This study aims to determine how teachers' levels of psychological resilience vary according to personal variables (gender, age, marital status, education level, years of experience, and type of school) and to investigate the extent to which the sub-dimensions of psychological empowerment—meaning, competence, autonomy, and impact—contribute to the development of psychological resilience. The study is based on a sample of 186 teachers working in state schools under the Ministry of National Education during the 2023-2024 academic year. Data were collected using a survey method and analyzed statistically using IBM SPSS 25.0. The results of the study reveal significant relationships between psychological resilience and demographic variables such as gender, marital status, and education level. However, other variables such as age, years of experience, and type of school were found to have no significant effect. On the other hand, significant relationships were observed between the sub-dimensions of psychological empowerment and psychological resilience.
Bu araştırma, öğretmenlerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin kişisel değişkenlere (cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, deneyim yılı, görev aldığı okul türü) göre nasıl değiştiğini belirlemeyi ve psikolojik güçlülüğün alt boyutları olan anlam, yeterlilik, özerklik ve etki boyutlarının psikolojik dayanıklılığın oluşmasında ne derecede etkili olduğunu araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma, 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında görev yapan 186 öğretmenden oluşan bir örnekleme dayanmaktadır. Veriler anket yöntemiyle toplanmış ve IBM SPSS 25.0 kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları medeni durum ve psikolojik dayanıklılık arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymaktadır. Ancak yaş, cinsiyet, deneyim yılı, öğrenim durumu, okul türü gibi diğer değişkenlerin psikolojik dayanıklılık üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Diğer taraftan, psikolojik güçlendirmenin alt boyutları ile psikolojik dayanıklılık arasında anlamlı ilişkiler olduğu dikkat çekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yönetim ve Organizasyon Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.