Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumlarda Çalışan Memnuniyeti ve İşveren Markası Uygulamaları

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 71 - 87, 31.12.2024
https://doi.org/10.25203/idd.1575664

Öz

Amaç: Bu çalışma ile işletmelerin sürdürülebilir rekabet gücünü artırmak üzere öne çıkan kavramlardan birisi olan işveren markası kavramı ve çalışanların işletmelere bağlılığını artıran çalışan memnuniyeti kavramlarının incelenmesi amaçlanmıştır.

Tasarım/Yöntem: İşveren markası ve çalışan memnuniyetinin kurumsal uygulamalarının analiz edilmesi amacıyla ilgili alan yazından ulaşılabilir en uygun çalışmaların belirlenmesi, gözden geçirilerek özetlenmesi amacıyla sistematik literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Literatürde yer alan kavramsal bilgiler ve araştırmalar ışığında işveren markası ve çalışan memnuniyeti kavramları incelenmiş, hem ulusal hem de uluslararası firmaların işveren markası uygulamaları ile çalışan memnuniyeti uygulama örnekleri ele alınarak eleştirel analizi yapıldıktan sonra kalitesi ile kanıt düzeyi değerlendirilerek bulgular yorumlanmıştır.

Sonuçlar: Hangi sektörde ya da büyüklükte olursa olsun kurumlarda işveren marka algısını ve çalışan memnuniyetini arttırma amacıyla yapılan çalışmalar çalışanların memnuniyet düzeylerine olumlu yönde katkı sağlamakta, bu da hem çalışan performansını hem de kurum performansını yükseltmektedir. Bu bağlamda kurumlar yapılan iyi uygulamalardan ilham alarak kendi kurum kültürlerine ve çalışan beklentilerine uygun çalışan memnuniyetini ve işveen marka algısını arttıracak aksiyonlar planlamalı ve uygulamalıdır.

Uygulama Çıkarımları: Bu çalışmada sunulan işveren markası ve çalışan memnuniyetini yükseltecek uygulamalar işletmelere örnek olabilecek ve ilham verecektir.

Özgün Değer: Bu araştırma yerel ve uluslararası büyük ölçekli firmaların üzerinde durduğu işveren markası ve çalışan memnuniyeti uygulamalarına odaklanarak bu iki konu üzerinde kendilerini geliştirmek isteyen işletmelere ışık tutması açısından önem arz etmektedir.

Etik Beyan

Araştırma Yayın Etiğine uyulmuştur.

Destekleyen Kurum

Bulunmuyor.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2007). Marka Değeri Yönetimi. Çeviren: Ender Orfanlı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Arslan, E. (2020). İşveren Markası ve Örgütsel Çekı̇cı̇lı̇k İlı̇şkı̇sı̇nde Motı̇vasyon Faktörlerı̇nı̇n Rolü: Google örneğı̇. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ayaz, A. (2017). Gizli Formülleriyle İşveren Markası. Realta Danışmanlık, İstanbul.
  • Bakotic, D. (2016). Relationship Between Job Satisfaction and Organisational Performance. Economic Research-Ekonomska Istrazivanja, 29 (1), 118-130.
  • Barrow, S., & Ambler, T. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206.

Employee Satisfaction and Employer Branding Practices in Institutions

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 71 - 87, 31.12.2024
https://doi.org/10.25203/idd.1575664

Öz

Objectives: This study aims to examine the concept of employer brand, which is one prominent concept for increasing enterprises' sustainable competitive power, and the concept of employee satisfaction, which increases employees' loyalty to enterprises.

Design/methodology/approach: In order to analyze the corporate practices of employer brand and employee satisfaction, a systematic literature review was conducted to determine, review, and summarize the most suitable studies available in the relevant literature. In the light of conceptual information and research in the literature, the concepts of employer brand and employee satisfaction were examined. After critical analysis of employer brand practices and employee satisfaction practices of national and international companies were considered, the findings were interpreted by evaluating their quality and level of evidence.

Results: Regardless of the sector or size, studies carried out to increase employer brand perception and employee satisfaction in institutions contribute positively to employee satisfaction levels, increasing both employee and institutional performance. In this context, institutions should plan and implement actions to increase employee satisfaction and employer brand perception in line with their corporate culture and employee expectations inspired by good practices.

Practical implications: This study presents practices that will increase employer brand and employee satisfaction, which will serve as an example and inspire businesses.

Originality/value: This research is essential in shedding light on businesses that want to improve themselves on these two issues by focusing on the employer brand and employee satisfaction practices that local and international large-scale companies focus on. The research emphasizes the importance of paying attention to these practices and prioritizing them for development so businesses can achieve their goals, increase productivity, and achieve sustainable competitive advantage.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2007). Marka Değeri Yönetimi. Çeviren: Ender Orfanlı, MediaCat Kitapları, İstanbul.
  • Arslan, E. (2020). İşveren Markası ve Örgütsel Çekı̇cı̇lı̇k İlı̇şkı̇sı̇nde Motı̇vasyon Faktörlerı̇nı̇n Rolü: Google örneğı̇. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ayaz, A. (2017). Gizli Formülleriyle İşveren Markası. Realta Danışmanlık, İstanbul.
  • Bakotic, D. (2016). Relationship Between Job Satisfaction and Organisational Performance. Economic Research-Ekonomska Istrazivanja, 29 (1), 118-130.
  • Barrow, S., & Ambler, T. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşyeri Refahı ve Çalışma Hayatının Kalitesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülbeniz Akduman 0000-0002-3256-982X

Uğur Nasraddinler 0009-0004-0474-2199

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2024
Kabul Tarihi 20 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akduman, G., & Nasraddinler, U. (2024). Kurumlarda Çalışan Memnuniyeti ve İşveren Markası Uygulamaları. İş’te Davranış Dergisi, 9(2), 71-87. https://doi.org/10.25203/idd.1575664

JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.