Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ

Yıl 2016, , 95 - 111, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286176

Öz

Çalışmanın amacı kültür turizmi ve sahip olduğu kültürel mirasın çekim gücü ile turist kabul eden bir destinasyon olan Edirne İli’nin mevcut turizm ürünlerinin belirlenmesi, turizm ürünü çeşitlendirmesi ile birlikte sürdürülebilir bir turizm gelişimi sağlanabilmesi için öneriler sunulmasıdır. Bu doğrultuda Edirne İli’nde turizm faaliyetleri içinde yer alan kamu sektörü, özel sektör, sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden oluşan 19 katılımcı ile yüz yüze mülakat tekniği kullanılarak görüşülmüş, elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Sürdürülebilir bir turizm gelişimi için; kültürel mirasın koruma-kullanma dengesi gözetilerek değerlendirilmesi, var olan geleneksel hazinenin birer turizm ürünü çeşidi haline getirilerek turistlere sunulması ve turizmle ilgili tüm aktörlerin birlikte hareket etmesinin destinasyonun yararına olacağı ortak görüş olarak belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Doswell, R. (1997). Tourism: How Effective Management Makes The Difference. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Guan, J. ve Jones, D. (2015) The Contribution of Local Cuisine to Destination Attractiveness: An Analysis Involving Chinese Tourists' Heterogeneous Preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(4), 416-434.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Turizm Pazarlaması, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Inskeep, E. (1991). Tourism Planning An Integrated And Sustainable Development Approach. New York: Van Nostrand Reinhold.
Yıl 2016, , 95 - 111, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286176

Öz

Kaynakça

  • Doswell, R. (1997). Tourism: How Effective Management Makes The Difference. Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Guan, J. ve Jones, D. (2015) The Contribution of Local Cuisine to Destination Attractiveness: An Analysis Involving Chinese Tourists' Heterogeneous Preferences. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 20(4), 416-434.
  • Hacıoğlu, N. (1989). Turizm Pazarlaması, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Inskeep, E. (1991). Tourism Planning An Integrated And Sustainable Development Approach. New York: Van Nostrand Reinhold.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Özlem Er

Övünç Bardakoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Er, Ö., & Bardakoğlu, Ö. (2016). KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176
AMA Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;17(2):95-111. doi:10.24889/ifede.286176
Chicago Er, Özlem, ve Övünç Bardakoğlu. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2016): 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176.
EndNote Er Ö, Bardakoğlu Ö (01 Aralık 2016) KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17 2 95–111.
IEEE Ö. Er ve Ö. Bardakoğlu, “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 95–111, 2016, doi: 10.24889/ifede.286176.
ISNAD Er, Özlem - Bardakoğlu, Övünç. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 2016), 95-111. https://doi.org/10.24889/ifede.286176.
JAMA Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17:95–111.
MLA Er, Özlem ve Övünç Bardakoğlu. “KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, ss. 95-111, doi:10.24889/ifede.286176.
Vancouver Er Ö, Bardakoğlu Ö. KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜRÜNÜ ÇEŞİDİ OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17(2):95-111.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası