The concept of consumer boycott is defined as an attempt
to influence the business that causes this problem by referring to any problem
affecting the consumer. These efforts are manifested as a collective
implementation of consumer dominance which hampers the purchase of the product
of the related enterprise.
The aim of this study is to reveal the factors
affecting the participation of consumers in boycott. In this context, four main
factors have been identified: “Country of Origin and Ethnocentrism”, “Ethical
and Moral Causes”, “Social and Cultural Reasons” and “Political Reasons”. In addition,
there is a strong and positive correlation between factors. In addition, it was
determined that these factors affecting the participation of consumer boycott
showed differences in terms of gender, marital status, age, income level and
education level variables.
Tüketici boykotu kavramı, tüketiciyi etkileyen herhangi bir probleme
atıfta bulunarak, bu problemin ortaya çıkmasına neden olan işletmeyi etkileme
çabaları olarak tanımlanmaktadır. Söz konusu bu çabalar ise ilgili işletme
ürününün satın alınmasına engel teşkil eden tüketici hâkimiyetinin toplu bir
uygulaması olarak tezahür etmektedir.
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen
faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda “Menşei Ülke ve Etnosentrizm”, “Etik
ve Ahlâki Nedenler”, “Sosyal ve Kültürel Nedenler” ve “Politik Nedenler” olmak
üzere dört temel faktör tespit edilmiş ve bu faktörlerin kendi aralarında güçlü
ve pozitif yönlü ilişkileri olduğu ortaya çıkartılmıştır. Ayrıca ilgili
faktörlerin cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu ve eğitim seviyesi
değişkenleri itibariyle farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |