi. Ö.Uğurlu Akbaş, Ö. A. Kuş (der.), Oyunların dijital hali (s.13-44). İstanbul: Urzeni Yayınevi.
  • İnternet Kaynakları Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu. Dijital oyunlar raporu 2020. https://www.guvenlioyna.org.tr/dosya/jVFeB.pdf.
  • Olgun, E. (2 Ekim 2021). Ulrich Beck ile korku ve risk toplumu üzerine. https://www.sosyalbilimler.org/ulrich-beck-korku-risk-toplumu/. 27 Ekim 2021.
  • Sağlık Bakanlığı (2018). Dijital oyun bağımlılığı çalıştayı sonuç raporu. https://sggm.saglik.gov.tr/Eklenti/39937/0/dijitaloyunbagimliligipdf.pdf.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilüfer Atlı Şengül 0000-0002-7917-1624

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2022
Kabul Tarihi 18 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atlı Şengül, N. (2022). KORKU KÜLTÜRÜ BAĞLAMINDA DİJİTAL OYUN ÜZERİNE YAYIMLANAN UYARILARIN İNCELENMESİ. İletişim Çalışmaları Dergisi, 8(2), 207-231.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png