Bu çalışmanın amacı, merhum Kolombiyalı şarkıcı Gustavo "El Loko" Quintero tarafından seslendirilen "Don Goyo" şarkısının video klibini incelemektir. Eleştirel bir yaklaşımla, kültür endüstrisi kavramı çerçevesinde üretiminin bir parçası olan ideolojik izleri, tahayyülleri ve görsel mirasları kanıtlamak istiyoruz. Kolombiya gibi uzun süreli şiddet döngüleri yaşamış bir ülkede fiziksel (ve sembolik) şiddetin temsillerine ilişkin izleri ve ipuçlarını keşfetmeye çalışıyoruz. Bu amaçla, John Thompson tarafından önerilen Derinliğin Hermeneutiği'ni bir metodoloji olarak yeniden ele alıyoruz. Bu amaçla, çalışma nesnemizin üretim bağlamını bu metodolojinin ilkelerine göre haritalandırdık ve yazarların bu makaleyi üretmek için yorumlayıcı süreci ve bu tür bir çalışmanın olasılıkları üzerine öz-düşünümsel bir alıştırma ile sonlandırdık. Ayrıca, video klibin doğrudan gözlemlenmesinden, yapımcılar, alıcılar ve uzmanlar gibi çeşitli aktörlerle yapılan görüşmelerden ve YouTube'da video klip ve şarkı hakkında yapılan yorumların okunmasından elde edilen ampirik verilerden de yararlandık.
Kültür Endüstrisi Ideoloji Şiddet Derin Olanın Hermeneutiği Popüler Müzik.
The purpose of this study is to review the video clip of the song "Don Goyo", performed by the late Colombian singer Gustavo "El Loko" Quintero. We want to evidence, with a critical approach, the ideological traces, imaginaries and visual heritages that were part of its production within the framework of the concept of cultural industry. We seek to explore the traces and clues about the representations of physical (and symbolic) violence in a country that, like Colombia, has experienced prolonged cycles of violence. For this purpose, we retake as a methodology the Hermeneutics of the Deep, proposed by John Thompson. With this purpose, we map the context of production of our object of study according to the guidelines of this methodology, ending with a self-reflective exercise on the interpretative process of the authors to produce this article, as well as the possibilities of this type of work. We also made use of empirical data derived from primary sources, direct observations of the video clip, interviews with various actors such as producers, receivers and experts, and a reading of the comments on YouTube about the video clip and the song.
Cultural Industry Ideology Violence Hermeneutics of The Profound Popular Music
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kültür Sosyolojisi, Müzik Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |