Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Pedofili Bireyler Tarafından Çocukların Bilinçli ve Sistematik Cinsel İstismarı: Helmut Kentler “Deneyi” ve Odenwald Okulu Örneği

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 323 - 340, 31.05.2023
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.1265262

Öz

Modern dönemde ihmal, istismar, kötü muamele, şiddet gibi nedenlerle koruma altına alınan çocuklar, koruma ve bakım altında kaldıkları süre içerisinde de ihmal ve istismara uğrayabilmektedir. Bununla birlikte, kendilerini korumakla görevli kamu kurumları tarafından çocukların bilinçli ve sistemli olarak istismar edildiği, yüksek yararlarının dikkate alınmadığı uygulamalar da bulunmaktadır. Örneğin, “iyi bir gelecek” ve “İngiliz yatırımı” düşünceleri ile İngiltere’den Kanada ve Avustralya’ya 1970’lere kadar yapılan zorunlu çocuk göçü nedeniyle yüzbinlerce çocuk ailelerinden koparılmıştır.
Çocukların pedofili bireyler tarafından bilinçli ve sistematik olarak istismar edilmesi olgusu ise her yönüyle üzerinde durulması gereken bir konudur. Almanya’nın Berlin Eyaletinde, 1960’ların sonundan 2003 yılına kadar, sosyal pedagoji Profesörü Helmut Kentler, Berlin Senatosu ve Berlin Gençlik dairesinin onayı ile koruma altındaki çocukların pedofili “koruyucu baba”ların yanına yerleştirildiği ve bu kişilere finansal destek verildiği ortaya çıkmıştır. Aynı şekilde, 1910 yılında kurulan Odenwald Okulu’ndaki çocuklar, pedofili ve eşcinsel öğretmenleri, idarecileri tarafından yıllar boyunca sistematik cinsel istismara uğramıştır. Literatür, her iki uygulamadaki aktörlerin birbirleriyle bağlantılı olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Çalışma, yöntem olarak literatüre dayalı bir araştırmadır. Bu kapsamda, Helmut Kentler “Deneyi” ve Odenwald Okulu’nda yaşanan istismarlar, üniversitelerin konuya ilişkin araştırma raporları, literatürdeki ilgili diğer kaynaklar ve basında yer alan bilgiler çerçevesinde ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Ahrbeck, B., Etschenberg, K., & Felder, M. (2022). Neo-Emancipatory Sex Education in Germany: Sexual Abuse and Gender Confusion. Dignity: A Journal of Analysis of Exploitation and Violence, 7(1), 2. https://doi.org/10.23860/dignity.2022.07.01.02
  • Albayrak, H. Ş. (2022). The Development, Institutionalization and Transformation of The LGBT Movement into a Western Civilization Project. İnsan ve Toplum-The Journal Of Humanity & Society .
  • Almanya Ek Sorular (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporuna Yönelik Soruları. 01.12.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fQ%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Almanya Ek Yanıtlar (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporu Sorularına Yönelik Yanıtları. 01.12.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fRQ%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Almanya Sonuç Gözlemleri Raporu (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporuna Yönelik Sonuç Gözlemleri. 04.11.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fCO%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Apin, N. (2022). Reporting on child sexual abuse: Personal insights into the workings, challenges, and opportunities in journalism. Child Sexual Abuse and the Media, 215-228. Aviv, R. (2021). 29.11.2022 tarihinde https://www.newyorker.com/magazine/2021/07/26/the-german-experiment-that-placed-foster-children-with-pedophiles adresinden erişildi.
  • Baader, M. S., & Levis, N. (2015). Pedo-sexuality: An especially German history. WSQ: Women's Studies Quarterly, 43(1), 315-322.
  • Baader, M. S. (2017). Zwischen Enttabuisierung und Entgrenzung. Der Diskurs um Pädosexualität und die Erziehungs-, Sexual-und Sozialwissenschaften der 1970er bis 1990er Jahre. Erziehungswissenschaft, 28(1), 11-12.
  • Baader, M. S. (2018). Tabubruch und Entgrenzung. Pädosexualität und Wissenschaft in den 1960er bis 1990er Jahren. In Sexuelle Gewalt in Kindheit und Jugend. Theoretische, empirische und konzeptionelle Erkenntnisse und Herausforderungen erziehungswissenschaftlicher Forschung (pp. 28-39).
  • Baader, M. S., Oppermann, C., Schröder, J., & Schröer, W. (2020). Independent Investigation into Helmut Kentler’s Activities in the Berlin Child and Youth Welfare Services. Summary of the Final Report. 01.12.2022 tarihinde https://hildok.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/docId/1109 ve https://hildok.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/searchtype/latest/docId/1092/start/0/rows/10 adresinden erişildi.
