Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 135 - 146, 24.12.2015

Öz

In the scope of this study, as an e-learning content authoring tool, Adapt Framework was examined according to the evaluation model ISO 9126. More precisely, as a result of the assessment of the 3rd phase of our Project, “Content creation of 9th gade Turkish Litterature course within the scope of mobile learning by audio-visuel 2D- 3D techniques on mobie devices” supported by The Department Of Scientific Research Projects of İstanbul University, some e-learning contents were prepared and implemented to the above-mentioned tool.

Kaynakça

  • Bevan, N. (1999). Quality in Use: Meeting User Needs for Quality. Journal of System and Software. 49,1. Ss. 89-96.
  • Chua, B. B. & Dyson, L. E. (2004). Applaying the ISO 9126 model to the evaluation of an e-learning system, Ascillite, 1-8. Çevirimiçi: http://www.ascilite.org.au/ conferences/perth04/procs/chua.html (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir).
  • Çifçili, V., Sertelin Mercan, Ç., Emir, S. & Kahveci, N.G. (2012). (Fatih) Projesi Pilot Uygulama Değerlendirmesi (Basılmamış Rapor), ss.86-112
  • Kayaduman, H., Sırkaya, M. & Seferioğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmelerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi, Akademik Bilişim, 2-13.
  • Solemon, B. & Sulaiman, R. (2006). Rapid E-Learning Content Management Systems (RE-COMS), International Journal of Computing & Information Services, 4(1), 1-8. Çevirimiçi: http://www.ijcis.info/international%20journal%20of%20computing%20and%20information%20sciences_files/vol4n1_ebel/pp%2001%20-%2008.pdf (19.11.2015 tarihinde erişilmiştir.)
  • Squire D, Preece J (1996) Usability and learning: evaluating the potential of educational software. Comput Educ 27 (1):15-22)
  • İbili, E., Bayram F., Hakkari, F., Kantar, M. & Doğan, M. (2009). SCORM Uyumlu Eğitim Yönetim Sisteminin Tasarlanması ve Üniversite Bazında Uygulanması, Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat 2009 Harran Üniversitesi, Şanlıurfa, ss. 277-286.
  • Juran, J. M. (1988). Juran on planning for quality. New York: Free Press.
  • Van zeıst, R.H. & Hendriks, P. R. H. (1996). Specifying software quality with the extended ISO model. Software Quality Journal. 5, ss. 273-284.
  • Valenti, s. Cucchiarelli, A. & Panti, M. (2002). Computer Bases Assessment Systems Evaluation via the ISO 9126 Quality Model. Journal of Information Technology Education, 1(3), 57-175.
  • Çevirimiçi: http://www.imsglobal.org/background.html (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir.)
  • Çevirimiçi:http://ieeexplore.ieee.org/servlet/opac?punumber=8897 DOI:10.1109/IEEESTD.2003.94410 (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir.)

ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 135 - 146, 24.12.2015

Öz

Bu çalışmada “Mobil Öğrenme Kapsamında 2D ve 3D Destekli Görsel ve İşitsel Teknikler Kullanılarak Tablet, Etkileşimli Tahta ve Mobil İletişim Araçlarına yönelik Ortaöğretim 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders içeriklerinin Z-Kitap Formatında Oluşturulması” adlı projemizin üçüncü safhasını oluşturan, ve diğer iki makalemizde yayınlanan içeriklerin e-öğrenme platformuna uygulamasını sağlamak üzere kullandığımız açık kaynak kodlu Adapt Framework adlı e-öğrenme içerik hazırlama aracı’nın ISO 9126 standartlarına göre değerlendirmesi yapılacaktır.

Kaynakça

  • Bevan, N. (1999). Quality in Use: Meeting User Needs for Quality. Journal of System and Software. 49,1. Ss. 89-96.
  • Chua, B. B. & Dyson, L. E. (2004). Applaying the ISO 9126 model to the evaluation of an e-learning system, Ascillite, 1-8. Çevirimiçi: http://www.ascilite.org.au/ conferences/perth04/procs/chua.html (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir).
  • Çifçili, V., Sertelin Mercan, Ç., Emir, S. & Kahveci, N.G. (2012). (Fatih) Projesi Pilot Uygulama Değerlendirmesi (Basılmamış Rapor), ss.86-112
  • Kayaduman, H., Sırkaya, M. & Seferioğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmelerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi, Akademik Bilişim, 2-13.
  • Solemon, B. & Sulaiman, R. (2006). Rapid E-Learning Content Management Systems (RE-COMS), International Journal of Computing & Information Services, 4(1), 1-8. Çevirimiçi: http://www.ijcis.info/international%20journal%20of%20computing%20and%20information%20sciences_files/vol4n1_ebel/pp%2001%20-%2008.pdf (19.11.2015 tarihinde erişilmiştir.)
  • Squire D, Preece J (1996) Usability and learning: evaluating the potential of educational software. Comput Educ 27 (1):15-22)
  • İbili, E., Bayram F., Hakkari, F., Kantar, M. & Doğan, M. (2009). SCORM Uyumlu Eğitim Yönetim Sisteminin Tasarlanması ve Üniversite Bazında Uygulanması, Akademik Bilişim’09 - XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 11-13 Şubat 2009 Harran Üniversitesi, Şanlıurfa, ss. 277-286.
  • Juran, J. M. (1988). Juran on planning for quality. New York: Free Press.
  • Van zeıst, R.H. & Hendriks, P. R. H. (1996). Specifying software quality with the extended ISO model. Software Quality Journal. 5, ss. 273-284.
  • Valenti, s. Cucchiarelli, A. & Panti, M. (2002). Computer Bases Assessment Systems Evaluation via the ISO 9126 Quality Model. Journal of Information Technology Education, 1(3), 57-175.
  • Çevirimiçi: http://www.imsglobal.org/background.html (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir.)
  • Çevirimiçi:http://ieeexplore.ieee.org/servlet/opac?punumber=8897 DOI:10.1109/IEEESTD.2003.94410 (05.05.2015 tarihinde erişilmiştir.)
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Editorial and Advisory Board
Yazarlar

Alaskar Özperçin

Nazlı Cihan Bu kişi benim

Nur Nacar-logie

Vakur Çiftçili

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özperçin, A., Cihan, N., Nacar-logie, N., Çiftçili, V. (2015). ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması. Istanbul Journal of Innovation in Education, 1(3), 135-146.
AMA Özperçin A, Cihan N, Nacar-logie N, Çiftçili V. ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması. Istanbul Journal of Innovation in Education. Aralık 2015;1(3):135-146.
Chicago Özperçin, Alaskar, Nazlı Cihan, Nur Nacar-logie, ve Vakur Çiftçili. “ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması”. Istanbul Journal of Innovation in Education 1, sy. 3 (Aralık 2015): 135-46.
EndNote Özperçin A, Cihan N, Nacar-logie N, Çiftçili V (01 Aralık 2015) ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması. Istanbul Journal of Innovation in Education 1 3 135–146.
IEEE A. Özperçin, N. Cihan, N. Nacar-logie, ve V. Çiftçili, “ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması”, Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 1, sy. 3, ss. 135–146, 2015.
ISNAD Özperçin, Alaskar vd. “ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması”. Istanbul Journal of Innovation in Education 1/3 (Aralık 2015), 135-146.
JAMA Özperçin A, Cihan N, Nacar-logie N, Çiftçili V. ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2015;1:135–146.
MLA Özperçin, Alaskar vd. “ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması”. Istanbul Journal of Innovation in Education, c. 1, sy. 3, 2015, ss. 135-46.
Vancouver Özperçin A, Cihan N, Nacar-logie N, Çiftçili V. ISO 9126 Değerlendirme Modeli’nin Adapt Framework’e Uygulanması. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2015;1(3):135-46.