Medyanın ebeveynlik uygulamalarını şekillendirmedeki rolü çağdaş toplumda giderek daha önemli hale gelmiştir. Ebeveynlerin çocuk yetiştirme kararları çeşitli medya kaynaklarından gelen bir bilgi seliyle şekillenmektedir. Özellikle sosyal medyanın yükselişi, etkileşimli özelliklere sahip alternatif bir kamusal alan yaratarak ebeveynler için yeni fırsatlar ve zorluklar ortaya çıkarmıştır. Sosyal platformlar arasında Instagram, dijital ebeveynlik için tercih edilen bir bilgi kaynağı olarak öne çıkmaktadır. Bu makale, ebeveynlerin çocuk yetiştirme konusundaki bilgi kaynaklarının zaman içinde nasıl değiştiğini, özellikle Y Kuşağı'na (Milenyumlar) özel bir dikkat göstererek incelemektedir. Fenomenolojik bir çalışma olan araştırma, dijital etnografya ve görüşmeler yoluyla toplanan verilerden yararlanmaktadır. Bulgular, kitapların geleneksel medyada bilimsel ve güvenilir bir kaynak olarak görülmeye devam etmesine rağmen, günümüzde ebeveynlerin bilgiye kolay erişim, gerçek zamanlı etkileşim, görsel içerik, ebeveyn topluluklarına katılım ve aidiyet ve güven duygusu nedeniyle sosyal medyayı tercih edebileceğini göstermektedir. Aynı zamanda, sosyal medya içeriğinin, aşırı bilgi yükü, potansiyel gizlilik ihlalleri ve fenomenler ve akran baskısı tarafından yönlendirilen yetersizlik duyguları nedeniyle ebeveynlerde güvensizlik yarattığı bulunmuştur. Bu makale, çocuk yetiştirme bağlamında ebeveynler ve medya arasındaki dinamikleri daha iyi anlayarak literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
İnstagram Sosyal Medya Dijital Ebeveynlik Çocuk Yetiştirme Bilgi Kaynakları Dijital Etnografi
Bu çalışmada etik kurallara uyulmuştur.
The role of media in shaping parenting practices has become increasingly important in contemporary society. Parents' decisions about raising children are shaped by a flood of information from various media sources. The rise of social media, in particular, has introduced new opportunities and challenges for parents by creating an alternative public sphere with interactive features. Among social platforms, Instagram stands out as a preferred source of information for digital parenting. This article examines how parents' sources of information on child-rearing have changed over time, with special attention to Generation Y (Millennials). A phenomenological study, the work draws on data collected through digital ethnography and interviews. The findings show that, while books continue to be regarded as a scientific and trustworthy source within traditional media, parents today may prefer social media for ease of access to information, real-time interactions, visual content, participation in parenting communities, and a sense of belonging and trust. At the same time, social media content is found to create insecurity in parents due to information overload, potential privacy violations, and feelings of inadequacy driven by influencers and peer pressure. This article aims to contribute to the literature by better understanding the dynamics between parents and media in the context of child-rearing.
Instagram Social Media Digital Parenting Child Rearing Information Sources Digital Ethnography
Ethical rules were followed in this study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Aile Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: Aile Özel Sayısı |