Son yıllarda ülkemizde Starbucks ve benzeri mekanların ve buralarda vakit geçiren insanların sayısı giderek artmaktadır. Özellikle öğrenciler ve orta sınıflar arasında oldukça yaygın bir kabul gören bu tür mekanlar ve buradaki kahve-tüketim kültürü üzerine geniş sayılabilecek bir literatür var. Bununla birlikte biz bu çalışmada, spesifik olarak, Ankara’da Vakıf Üniversitelerinde öğrenci olan kadın ve erkekler için bu mekanın nasıl bir işlev gördüğünü anlamaya çalıştık. Bu amaçla 15 kadın 15 erkek Vakıf Üniversitesi öğrencisi ile derinlemesine mülakat yapmayı hedefledik. Mülakatlara ek olarak katılımcı gözlem, ve araştırmaya katılan öğrencilerin sosyal medya hesaplarının incelenmesini de içeren etnografik bir saha çalışması tasarladık. Tasarladığımız bu sahayı toplam 26 öğrenciye ulaşarak tamamladık. Yapmış olduğumuz saha çalışması bize gösterdi ki, en genel anlamıyla, kahve tüketimi diyebileceğimiz boş zaman aktivitesi, kahve tüketmenin ve boş zaman geçirmenin çok ötesinde bir faaliyet. Bu mekanlar ve bu mekanlara ait tüketim kültürü, kentli, orta-sınıf kadın ve erkek kimliğinin oluşturulmasında oldukça önemli bir yer tutuyor. Bu çalışmada, bu konudaki mevcut literatür ile ilişki içerisinde, kahve tüketiminin; beden, özne, aidiyet gibi temsiliyetleri, toplumsal cinsiyet ve kentlilik gibi katmanları da ıskalamadan nasıl kurduğunu göstermeye çalıştık.
Kahve-kafe gösterişçi tüketim beden Ankara şehri üniversite öğrencileri toplumsal cinsiyet
In recent years, the number of Starbucks and similar places and the number of people spending time in these places has been increasing in Turkey. There is an extensive literature on these places and coffee-consumption culture, which has gained widespread acceptance especially among students and the middle classes. However, in this study, we specifically sought to understand how it operates in situations such as the construction of class belonging and the presentation of the self for male and female students at Foundation Universities in Ankara. For this purpose, we designed an ethnographic field study that included in-depth interviews, participant observation, and observation of the social media accounts of 15 female and 15 male Private (Waqf) University students. We completed this field study by reaching a total of 26 students. Our fieldwork showed us that as the leisure activity of coffee consumption is much more than consuming coffee and spending leisure time. These spaces and their consumption culture play a crucial role in the construction of urban, middle-class male and female identities. In this study, in relation to the existing literature on this subject, we have tried to show how coffee consumption constructs representations such as body, subject, and belonging, while not neglecting layers such as gender and urbanity.
Coffee-café conspicuous consumption body Ankara city university students gender
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kent Sosyolojisi ve Toplum Çalışmaları, Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 41 |