Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Instagram Usage on The Life Styles of Undergraduate Students

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 129 - 142, 27.05.2021
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.897671

Öz

Social media appears in many areas in daily life. Especially with the development of technology and the use of smart devices, social media is included in our lives regardless of time and space. This is true for Instagram, a social media application. The use of Instagram is becoming widespread in society day by day. Users are interested in the application for many reasons such as being liked, appreciated, proving themselves, and getting information. At this point, Instagram is thought to affect the lifestyles of users. In this study, the effect of Instagram usage on university students' life styles was investigated. Students 'purposes of using Instagram, their duration of use and the effects of these situations on students' lifestyles were emphasized. In the study, social media, Instagram and the theoretical framework were mentioned first, and then the research findings were included. Study data were evaluated in a sociological context. Semi-structured interview and observation technique was used in this study, which was planned as a qualitative research.

Kaynakça

  • Babacan, M. E. (2015). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Açılım Kitabevi.
  • Bal, N. (2019). Instagram’da Anneliğin Sunumu Üzerine. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bakıroğlu, C.T. (2013). Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Ekseninde Sosyal Paylaşım Ağları (Bildiri). Akademik Bilişim 2013, Antalya: Akdeniz Üniversitesi. Erişim Tarihi: 10.11.2019, http://ab.org.tr/ab13/bildiri/228.pdf
  • Baudrillard, J. (2000). Tam Ekran. Çev: Bahadır Gülmez. İstanbul: YKY Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon. Çev: Oğuz Adanır. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Bayazıt, Z. Biçer, A.A. (2019). Sosyal Medya İletişiminde Sosyal Medya Denetiminin Önemi. Muhasebe ve Denetime Bakış, (57): 141-164.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum, Kültür. Çev: Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çakmak, V. (2018). İletişim Kaygısı ve Sosyal Medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Dedeoğlu, G. (2016). Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik. Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Digital 2020 - Global Digital Overview, https://wearesocial.com/digital-2020 , (Erişim Tarihi: 25.03.2020) Dijk J. V. (2016). Ağ Toplumu. İstanbul: Kafka Yayınevi.
  • Gündüz, A. Ertong Attar, G. Altun, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Instagram’daki Benlik Sunumları. DTCF Dergisi, 58.2: 1862-1895.
  • Goffman, E. 2009. Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Çev: Barış Cezar. İstanbul: Metin Yayınları.
  • Gönç Şavran, T. (2012). Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ed. N. Suğur. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, 138-158.
  • Gönç Şavran, T. (2015). Toplum, Bilim ve Yöntem. Sosyolojiye Giriş. N. Suğur (Ed.) Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2-32.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Kawasaki, G. Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. Çev: Mirel Benveniste. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Kaya, E. Mengi, B. T. (2019). Sosyal Medya Risklerinin Yönetilmesinde İç Denetimin Rolü. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (82): 97-110.
  • Laughey, D. (2010). Medya Çalışmaları. Çev: Ali Toprak. İstanbul: Kalkeon Yayınları.
  • Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Çev: Halime Yücel. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Metin, O. (2014). Sosyal Medyanın Siyasal Toplumsallaşmaya Etkileri: Üniversite Öğrencileri Örneği. (Doktora Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • McLuhan, M. Powers, B.R. (2001). Global Köy. Çev: Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Scala Yayıncılık. Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ritzer, G. (2011). Küresel Dünya. Çev: Melih Pekdemir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rojek, C. (2003). Şöhret. Çev: Semra Kunt Akbaş ve Kürşad Kızıltuğ. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sanlav, Ü. (2014). Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Sevinç, S. S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Sütlüoğlu, T. (2015). Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Süreçleri: Facebook Örneği. Folklor / Edebiyat, 21 (83): 125-147.
  • Tuncer, E. (2014). Patron - Sosyal Medya İmparatorluğu. İstanbul: Akis Yayınları.

İnstagram Kullanımının Lisans Öğrencilerinin Yaşam Biçimleri Üzerine Etkisin

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 129 - 142, 27.05.2021
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.897671

Öz

Sosyal medya, günlük yaşamda birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Özellikle teknolojinin gelişmesi ve akıllı cihazların kullanımı ile birlikte sosyal medya, zaman ve mekân sınırı tanımaksızın hayatımıza dahil olmaktadır. Bu durum bir sosyal medya uygulaması olan Instagram içinde geçerlidir. Instagram kullanımı, gün geçtikçe toplum içerisinde yaygın bir hal almaktadır. Kullanıcılar beğenilmek, takdir edilmek, kendini kanıtlamak, bilgi almak gibi birçok nedenle uygulamaya ilgi göstermektedir. Bu noktada Instagram’ın, kullanıcıların yaşam biçimlerini etkilediği düşünülmektedir. Bu çalışmada Instagram kullanımının üniversite öğrencilerinin yaşam biçimleri üzerine etkisi üzerinde durulmuştur. Öğrencilerin Instagram’ı kullanım amaçları, kullanım süreleri ve bu durumların öğrencilerin yaşam biçimlerine etkileri üzerinde durulmuştur. Çalışmada önce sosyal medya, Instagram ve kuramsal çerçeveye değinildikten sonra araştırma bulgularına yer verilmiştir. Çalışma verileri sosyolojik bağlamda değerlendirilmiştir. Nitel bir araştırma olarak planlanan bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem tekniği kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Babacan, M. E. (2015). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Açılım Kitabevi.
  • Bal, N. (2019). Instagram’da Anneliğin Sunumu Üzerine. (Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bakıroğlu, C.T. (2013). Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Ekseninde Sosyal Paylaşım Ağları (Bildiri). Akademik Bilişim 2013, Antalya: Akdeniz Üniversitesi. Erişim Tarihi: 10.11.2019, http://ab.org.tr/ab13/bildiri/228.pdf
  • Baudrillard, J. (2000). Tam Ekran. Çev: Bahadır Gülmez. İstanbul: YKY Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon. Çev: Oğuz Adanır. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Bayazıt, Z. Biçer, A.A. (2019). Sosyal Medya İletişiminde Sosyal Medya Denetiminin Önemi. Muhasebe ve Denetime Bakış, (57): 141-164.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi, Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum, Kültür. Çev: Ebru Kılıç. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Çakmak, V. (2018). İletişim Kaygısı ve Sosyal Medya. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Dedeoğlu, G. (2016). Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik. Bursa: Sentez Yayıncılık.
  • Digital 2020 - Global Digital Overview, https://wearesocial.com/digital-2020 , (Erişim Tarihi: 25.03.2020) Dijk J. V. (2016). Ağ Toplumu. İstanbul: Kafka Yayınevi.
  • Gündüz, A. Ertong Attar, G. Altun, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Instagram’daki Benlik Sunumları. DTCF Dergisi, 58.2: 1862-1895.
  • Goffman, E. 2009. Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. Çev: Barış Cezar. İstanbul: Metin Yayınları.
  • Gönç Şavran, T. (2012). Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ed. N. Suğur. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, 138-158.
  • Gönç Şavran, T. (2015). Toplum, Bilim ve Yöntem. Sosyolojiye Giriş. N. Suğur (Ed.) Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2-32.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Kawasaki, G. Fitzpatrick, P. (2014). Sosyal Medya Sanatı. Çev: Mirel Benveniste. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
  • Kaya, E. Mengi, B. T. (2019). Sosyal Medya Risklerinin Yönetilmesinde İç Denetimin Rolü. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (82): 97-110.
  • Laughey, D. (2010). Medya Çalışmaları. Çev: Ali Toprak. İstanbul: Kalkeon Yayınları.
  • Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Çev: Halime Yücel. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Metin, O. (2014). Sosyal Medyanın Siyasal Toplumsallaşmaya Etkileri: Üniversite Öğrencileri Örneği. (Doktora Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • McLuhan, M. Powers, B.R. (2001). Global Köy. Çev: Bahar Öcal Düzgören. İstanbul: Scala Yayıncılık. Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Ritzer, G. (2011). Küresel Dünya. Çev: Melih Pekdemir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Rojek, C. (2003). Şöhret. Çev: Semra Kunt Akbaş ve Kürşad Kızıltuğ. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sanlav, Ü. (2014). Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Sevinç, S. S. (2012). Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Sütlüoğlu, T. (2015). Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Sosyalleşme ve Kimlik İnşası Süreçleri: Facebook Örneği. Folklor / Edebiyat, 21 (83): 125-147.
  • Tuncer, E. (2014). Patron - Sosyal Medya İmparatorluğu. İstanbul: Akis Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Orjinal Makale
Yazarlar

Osman Metin 0000-0002-0888-1485

Murat Gencer

Yayımlanma Tarihi 27 Mayıs 2021
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Metin, O., & Gencer, M. (2021). İnstagram Kullanımının Lisans Öğrencilerinin Yaşam Biçimleri Üzerine Etkisin. İçtimaiyat, 5(1), 129-142. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.897671