  • Baader, M. S. (2021). Involviertheit und Verantwortung, Legitimation durch Wissenschaft, Aufarbeitung als Herausforderung. Sexualisierte Gewalt und erziehungswissenschaftliche Disziplin. Erziehungswissenschaft, 32(63), 29-40. 12.12.2022 tarihinde https://elibrary.utb.de/doi/pdf/10.3224/ew.2019.30.issue-2 adresinden erişilmiştir.
  • Bartsch, M. & Verbeet, M. (2010). "The Roots of Abuse: Decades of Molestation Haunt Odenwaldschule. 03.12.2022 tarihinde https://www.spiegel.de/international/germany/the-roots-of-abuse-decades-of-molestation-haunt-odenwaldschule-a-707658.html adresinden erişildi.
  • Beachy, R. (2010). The German invention of homosexuality. The Journal of Modern History, 82(4), 801-838.
  • Brachmann, J. (2016). Tatort Odenwaldschule. Ein Werkstattbericht über die Schwierigkeiten der Aufarbeitung von Vorkommnissen pädokrimineller Gewalt in Institutionen. Zeitschrift für Pädagogik, 62(5), 638-655.
  • Brachmann, J. (2019). Tatort Odenwaldschule: das Tätersystem und die diskursive Praxis der Aufarbeitung von Vorkommnissen sexualisierter Gewalt. Julius Klinkhardt.
  • Damböck, C. (2022). Logischer Empirismus, Lebensreform und Die Deutsche Jugendbewegung: Logical Empiricism, Life Reform, and the German Youth Movement (Vol. 32). Springer Nature.
  • Doğan, S., & Küçükgöncü, S. (2009). Geçmisten Günümüze Cinsellik Arastirmalari/Sexuality Research: From Past to Present. Noro-Psikyatri Arsivi, 46(3), 102.
  • Durutürk, B. (2020). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin “Şifreleme-Deşifreleme” Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi: Küreyerelleşme Ekseninde Ramazan Ayında Yayınlanan Coca-Cola Reklamı. Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, 24(1).
  • Gaetano, P. (2017). David Reimer and John money gender reassignment controversy: The John/Joan case. Embryo Project Encyclopedia, 11-15.
  • Haymana, P. & Kolburan, Ş. G. (2019). Kadınların İyilik Halinin Algılanan Toplumsal Cinsiyet Rolleriyle İlişkisi. Aydın İnsan ve Toplum Dergisi, 5(1), 29-53.
  • Hausman, B. L. (2000). Do boys have to be boys? Gender, narrativity, and the John/Joan case. NWSA Journal: a Publication of the National Women's Studies Association, 12(3), 114-138.
  • Hörnle, T. (2000). Penal Law and Sexuality: Recent Reforms in German Criminal Law. Buffalo Criminal Law Review, 3(2), 639-685.
  • Lonne, B., Parton, N., Thomson, J., & Harries, M. (2008). Reforming child protection. Routledge. Meyerowitz, J. (2001). Sex research at the borders of gender: Transvestites, transsexuals, and Alfred C. Kinsey. Bulletin of the History of Medicine, 72-90. Morantz, R. M. (1977). The scientist as sex crusader: Alfred C. Kinsey and American culture. American Quarterly, 29(5), 563-589.
  • Nentwig, T. (2016). Die Unterstützung pädosexueller bzw. päderastischer Interessen durch die Berliner Senatsverwaltung. Am Beispiel eines „Experiments “von Helmut Kentler und der „Adressenliste zur schwulen, lesbischen & pädophilen Emanzipation.
  • Nentwig, T. (2019). Helmut Kentler und die Universität Hannover. vom Präsidium der Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover. Petersberg. 01.12.2022 tarihinde https://www.uni-hannover.de/fileadmin/luh/content/webredaktion/universitaet/geschichte/helmut_kentler_und_die_universitaet_hannover.pdf adresinden erişildi.
  • Raedel, C. & Wahl, T. (2021). Helmut Kentlers Experimente. 11 Kasım 2022 tarihinde https://www.ethikinstitut.de/helmut-kentlers-experimente/ adresinden erişilmiştir.
  • Reiß, S. (2016). Päderastie in der deutschen Jugendbewegung. Eine kulturwissenschaftliche Annäherung. Zeitschrift für Pädagogik, 62(5), 670-683.
  • Singer, K., & Frevert, U. (2014). 100 Jahre Hellmut Becker (1913-2013)-Dokumentation der Ausstellung zu Leben und Werk im Max-Planck-Institut für Bildungsforschung [Online-Publikation].
  • Şahin, M. (2020). Dünyada toplumsal cinsiyet karşıtı (anti-gender) hareketler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 654-670.
  • Yaman, F. (2018). Almanya’da Çocukları Koruma Altına Alınan Göçmen Ailelere Yönelik Koruma Hizmetlerinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

