This study investigates the role of family support and cultural interaction through art in the language acquisition processes of international students learning Turkish at Haliç University TÖMER. The multidimensional questionnaire used as a data collection tool evaluated the students’ demographic information (age, gender, nationality, length of stay in Turkey). It also examined their reasons for choosing Turkey, levels of cultural adaptation, and participation in artistic-cultural activities. The participant group consisted of students from countries such as Palestine, Turkmenistan, and Kazakhstan. Most were young (18–22 years old), female (66.7%), and had been in Turkey for a short period (0–1 year). The findings revealed that the quality of education, family support, and cultural affinity played a significant role in choosing Turkey. The students stated that their education in Turkey contributed to their cultural, artistic, linguistic, and professional development. Visual and dramatic arts such as cinema, theatre, and television series were the most influential in cultural interaction. Overall, cultural interaction provided a positive experience. However, a small number of participants reported difficulties in adaptation. This research addresses the interaction of demographic characteristics, family support, and art in international students’ language learning and cultural integration.
This study was conducted with the ethical approval specified in the decision of the Haliç University Social and Human Sciences Research Ethics Committee, dated 07.05.2025 and numbered 04.
Bu çalışma, Haliç Üniversitesi TÖMER'de Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin dil edinimi süreçlerinde aile desteğinin ve sanat yoluyla kültürel etkileşimin rolünü araştırmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan çok boyutlu anket, öğrencilerin demografik bilgilerini (yaş, cinsiyet, uyruk, Türkiye'de kalış süresi) ile birlikte Türkiye'yi tercih nedenlerini, kültürel uyum düzeylerini ve sanatsal-kültürel aktivitelere katılımlarını değerlendirmiştir. Katılımcı grubu, Filistin, Türkmenistan ve Kazakistan gibi ülkelerden gelen çeşitli öğrencilerden oluşmakta, çoğunluğu genç (18-22 yaş), kısa süredir Türkiye'de bulunan (0-1 yıl) ve kadın (%66,7) bireylerden oluşmaktadır. Bulgular, öğrencilerin Türkiye'yi seçmelerinde eğitim kalitesi, aile desteği ve kültürel yakınlık gibi faktörlerin öne çıktığını göstermiştir. Öğrenciler, Türkiye'deki eğitimlerinin kültürel, sanatsal, dilsel ve mesleki gelişimlerine katkı sağladığını belirtmiştir. Kültürel etkileşimde en çok sinema, tiyatro ve televizyon dizileri gibi görsel ve dramatik sanatların etkili olduğu görülmüştür. Genel olarak kültürel etkileşim pozitif bir deneyim sunmakla birlikte, az sayıda katılımcı uyum güçlüğü yaşadığını ifade etmiştir. Bu araştırma, demografik özellikler, aile desteği ve sanatın uluslararası öğrencilerin dil öğrenimi ve kültürel bütünleşmesindeki etkileşimini çok yönlü olarak ele almaktadır.
Bu çalışma Haliç Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Etik Kurulunun 07.05.2025 tarih ve 04 sayılı kararında belirtilen etik onay ile yürütülmüştür.
Bulunmamaktadır.
Bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Sosyolojisi, Aile ve İlişkiler Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: Aile Özel Sayısı |