Kentsel Ulaşım Planlaması, arazi kullanımı ve ulaşım problemleri arasındaki etkileşim ile giderek daha çok üzerinde durulan bir konu olmaktadır. Kentsel ulaşım, yaya ve taşıt hareketlerinden, arazi kullanımına kadar her türlü bileşeni kapsamaktadır. Özellikle hızla gelişmekte olan kentsel alanlarda arazi kullanımı ile ulaşım planlaması arasındaki ilişkinin daha dikkatli ve planlı kurulması gerekmektedir. Kentleşmenin büyüdüğü, genişlediği bölgelerde ulaşım sorunları giderek artmaktadır ve bu sorunların çözümlenmesi gerekmektedir. Kentleşmenin genişlediği noktada ise erişilebilirlik kavramı ortaya çıkmaktadır. Erişilebilirlik bir yerin ulaşılabilir olmasıdır. Çalışmamızda Ankara ili kentsel ulaşım planlaması ve arazi kullanımı arasında ki etkileşim incelenmiştir. Ankara nüfus verilerinin ulaşım üzerindeki etkileri üzerinde araştırmalar yapılmıştır. Özellikle raylı sistemler ve EGO otobüslerinin kentsel gelişme üzerindeki etkisi tartışılmıştır. Bisiklet kullanımının artması ile birlikte arazi kullanımında bisiklet ulaşımına nasıl yer verilmiş, ne gibi uygulamalar yapılmış bunlara değinilerek, Ankara’da planlanan bisiklet yollarının incelenmesi sağlanmıştır. Alışveriş merkezlerinin ve sanayi bölgelerinin gelişimi ile birlikte artan nüfus ve ulaşımın nasıl etkilendiği üzerine incelemeler yapılarak, sanayi bölgelerinin ulaşım haritası hazırlanmıştır. Sonuç olarak, Ankara ili için geliştirilen planlama kararlarında süreklilik sağlanmalıdır. Sürekliliği olan Nazım İmar Planı hayata geçirilmeli ve uygulanmalıdır.
Kentsel ulaşım, kentsel doku ulaşım kentleşme ulaşım planlaması
Urban Transportation Planning is increasingly being brought into focus by the interaction between land use and transportation services. Urban transportation includes all kinds of products, from pedestrian vehicles and movements to land use. Especially in rapidly developing areas, the distance between land use and transportation needs to be more careful and planned. As urbanization grows, transportation problems gradually increase, and this situation needs to be resolved. Where urbanization expands, the concept of accessibility emerges. Hiding in an accessibility place. In our study, the interaction between urban transportation planning and land use in Ankara was examined. Structures have been made on the effects of Ankara population data on transportation. In particular, the improvement in the openness of rail systems and EGO buses was discussed. With the proliferation of bicycles, how bicycle transportation was included in land use and what kind of practices were implemented were discussed, and the bicycle paths planned in Ankara were examined. Investigations were made on how the increasing population and transportation were affected by the development of shopping centers and industrial zones, and a transportation map of the industrial zones was prepared. As a result, continuity should be ensured in the planning decisions developed for Ankara province. Continuous Master Development Plan should be implemented.
Urban transportation urban texture transportation urbanized transportation planning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Arazi Kullanımı ve Çevre Planlaması, Ulaşım Planlaması |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 45 |