The Systematic And Deliberate Sexual Abuse Of Children By Peadhopiles: The Helmut Kentler “Experiment” And The Example Of Odenwald School

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 323 - 340, 31.05.2023
https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.1265262

Öz

In the modern era, children who are taken under custody for reasons such as neglect, abuse, maltreatment and violence may also be subjected to neglect and abuse during their stay under protection and care. However, there are also practices in which children are consciously and systematically abused by public institutions in charge of protecting them and their best interests are not taken into account. For example, due to the forced child immigration hundreds of thousands of children were separated from their families and sent from the UK to Canada and Australia until the 1970s with the ideas of "a good future" and "British investment".
The phenomenon of the conscious and systematic abuse of children by peadhopiles is an issue that needs to be emphasized in every aspect. In the German state of Berlin, from the end of the 1960s until 2003, with the approval of the Social Pedagogy Professor Helmut Kentler, the Berlin Senate and the Berlin Youth Office, it was revealed that the children under protection were placed with the pedophile "foster fathers" and financial support was given to these people. Likewise, children at the Odenwald School, founded in 1910, have been subjected to systematic sexual abuse over the years by their pedophile and gay teachers and administrators. The literature has revealed that the actors in both applications are interconnected.
Methodologically this is a literature review. In this context, the Helmut Kentler “Experiment” and the sexual abuses experienced in the Odenwald School are discussed within the framework of the research reports of the universities, other relevant sources in the literature and the information in the press.

