Sağlık hizmetleri kavramı kapsamlı bir konudur. Sağlık hizmetlerini sunan kurumların çokluğu kurumlar arasında rekabetin artmasına, bu rekabet varlığı da kaliteli hizmet sunumunun önemine neden olmaktadır. M.Ö. 2000’li yıllarda hayatımıza giren kalite kavramı, 1980-90’lı yıllarla birlikte Toplam Kalite Yönetimi olgusuyla anlam kazanarak günümüze kadar ulaşmıştır. Bu çalışmayla; yönetim kavramına, yönetimin tarihçesine, kalite kavramı ve tarihçesine, Toplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışına değinilmiştir. TKY’ nin sağlık sektöründeki yeri ve önemi, hastane ve hastane yönetimi ve sağlık hizmetleriyle alakalı genel kavramlara da yer verilmiştir. Bu araştırmayla; kalite kavramının ne olduğu, sağlık sektöründeki toplam kalite yönetimi kavramının anlaşılması amaçlanmıştır. Ayrıca; kaliteli hizmet anlayışında sadece hizmet sunumunu kullanan kişilerin memnuniyetleri değil aynı zamanda sağlık çalışanlarında da kalite algısının oluşturulması ile sağlık hizmetine etkilerinin neler olduğunun ölçülmesi de amaçlanmıştır.
Araştırma İstanbul sınırları içerisinde Beylikdüzü Medicana İnternational Hastanesi’nde görevli 100 sağlık çalışanını içermektedir. Hazırlanan anket SPSS 22.0 for Windows paket programında güvenirlilik analizine tabi tutulmuştur.
Araştırma bulgularına göre TKY algısı; demografik özelliklere, meslekte çalışma sürelerine, mesleki unvanlara göre değişiklikler göstermektedir. Çalışanların TKY algısına tam katılımı, yetkilerini tam kullanmaları, eğitim düzeyleri sağlık sektöründe kalite algısının oluşması ve bilincin gelişip sürekliliğinin sağlanmasında önem teşkil etmektedir.
The concept of healthcare is a comprehensive topic. The multitude of institutions that provide health services increase competition among institutions, and this competitive presence causes the importance of quality service delivery. The concept of quality, which entered our lives in the B.C 2000s, has reached the present day by gaining meaning with the phenomenon of Total Quality Management in the 1980s and 90s. With this study; The concept of management, the history of management, the concept and history of quality, and the Total Quality Management (TQM) perspective are discussed. The place and importance of TQM in the health sector, hospital and hospital management and general concepts related to health services are also included. With this research; It is aimed to understand what the concept of quality is and the concept of total quality management in the health sector. Also; In the concept of quality service, it is aimed not only to satisfy the people using the service delivery, but also to create a quality perception in healthcare professionals and to measure what their effects are on health care.
The research includes 100 healthcare professionals working at Beylikdüzü Medicana International Hospital within the borders of Istanbul. The prepared questionnaire was subjected to reliability analysis in SPSS 22.0 for Windows package software.
According to the research findings; TQM perception varies according to demographic characteristics, duration of employment in the profession, and professional titles. Professionals full participation in TQM perception, full use of their authorization, education levels are important in the formation of quality perception in the health sector and in ensuring the development and continuity of awareness.
Health Healthcare Professionals Total Quality Management Quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.