Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Sistemlerini Tarihsel ve Uluslararası Boyutta Karşılaştırma

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 151 - 169, 25.11.2019
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.485784

Öz

Eğitimin verilişi nasıl organize edilir? Farklı eğitim sistemleri
sınıflandırmaları nasıl yapılıyor? Bilginin aktarılmasında eğitim sistemlerinin
nasıl bir rolü vardır, genellikle çocukların ve gençlerin sosyalleşmesi
açısından hangi eğitim hedefleri takip edilir, toplumdaki sosyal eşitsizlik için
hangi rolü üstleniyor?



Bir toplumun eğitim sistemi bu şekilde normal gözükür, çünkü o
öyledir, olduğu gibidir ve pratik olarak toplumun bütün bireyleri çocukluk ve
gençlik dönemlerinde sistemin içerisinden geçer, Almanya’da da yasal bir
zorunluluktur. Ama hangi kurallarla eğitim sistemi kurumsal hale getirilir?
Derslerde ne işlenir? Eğitimi sisteminde kim ne kadar süre ile kalır, hangi
koşullar sınıf atlamak veya sınıfta kalmak için geçerlidir. Kuralları kim
belirler, sınıflandırmayı kim yapar, kimin kalıp kimin geçeceğine kim karar
verir? Verilen bu kararlar öğrencilerin daha sonraki hayatlarını nasıl etkiler?
Bütün bu sorulara eğitim sisteminin tarihi ve uluslararası karşılaştırma
çerçevesinde değinilir.  

Kaynakça

  • Becker, R. (2011). Lehrbuch der Bildungssoziologie, 2. auflage, vs verlag, Wiesbaden.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Şükrü Bilici 0000-0002-2124-4341

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 20 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilici, Ş. (2019). Eğitim Sistemlerini Tarihsel ve Uluslararası Boyutta Karşılaştırma. İçtimaiyat, 3(2), 151-169. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.485784
3176931770

Instagram: @tvictimaiyat