Krizlerden
aşırı derecede etkilenen turizm sektörü içinde yer alan otel işletmeleri,
turizmin sahip olduğu yapısal özellikler nedeniyle krizlere karşı son derece duyarlıdır.
Otel işletmelerinin kriz dönemlerinde izledikleri stratejiler ve krizleri
aşabilme noktasında yakalamaya çalıştıkları başarılar, son yıllarda oldukça
fazla gündeme gelmektedir. Otel işletmeleri yöneticilerinin, izleyecekleri kriz
yönetim stratejileri, krizlerin meydana getirdiği tehditlerin fırsata
dönüştürülmesi açısından oldukça önem taşımaktadır.
Bu
çalışmanın amacı; 2015-2016 yılları arasında Türk turizm sektöründe etkili olan
krizlerden otel işletmelerinin ne ölçüde etkilendiklerini, krizleri aşma
noktasında nasıl bir yol izlediklerini ve kriz dönemlerinde devletten
beklentilerinin ne düzeyde olduğunu ortaya çıkarmaya yöneliktir. Çalışmada veri
toplama aracı olarak, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği uygulanmıştır. Antalya ilinde bulunan beş yıldızlı otel
işletmeleri yöneticileri ile gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde, elde
edilen bulgulara göre, otel işletmelerinin krizleri aşabilmek için, verimlilik ve
personele yönelik önlemler aldıkları tespit edilmiş, devletin krizleri aşma
noktasında almış oldukları önlemleri yetersiz buldukları saptanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |