Çalışmanın amacı, vatandaşlar ile belediyeler arasındaki ilişkinin, sosyo-ekonomik ve teknolojik alandaki değişimlerden nasıl etkilendiğini araştırmak ve bu değişimin aynı belediye sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların sosyo-ekonomik gelişmişlik durumlarına göre değişiklik gösterip göstermediğini, gösteriyorsa nasıl bir değişiklik gösterdiğini ortaya koymaktır. Çalışmada, vatandaşların belediyeden talep etmiş oldukları hizmetlerin içeriğinin ve talep yönteminin, onların sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyleri ile yakından ilişkili olduğu hipotezinden yola çıkılarak, farklı sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine sahip olan bölgelerdeki hizmet taleplerinin içerik, sayı ve yöntem olarak karşılaştırmalı biçimde analiz edilmesi hedeflenmiştir.
Araştırmada, Antalya Muratpaşa Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların belediyeden yapmış oldukları hizmet talepleri ve bunları talep etme yöntemleri dört farklı sosyo-ekonomik gelişmişlik grubuna göre değerlendirilmiştir. Bu kapsamda vatandaşların taleplerinin içeriği ve bu taleplerini Belediye’ye iletme yöntemlerine ait veriler frekans dağılımlarına bakılarak analiz edilmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre, vatandaşların sosyo-ekonomik gelişmişlik seviyeleri arttıkça belediyelerden yapmış oldukları hizmet taleplerinin de arttığı ve talep yöntemi olarak da çağrı merkezi ve başvuru masasının ilk sırada yer aldığı tespit edilmiştir. Vatandaşların belediyeden yapmış oldukları taleplerin içeriğine bakıldığında ise, çevre ve sosyal yardım konularının öne çıktığı görülmekle beraber, günümüz kentlerinde sıkça karşılaşılan ekonomik ve sosyal değişimlerin (tüketim toplumu, yaşlanan toplum vb.) ve bunların sonucu olarak ortaya çıkan taleplerin de yerel yönetimlere iletildiği açıkça görülmektedir.
Yerel yönetimler Belediye hizmetleri Sosyo-ekonomik gelişmişlik
Makalede kullanılan verilerin düzenlenmesine destek olan Tonguç Çataklı'ya teşekkürlerimizi sunarız.
The aim of this study is to understand how the relationship between the citizens and the municipalities are affected by socio-economic and technological changes and to analyze whether the effect of these changes differ due to socio-economic development levels. In this regard, this study analyzes the type, quantity and method of interaction in the service demands made from the municipality according to different socio-economic development levels in the same municipal area.
In this research, service demands made by the residents from the Muratpasa Municipality (Antalya) and their way of expressing these demands are analyzed according to four different socio-economic development zones. Frequency distribution of the data on the content/type of the demands of the residents and of the data on the method they prefer to communicate these demands are examined.
Findings show that the number of demands made by the citizens increase as their socio-economic development level increases. Call center and information desk are the two most preferred/used channels for contacting the Municipality. While demands about environmental and social support issues are ranking high, it is seen that demands resulting from the frequently encountered economic and social urban changes (e.g. consumer society, ageing communities) are passed onto the local governments.
Local government Municipal services Socio-economic development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |