Araştırmanın amacı, butik kafelerin tercih ettiği sosyal medya kanallarını ve sosyal medyada yansıttıkları markalaşma süreçlerine etki eden faktörlerini belirlemektir. Bu bağlamda, kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak İzmir Bostanlı’daki butik kafelerde 10 işletme sahibi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda katılımcıların tanıtım faaliyetlerini yürüttüğü ana sosyal medya kanalı olarak Instagram’ı tercih ettiği ve literatürde belirtilen sosyal medyada markalaşmaya etki eden konsept, farklılık ve sosyal sorumluluk faktörlerinin işletme sahipleri tarafından da dile getirildiği belirlenmiştir. İşletmelerin konseptlerinin ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin işletmecilerin ilgi alanları çerçevesinde geliştirildiği, farklılıkların ise tadım puanı yüksek olan nitelikli kahve, kavurma ve demleme teknikleri, detaylı ürün bilgisi, özgün ürünler, samimiyet ve hedeflenen müşteri kitlesinden oluştuğu saptanmıştır. Bu araştırmanın, literatürde sosyal medyada markalaşma süreçlerine etki eden faktörlerin bir arada ele alınıp detaylandırıldığı çalışmalara rastlanmamış olması ve bu alanda sınırlı sayıda çalışmanın olması nedeniyle markalaşma literatürüne katkı sağladığı düşünülmektedir.
Sosyal medya Markalaşma Mikro ve Küçük İşletmeler Butik Kafeler Instagram
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |