Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSTANBUL’DA TOPLU ULAŞIM SİSTEMLERİNİN SOSYAL HAYATA ETKİLERİ, METRO VE METROBÜS ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 173 - 182, 28.02.2022

Öz

Toplu ulaşım sistemleri zamanın çok önemli olduğu günümüzde daha da önem kazanmaktadır. Kent içi ulaşım sistemlerine yapılan yatırımlar yolculara/müşterilere çok çabuk etki etmektedir. Ulaşım sistemleri sadece bir lokasyondan, farklı bir lokasyona ulaşmak için kullanılan araçlar değildir. Günlük yaşamda dikkat edilmese de ulaşım sistemlerinin sosyal hayata olumlu ve olumsuz etkileri oldukça fazladır. Araştırmanın amacı İstanbul metro ve metrobüs sistemlerinin yolculara ekonomik, çevresel ve zaman konularında etkilerinin incelenmesidir.

Kaynakça

  • Referans1 Alpkökin, P., & Ergün, M. (2012). İstanbul Metrobüs: First intercontinental bus rapid transit. Journal of Transport Geography(24), 58-66.
  • Referans2 Gökdağ, M. (1999). Kentsel Ulaşımda Karayolu ve Raylı Taşıma Ssistemlerinin Bazı Önemli Faktörlere Göre Karşılaştırılması. 2. Ulaşım ve Trafik Kongresi (s. 396). Ankara: Tmmob.
  • Referans3 İBB İETT. (2020, 12 14). www.iett.istanbul: https://www.iett.istanbul/tr/main/pages/metrobus-hatlari/90 adresinden alındı
  • Referans4 İETT. (2020, haziran 26). İETT. iett.gov.tr: https://www.iett.istanbul/tr/main/pages/otobus-filosu/85 adresinden alındı
  • Referans5 Ilıcalı, M. (2018, Ekim 10). İstanbul Ticaret Gazetesi. itohaber.com: https://www.itohaber.com/haber/universitemiz/208877/trafik_kazalarinin_yillik_maliyeti_39_milyar_lira.html#:~:text=%C3%9Cniversitemiz-,Trafik%20kazalar%C4%B1n%C4%B1n%20y%C4%B1ll%C4%B1k%20maliyeti%2039%20milyar%20lira,39%20milyar%20lira%20oldu%C4%9Funu%20s adresinden alındı
  • Referans6 Otomotiv Distribütörleri Derneği. (2020, 12 9). Otomotiv Distribütörleri Derneği. odd.org.tr: http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/2623/Sekt%c3%b6rel%20De%c4%9ferlendirme%20Aral%c4%b1k%202019.pdf adresinden alındı
  • Referans7 Sevimoğlu, O. (2015). İstanbuk Hava Kalitesinin İyileştirilmesi Çalışmalarıyla Beraber Sera Gazı Salınımının Kontrolü. 6. Ulusal Hava Kirliliği ve Kontrolü Sempozyumu-2015 7-9 Ekim 2015, İZMİR, (s. 211-224). İZMİR.
  • Referans8 Tüik. (2020, Nisan 5). www.tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do;jsessionid=tnNghcjRqdPRpP7TkHB2znkMTGGSdGmRwNhHPhJWpJhpyqZvYbFw!48716372?id=24600 adresinden alındı
  • Referans9 Tüik. (2020, Nisan 4). Tüik. tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden alındı
  • Referans10 Tomtom. (2020, Ekim 5). www.tomtom.com/eng: https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/ adresinden alındı
  • Referans11 Trafipper. (2020, 12 15). trafipper.com: https://www.trafipper.com/otoritimistanbul-onair adresinden alındı TUHİM. (2020, Ağustos 7). 2019 İstanbul Yolculuk Sayıları. Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü. İstanbul.
  • Referans12 World Health Organization. (2020, haziran 30). numbeo. www.numbeo.com: numbeo.com/pollution/in/Istanbul adresinden alındı
  • Referans13 Yalçın, Y., & Akcan, Ş. (2015). Toplu Taşımada Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) Kullanımının Sera Gazı Emisyonlarına Etkisi. ICCI 2015 - Bildiriler Kitabı / Proceedings Book (s. 182-184).

THE EFFECTS OF PUBLIC TRANSPORTATION SYSTEMS ON SOCIAL LIFE IN ISTANBUL, THE EXAMPLE OF METRO AND METROBUS

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 2, 173 - 182, 28.02.2022

Öz

Public transportation systems gain even more importance today,where time is very important. Investments made in urban transportation systems affect passengers / customers very quickly. Transportation systems are not just tools for getting from one location to another. Although it is not noticed in daily life, the positive and negative effects of transportation systems of social life are quite high. The aim of the research is to examine the effects of Istanbul metro and metrobus systems on passengers in terms of economy, environment and time.

Kaynakça

  • Referans1 Alpkökin, P., & Ergün, M. (2012). İstanbul Metrobüs: First intercontinental bus rapid transit. Journal of Transport Geography(24), 58-66.
  • Referans2 Gökdağ, M. (1999). Kentsel Ulaşımda Karayolu ve Raylı Taşıma Ssistemlerinin Bazı Önemli Faktörlere Göre Karşılaştırılması. 2. Ulaşım ve Trafik Kongresi (s. 396). Ankara: Tmmob.
  • Referans3 İBB İETT. (2020, 12 14). www.iett.istanbul: https://www.iett.istanbul/tr/main/pages/metrobus-hatlari/90 adresinden alındı
  • Referans4 İETT. (2020, haziran 26). İETT. iett.gov.tr: https://www.iett.istanbul/tr/main/pages/otobus-filosu/85 adresinden alındı
  • Referans5 Ilıcalı, M. (2018, Ekim 10). İstanbul Ticaret Gazetesi. itohaber.com: https://www.itohaber.com/haber/universitemiz/208877/trafik_kazalarinin_yillik_maliyeti_39_milyar_lira.html#:~:text=%C3%9Cniversitemiz-,Trafik%20kazalar%C4%B1n%C4%B1n%20y%C4%B1ll%C4%B1k%20maliyeti%2039%20milyar%20lira,39%20milyar%20lira%20oldu%C4%9Funu%20s adresinden alındı
  • Referans6 Otomotiv Distribütörleri Derneği. (2020, 12 9). Otomotiv Distribütörleri Derneği. odd.org.tr: http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/2623/Sekt%c3%b6rel%20De%c4%9ferlendirme%20Aral%c4%b1k%202019.pdf adresinden alındı
  • Referans7 Sevimoğlu, O. (2015). İstanbuk Hava Kalitesinin İyileştirilmesi Çalışmalarıyla Beraber Sera Gazı Salınımının Kontrolü. 6. Ulusal Hava Kirliliği ve Kontrolü Sempozyumu-2015 7-9 Ekim 2015, İZMİR, (s. 211-224). İZMİR.
  • Referans8 Tüik. (2020, Nisan 5). www.tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do;jsessionid=tnNghcjRqdPRpP7TkHB2znkMTGGSdGmRwNhHPhJWpJhpyqZvYbFw!48716372?id=24600 adresinden alındı
  • Referans9 Tüik. (2020, Nisan 4). Tüik. tuik.gov.tr: http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist adresinden alındı
  • Referans10 Tomtom. (2020, Ekim 5). www.tomtom.com/eng: https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/ranking/ adresinden alındı
  • Referans11 Trafipper. (2020, 12 15). trafipper.com: https://www.trafipper.com/otoritimistanbul-onair adresinden alındı TUHİM. (2020, Ağustos 7). 2019 İstanbul Yolculuk Sayıları. Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü. İstanbul.
  • Referans12 World Health Organization. (2020, haziran 30). numbeo. www.numbeo.com: numbeo.com/pollution/in/Istanbul adresinden alındı
  • Referans13 Yalçın, Y., & Akcan, Ş. (2015). Toplu Taşımada Sıkıştırılmış Doğal Gaz (CNG) Kullanımının Sera Gazı Emisyonlarına Etkisi. ICCI 2015 - Bildiriler Kitabı / Proceedings Book (s. 182-184).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kentsel Politika
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökhan Sevim 0000-0002-8664-1460

Yalçın Eyigün 0000-0001-9931-8294

Yayımlanma Tarihi 28 Şubat 2022
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sevim, G., & Eyigün, Y. (2022). İSTANBUL’DA TOPLU ULAŞIM SİSTEMLERİNİN SOSYAL HAYATA ETKİLERİ, METRO VE METROBÜS ÖRNEĞİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Teknoloji Ve Uygulamalı Bilimler Dergisi, 4(2), 173-182.