Güvenlikli siteler, tevkif edilemeyen terör algısının
mekândaki yansıması olarak ortaya çıkmaktadır. Kent merkezinin düzensizliğine
karşı örülen duvarların ardındaki yeni hayat tarzı, ‘ontolojik güven’
duygusunun satın alınması anlamına gelmektedir. Ontolojik-güven, belirsizliğin
yarattığı tedirginliği savuşturmayı ve dünyanın istikrarlı bir biçimde
kurgulanmasını sağlamaktadır.
Rodrigo Pla’nın yönetmenliğini yaptığı Yasak Bölge
(La Zona) adlı film, kapalı sitelerin toplumsal içeriği hakkında birtakım
ipuçları sunmaktadır; kapalı sitelerin pazarladığı istikrarın taşıdığı kırılganlığı
açığa çıkarmakta, toplumsal ayrışmanın ve eşitsizliğin radikal bir safhaya
eriştiğini ortaya koymaktadır. Site sakinlerinin kamu kaderinden azade steril
hayatları, ‘kirli’ istilacılara karşı takındıkları histerik tepki ve toplumun
güven algısındaki bariz dönüşümlerin yansımaları, Yasak Bölge filminin
araştırmaya değer yanlarını oluşturmaktadır.
güvenlik kentsel ayrışma neoliberalizm ontolojik güven güvenlikli siteler La Zona
Gated communities arise as a reflection of this
perception of terrorism that can not be contained. A new way of life, behind
the walls against the disorder in the city center, means purchasing a sense of
'ontological security'. Ontological security provides parrying the anxiety
caused by an uncertain structure and creating a stable world.
Directed by Rodrigo Pla, La Zona offers some clues
about the social content of the gated communities, reveals the fragility
carried by marketed stability of gated communities, and indicates that social
segregation and inequality have reached a radical phase. The residents’ sterile
lives free from the public fate, hysterical reaction against the dirty
invaders, and the reflections of the obvious transformation in the perception
of security in society constitute the aspects of La Zona worth analyzing.
security urban segregation neoliberalism ontological security gated communities La Zona
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 6 |