Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan büyük değişim, vatandaşların gündelik hayatlarını etkilemekle kalmayıp devlet ile olan ilişkilerini bilgi toplumu temelinde yeniden tanımlamıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin özelinde internet kullanımının artması ve yaygınlaşması kamu yönetimlerini de değişim ve dönüşüme uğratmıştır. Bu değişim ve dönüşümün başat aktörü olan e-devlet geleneksel kamu yönetimine karşı değişimin simge haline gelmiştir. Vatandaşların elektronik devlet kullanmamasında etkili olan faktörlerin neler olduğu, vatandaşların e-devlet uygulamalarını nasıl algıladığı, vatandaşların e-devlet uygulamalarına ne ölçüde güvendiği ve e-devletin kamu yönetimi üzerindeki etkisinin nasıl olduğu belirlemeye yönelik Düzce il merkezinde 100 kişi üzerinde bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, e-devlet uygulamalarını kullanan katılımcıların “e-devlet algısı” pozitif yönde iken, kullanmayan katılımcıların algısı negatif yöndedir. Ayrıca e-devletin kullanım amaçları cinsiyet, yaş, eğitim ve istihdam durumuna göre farklılaşmaktadır. Toplumda benzer koşulları yaşan kişilerin benzer hizmet kategorilerinde hizmet alımının yoğunlaştığı görülmektedir.
E-devlet Kamu Yönetimi Bilgi ve İletişim Teknolojisi Bürokrasi
Today, the great change in information and communication technologies not only affects the daily lives of the citizens, but also redefines the relations with the state on the basis of the information society. Increasing use of the Internet and the widespread use of information and communication technologies in particular have caused public administrations to undergo change and transformation. The e-government, which is the dominant actor of this change and transformation, has become a symbol of change towards traditional public administration. A survey of more than 100 people was conducted at the Düzce center to determine what factors are effective for citizens to use electronic state, how citizens perceive e-government applications, how much citizens trust e-government applications, and how e-government affects public administration. According to research findings, "e-government perception" of participants using egovernment applications is in the positive direction whereas the perception of the participants who do not use is in the negative direction. In addition, e-government uses vary according to gender, age, education and employment status. It is seen that people who have similar conditions in the society are concentrated in the purchase of services in similar service categories.
E-government Public Administration Information and Communication Technologies Vureaucracy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi ücretsiz bir dergidir. Makalelerin başvuru ve yayınlanma sürecinde yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Dergi internet üzerinden yayınlanmakta olan bir dergidir.
Uluslararası Politik Araştırmalar Dergisi aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır;
ASOS, Academia Social Science Index
DOAJ, Directory of Open Access Journals
Index Copernicus
ResearchBib
Citefactor