Kaynakça

  • Ahrbeck, B., Etschenberg, K., & Felder, M. (2022). Neo-Emancipatory Sex Education in Germany: Sexual Abuse and Gender Confusion. Dignity: A Journal of Analysis of Exploitation and Violence, 7(1), 2. https://doi.org/10.23860/dignity.2022.07.01.02
  • Albayrak, H. Ş. (2022). The Development, Institutionalization and Transformation of The LGBT Movement into a Western Civilization Project. İnsan ve Toplum-The Journal Of Humanity & Society .
  • Almanya Ek Sorular (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporuna Yönelik Soruları. 01.12.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fQ%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Almanya Ek Yanıtlar (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporu Sorularına Yönelik Yanıtları. 01.12.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fRQ%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Almanya Sonuç Gözlemleri Raporu (2022). Almanya’nın Çocuk Haklarına İlişkin Birleştirilmiş Beşinci ve Altıncı Ülke Raporuna Yönelik Sonuç Gözlemleri. 04.11.2022 tarihinde https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/15/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRC%2fC%2fDEU%2fCO%2f5-6&Lang=en adresinden erişildi.
  • Apin, N. (2022). Reporting on child sexual abuse: Personal insights into the workings, challenges, and opportunities in journalism. Child Sexual Abuse and the Media, 215-228. Aviv, R. (2021). 29.11.2022 tarihinde https://www.newyorker.com/magazine/2021/07/26/the-german-experiment-that-placed-foster-children-with-pedophiles adresinden erişildi.
  • Baader, M. S., & Levis, N. (2015). Pedo-sexuality: An especially German history. WSQ: Women's Studies Quarterly, 43(1), 315-322.
  • Baader, M. S. (2017). Zwischen Enttabuisierung und Entgrenzung. Der Diskurs um Pädosexualität und die Erziehungs-, Sexual-und Sozialwissenschaften der 1970er bis 1990er Jahre. Erziehungswissenschaft, 28(1), 11-12.
  • Baader, M. S. (2018). Tabubruch und Entgrenzung. Pädosexualität und Wissenschaft in den 1960er bis 1990er Jahren. In Sexuelle Gewalt in Kindheit und Jugend. Theoretische, empirische und konzeptionelle Erkenntnisse und Herausforderungen erziehungswissenschaftlicher Forschung (pp. 28-39).
  • Baader, M. S., Oppermann, C., Schröder, J., & Schröer, W. (2020). Independent Investigation into Helmut Kentler’s Activities in the Berlin Child and Youth Welfare Services. Summary of the Final Report. 01.12.2022 tarihinde https://hildok.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/docId/1109 ve https://hildok.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/searchtype/latest/docId/1092/start/0/rows/10 adresinden erişildi.
  • Baader, M. S. (2021). Involviertheit und Verantwortung, Legitimation durch Wissenschaft, Aufarbeitung als Herausforderung. Sexualisierte Gewalt und erziehungswissenschaftliche Disziplin. Erziehungswissenschaft, 32(63), 29-40. 12.12.2022 tarihinde https://elibrary.utb.de/doi/pdf/10.3224/ew.2019.30.issue-2 adresinden erişilmiştir.
  • Bartsch, M. & Verbeet, M. (2010). "The Roots of Abuse: Decades of Molestation Haunt Odenwaldschule. 03.12.2022 tarihinde https://www.spiegel.de/international/germany/the-roots-of-abuse-decades-of-molestation-haunt-odenwaldschule-a-707658.html adresinden erişildi.
  • Beachy, R. (2010). The German invention of homosexuality. The Journal of Modern History, 82(4), 801-838.
  • Brachmann, J. (2016). Tatort Odenwaldschule. Ein Werkstattbericht über die Schwierigkeiten der Aufarbeitung von Vorkommnissen pädokrimineller Gewalt in Institutionen. Zeitschrift für Pädagogik, 62(5), 638-655.
  • Brachmann, J. (2019). Tatort Odenwaldschule: das Tätersystem und die diskursive Praxis der Aufarbeitung von Vorkommnissen sexualisierter Gewalt. Julius Klinkhardt.
  • Damböck, C. (2022). Logischer Empirismus, Lebensreform und Die Deutsche Jugendbewegung: Logical Empiricism, Life Reform, and the German Youth Movement (Vol. 32). Springer Nature.
  • Doğan, S., & Küçükgöncü, S. (2009). Geçmisten Günümüze Cinsellik Arastirmalari/Sexuality Research: From Past to Present. Noro-Psikyatri Arsivi, 46(3), 102.
  • Durutürk, B. (2020). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin “Şifreleme-Deşifreleme” Kuramı Üzerinden Değerlendirilmesi: Küreyerelleşme Ekseninde Ramazan Ayında Yayınlanan Coca-Cola Reklamı. Turkish Journal of Social Research/Turkiye Sosyal Arastirmalar Dergisi, 24(1).
  • Gaetano, P. (2017). David Reimer and John money gender reassignment controversy: The John/Joan case. Embryo Project Encyclopedia, 11-15.
  • Haymana, P. & Kolburan, Ş. G. (2019). Kadınların İyilik Halinin Algılanan Toplumsal Cinsiyet Rolleriyle İlişkisi. Aydın İnsan ve Toplum Dergisi, 5(1), 29-53.
  • Hausman, B. L. (2000). Do boys have to be boys? Gender, narrativity, and the John/Joan case. NWSA Journal: a Publication of the National Women's Studies Association, 12(3), 114-138.
  • Hörnle, T. (2000). Penal Law and Sexuality: Recent Reforms in German Criminal Law. Buffalo Criminal Law Review, 3(2), 639-685.
  • Lonne, B., Parton, N., Thomson, J., & Harries, M. (2008). Reforming child protection. Routledge. Meyerowitz, J. (2001). Sex research at the borders of gender: Transvestites, transsexuals, and Alfred C. Kinsey. Bulletin of the History of Medicine, 72-90. Morantz, R. M. (1977). The scientist as sex crusader: Alfred C. Kinsey and American culture. American Quarterly, 29(5), 563-589.
  • Nentwig, T. (2016). Die Unterstützung pädosexueller bzw. päderastischer Interessen durch die Berliner Senatsverwaltung. Am Beispiel eines „Experiments “von Helmut Kentler und der „Adressenliste zur schwulen, lesbischen & pädophilen Emanzipation.
  • Nentwig, T. (2019). Helmut Kentler und die Universität Hannover. vom Präsidium der Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover. Petersberg. 01.12.2022 tarihinde https://www.uni-hannover.de/fileadmin/luh/content/webredaktion/universitaet/geschichte/helmut_kentler_und_die_universitaet_hannover.pdf adresinden erişildi.
  • Raedel, C. & Wahl, T. (2021). Helmut Kentlers Experimente. 11 Kasım 2022 tarihinde https://www.ethikinstitut.de/helmut-kentlers-experimente/ adresinden erişilmiştir.
  • Reiß, S. (2016). Päderastie in der deutschen Jugendbewegung. Eine kulturwissenschaftliche Annäherung. Zeitschrift für Pädagogik, 62(5), 670-683.
  • Singer, K., & Frevert, U. (2014). 100 Jahre Hellmut Becker (1913-2013)-Dokumentation der Ausstellung zu Leben und Werk im Max-Planck-Institut für Bildungsforschung [Online-Publikation].
  • Şahin, M. (2020). Dünyada toplumsal cinsiyet karşıtı (anti-gender) hareketler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 654-670.
  • Yaman, F. (2018). Almanya’da Çocukları Koruma Altına Alınan Göçmen Ailelere Yönelik Koruma Hizmetlerinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Orjinal Makale
Yazarlar

Fikret Yaman 0000-0002-2385-5824

Erken Görünüm Tarihi 29 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yaman, F. (2023). Pedofili Bireyler Tarafından Çocukların Bilinçli ve Sistematik Cinsel İstismarı: Helmut Kentler “Deneyi” ve Odenwald Okulu Örneği. İçtimaiyat, 7(1), 323-340. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.1265262