Amaç: Bu araştırmanın amacı İstanbul Esenyurt Üniversitesi Öğrencilerinde Vücut Farkındalığının, Emosyonel Durum, Yaşam Kalitesi ve Sağlıklı Yaşam Alışkanlıklarına etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırmada, İstanbul Esenyurt Üniversitesi, Fizyoterapi Bölümünde eğitim gören gönüllü 108 öğrenciye hazırlanmış olan veri toplama formları, yüz yüze doldurtulup imzalatıldı. Araştırmanın bitiminde, veri toplama formları incelenerek ölçek sonuçları değerlendirildi. Öğrenci onamlarının bulunduğu dosyalarda, öğrencilerin demografik bilgileri ve öğrencilerin doldurduğu Body Awareness Questionnaire (Vücut Farkındalık Durumu Ölçeği), Whoqol Bref (Yaşam Kalitesi Ölçeği), Beck Depresyon Skalası (Duygu Durum Ölçeği), Pittsburgh Uyku Kalite İndeksi, Fagerström (Nikotin Bağımlılık Testi), Cage (Alkollü İçki Kullanma Ölçeği) mevcuttur. Bulgular: Bu araştırmada katılımcıların yaşam kaliteleri, depresyon, uyku, alkol ve sigara kullanma alışkanlıkları ile ilgili puanları orta, vücut kitle indeks ortalama puanları normal, ortalama vücut farkındalık puanları iyidir. Vücut farkındalık puanları çok iyi olan katılımcıların yaşam kalitesi, depresyon, alkol ve sigara kullanma puanları diğer katılımcılara göre olumlu yönde yüksektir. Katılımcıların uyku ve vücut kitle indeks değerleri ise vücut farkındalığından etkilenmemiştir. Sonuç: Üniversite öğrencilerinin çok zor olan sağlıksız yaşam alışkanlıklarını değiştirebilmek ve yaşam kalitelerini artırabilmek için farkındalıklarının geliştirilmesi gereklidir çünkü dikkat, motivasyon ve öğrenmede yer alan sinir sisteminin, davranışların değişimindeki rolü çok büyüktür.
Vücut Farkındalığı Emosyonel Durum Yaşam Kalitesi Sağlıklı Yaşam Alışkanlıkları
Aim: The aim of this research is to examine the effects of Body Awareness on Emotional Status, Quality of Life and Healthy Living Habits among Istanbul Esenyurt University Students. Materials and Methods: In the study, data collection forms prepared by 108 volunteer students studying at the Department of Physiotherapy, Istanbul Esenyurt University, were filled out and signed face to face. At the end of the study, data collection forms were examined and scale results were evaluated. The files containing the student consents include demographic information about the students and the Body Awareness Questionnaire (Body Awareness Status Scale), Whoqol Bref (Quality of Life Scale), Beck Depression Scale (Mood Scale), Pittsburgh Sleep Quality Index, Fagerström (Nicotine Dependence Test), and Cage (Alcohol Drinking Scale) filled out by the students. Results: In this study, the participants' scores regarding quality of life, depression, sleep, alcohol and smoking habits were moderate, their average body mass index scores were normal, and their average body awareness scores were good. Participants with very good body awareness scores have positively higher quality of life, depression, alcohol and smoking scores than other participants. Participants' sleep and body mass index values were not affected by body awareness. Conclusion: It is necessary to develop awareness of university students in order to change their unhealthy life habits, which is very difficult, and to improve their quality of life, because the nervous system, which is involved in attention, motivation and learning, has a great role in changing behaviors.
Body Awareness Emotional State Quality of Life Healthy Living Habits
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fizyoterapi |
| Bölüm | ORİJİNAL MAKALE |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 1 |