Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR

Yıl 2016, , 141 - 160, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286215

Öz

Bölgelerin potansiyel dinamiklerini kullanarak kalkınabilecekleri ve bu yolla bölgelerarası gelişmişlik farklarının azaltılabileceği kabulü geçtiğimiz yüzyılın ilk yarısından bu yana bölge planlama disiplinine yön veren bir yaklaşım olarak görülmektedir. Türkiye’de ise Avrupa Birliği’ne uyum sürecinin gereği olarak bölgesel gelişme alanında yeni politikalar benimsenmiş ve bu politikalara uygun biçimde İstatistiki Bölge Birimi Sınıflaması uygulaması sonucu 26 Düzey 2 (NUTS II) Bölgesi oluşturulmuştur. Bu bölgelerin kendi potansiyelini yine kendi kalkınması için harekete geçirmesi fikri ile pilot uygulaması 2006 yılında iki bölgede başlatılan kalkınma ajansı kurulması süreci 2009 yılında tamamlanmış ve hâlihazırda her bir NUTS II bölgesinden sorumlu olan 26 adet kalkınma ajansı faaliyete geçmiştir.

2007 yılında Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan ve uygulamaya sokulan Türkiye Turizm Stratejisi’nin (2023) ana hedeflerinden biri de turizmin tüm yıla ve tüm yurda yayılması ve turizmin sosyo-ekonomik faydalarının arttırılmasıdır. Bu çalışma, Türkiye’deki 26 kalkınma ajansının bölge planlarındaki önceliklerinden başlayarak turizm sektörüne bölgesel planlama açısından verdikleri önemi ve mali destekleri ile sağladıkları katkıları ele almak için içerik analizi uygulanarak hazırlanmıştır. Çalışma hemen hemen bütün kalkınma ajanslarının turizm sektörü ile ilgilendiklerini göstermektedir. Çalışma sonucunda planlama çalışmalarına yönelik önerilere yer verilirken ajans bütçelerinden özellikle turizmde altyapı ve tanıtım konularına ayrılan kaynağın boyutu ile ilgili somut fikirler elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Halkier, H., Danson M. ve Damborg, C. (1998). Regional Development Agencies in Europe. Londra: Jessica Kingsley Publishing.
  • Hasanoğlu, M. ve Aliyev, Z. (2006). Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye’de Bölgesel Kalkınma Ajansları. Sayıştay Dergisi, 60, 85-100.
  • Haughton, G. ve Counsell, D. (2004). Regions, Spatial Strategies and Sustainable Development. Londra: Routledge.
  • Hughes, J.T. (1998). The Role of Development Agencies in Regional Policy: An Academic and Practitioner Approach. Urban Studies, 35(4), 615-626.
Yıl 2016, , 141 - 160, 14.12.2016
https://doi.org/10.24889/ifede.286215

Öz

Kaynakça

  • Halkier, H., Danson M. ve Damborg, C. (1998). Regional Development Agencies in Europe. Londra: Jessica Kingsley Publishing.
  • Hasanoğlu, M. ve Aliyev, Z. (2006). Avrupa Birliği ile Bütünleşme Sürecinde Türkiye’de Bölgesel Kalkınma Ajansları. Sayıştay Dergisi, 60, 85-100.
  • Haughton, G. ve Counsell, D. (2004). Regions, Spatial Strategies and Sustainable Development. Londra: Routledge.
  • Hughes, J.T. (1998). The Role of Development Agencies in Regional Policy: An Academic and Practitioner Approach. Urban Studies, 35(4), 615-626.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Uğur Çalışkan

Süleyman Toy

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Çalışkan, U., & Toy, S. (2016). KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 141-160. https://doi.org/10.24889/ifede.286215
AMA Çalışkan U, Toy S. KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;17(2):141-160. doi:10.24889/ifede.286215
Chicago Çalışkan, Uğur, ve Süleyman Toy. “KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2016): 141-60. https://doi.org/10.24889/ifede.286215.
EndNote Çalışkan U, Toy S (01 Aralık 2016) KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17 2 141–160.
IEEE U. Çalışkan ve S. Toy, “KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 141–160, 2016, doi: 10.24889/ifede.286215.
ISNAD Çalışkan, Uğur - Toy, Süleyman. “KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 2016), 141-160. https://doi.org/10.24889/ifede.286215.
JAMA Çalışkan U, Toy S. KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17:141–160.
MLA Çalışkan, Uğur ve Süleyman Toy. “KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, ss. 141-60, doi:10.24889/ifede.286215.
Vancouver Çalışkan U, Toy S. KALKINMA AJANSLARININ PLANLAMA VE FİNANSMAN AÇISINDAN TURİZM SEKTÖRÜNE SAĞLADIĞI KATKILAR. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;17(2):141-60.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası