Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3-1, 1 - 10, 30.09.2016

Öz

-

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (2005). Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • BERKES, N. (1978). Türkiye’de Çağdaşlaşma, Doğu Batı Yayınları, İstanbul.
  • DEMİREL, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi, Öğretmen kitapları dizisi, MEB, İstanbul.
  • Département Eurasie Langue et Civilisations Turques -Contenus pédagogique des cours- Année 2000-2001, (38 sayfa), Institut nationale des Langues et Civilisations orientales, Paris.
  • Institut Nationale des Langues Orientales, Proche et Moyen-Orient/Afrique du Nord,brochure édagogique année 1994-1995 (Bicentenaire des langues orientales 10 germinal An III [30 Mars 1795]), 2, rue de Lille, Paris.
  • NURLU, M. (2011a). Fransa’da Türkçe Öğretimi, Sarkaç Yayınları, Ankara.
  • NURLU, M. (2011b). Fransa’da Eğitim Öğretim, Grafiker Yayınları, Ankara.
  • Nurlu, M. (2013), "Fransa'da Türkçe, Türkiye'de Fransızca Öğretimi" Turkish Studies, Vol.: 8, p. 477-498, Ankara.
  • SAKAOĞLU, N. (1991). Osmanlı Eğitim Tarihi, İletişim Yayınları, 1991.
  • ŞAKİROĞLU, M. (2011), " Osmanlılarda Tercümanlık" TDV İslam Ansiklopedisi, c. 40, s. (490-492), TDV, İstanbul.
  • ŞİŞMAN, A. (1989). Galatasaray Mekteb-i Sultanisinin kuruluş ve ilk eğitim yılları (1868-1871), İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yay., İstanbul.
  • http://www.inalco.fr
  • http://www.turkishlanguage.org/enseigtr.html.
  • http://www.ogm.meb.gov.tr/gos_yonetmelik.asp?alno=14

-

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3-1, 1 - 10, 30.09.2016

Öz

Le but prncpal de ce traval est avant tout de présenter l’hstore de l’apprentssage et de l’ensegnement de la langue françase depus l’Empre Ottomane. Pour pouvor étuder la structure et l’état actuel de l’ensegnement de la langue françase en général et le fonctonnement des cursus de FLE des Facultés de Pédagoge où sont formés les futurs professeurs de franças en Turque actuelle, nous avons chos de remonter dans l’hstore avec un pont de vue comparatf qu nous permet de constater l’évoluton de l’apprentssage et de l’ensegnement de la langue françase dans dfférents contextes hstorque et sococulturel. Dans le cadre de ce même traval, prenant en compte le système unverstare où tous les cursus de FLE ont plus ou mons la même structure, avec les mêmes matères ensegnées, nous présenterons également comme exemple le Département de FLE de l’Unversté de Gaz à Ankara.


Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (2005). Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • BERKES, N. (1978). Türkiye’de Çağdaşlaşma, Doğu Batı Yayınları, İstanbul.
  • DEMİREL, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi, Öğretmen kitapları dizisi, MEB, İstanbul.
  • Département Eurasie Langue et Civilisations Turques -Contenus pédagogique des cours- Année 2000-2001, (38 sayfa), Institut nationale des Langues et Civilisations orientales, Paris.
  • Institut Nationale des Langues Orientales, Proche et Moyen-Orient/Afrique du Nord,brochure édagogique année 1994-1995 (Bicentenaire des langues orientales 10 germinal An III [30 Mars 1795]), 2, rue de Lille, Paris.
  • NURLU, M. (2011a). Fransa’da Türkçe Öğretimi, Sarkaç Yayınları, Ankara.
  • NURLU, M. (2011b). Fransa’da Eğitim Öğretim, Grafiker Yayınları, Ankara.
  • Nurlu, M. (2013), "Fransa'da Türkçe, Türkiye'de Fransızca Öğretimi" Turkish Studies, Vol.: 8, p. 477-498, Ankara.
  • SAKAOĞLU, N. (1991). Osmanlı Eğitim Tarihi, İletişim Yayınları, 1991.
  • ŞAKİROĞLU, M. (2011), " Osmanlılarda Tercümanlık" TDV İslam Ansiklopedisi, c. 40, s. (490-492), TDV, İstanbul.
  • ŞİŞMAN, A. (1989). Galatasaray Mekteb-i Sultanisinin kuruluş ve ilk eğitim yılları (1868-1871), İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yay., İstanbul.
  • http://www.inalco.fr
  • http://www.turkishlanguage.org/enseigtr.html.
  • http://www.ogm.meb.gov.tr/gos_yonetmelik.asp?alno=14

TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3-1, 1 - 10, 30.09.2016

Öz

Kaynakça

  • AKYÜZ, Y. (2005). Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • BERKES, N. (1978). Türkiye’de Çağdaşlaşma, Doğu Batı Yayınları, İstanbul.
  • DEMİREL, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi, Öğretmen kitapları dizisi, MEB, İstanbul.
  • Département Eurasie Langue et Civilisations Turques -Contenus pédagogique des cours- Année 2000-2001, (38 sayfa), Institut nationale des Langues et Civilisations orientales, Paris.
  • Institut Nationale des Langues Orientales, Proche et Moyen-Orient/Afrique du Nord,brochure édagogique année 1994-1995 (Bicentenaire des langues orientales 10 germinal An III [30 Mars 1795]), 2, rue de Lille, Paris.
  • NURLU, M. (2011a). Fransa’da Türkçe Öğretimi, Sarkaç Yayınları, Ankara.
  • NURLU, M. (2011b). Fransa’da Eğitim Öğretim, Grafiker Yayınları, Ankara.
  • Nurlu, M. (2013), "Fransa'da Türkçe, Türkiye'de Fransızca Öğretimi" Turkish Studies, Vol.: 8, p. 477-498, Ankara.
  • SAKAOĞLU, N. (1991). Osmanlı Eğitim Tarihi, İletişim Yayınları, 1991.
  • ŞAKİROĞLU, M. (2011), " Osmanlılarda Tercümanlık" TDV İslam Ansiklopedisi, c. 40, s. (490-492), TDV, İstanbul.
  • ŞİŞMAN, A. (1989). Galatasaray Mekteb-i Sultanisinin kuruluş ve ilk eğitim yılları (1868-1871), İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yay., İstanbul.
  • http://www.inalco.fr
  • http://www.turkishlanguage.org/enseigtr.html.
  • http://www.ogm.meb.gov.tr/gos_yonetmelik.asp?alno=14
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Muammer Nurlu Bu kişi benim

Türkan Güler Arı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3-1

Kaynak Göster

APA Nurlu, M., & Güler Arı, T. (2016). TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ. Istanbul Journal of Innovation in Education, 2(3-1), 1-10.
AMA Nurlu M, Güler Arı T. TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. Eylül 2016;2(3-1):1-10.
Chicago Nurlu, Muammer, ve Türkan Güler Arı. “TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2, sy. 3-1 (Eylül 2016): 1-10.
EndNote Nurlu M, Güler Arı T (01 Eylül 2016) TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ. Istanbul Journal of Innovation in Education 2 3-1 1–10.
IEEE M. Nurlu ve T. Güler Arı, “TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 3-1, ss. 1–10, 2016.
ISNAD Nurlu, Muammer - Güler Arı, Türkan. “TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 2/3-1 (Eylül 2016), 1-10.
JAMA Nurlu M, Güler Arı T. TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2:1–10.
MLA Nurlu, Muammer ve Türkan Güler Arı. “TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 2, sy. 3-1, 2016, ss. 1-10.
Vancouver Nurlu M, Güler Arı T. TÜRKİYE’DE FRANSIZCA ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMENLİĞİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2016;2(3-1):1-10.