BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 243 - 259, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmada yeni ürün kavramı ve markanın ilişkisi irdelenerek, yeni ürünün pazara sunulmasında markanın önemi incelenmiştir. Öncelikli olarak ürün kavramı, yeni ürünün pazara sunulmasında alınacak pazarlama bileşenleri kararları irdelenmiştir. Ardından marka, marka yönetimi kavramlarına ve marka stratejilerinden marka genişlemesi kavramına yer verilmiştir. Son aşamada odak grup çalışmalarından elde edilen bilgiler derlenerek analiz edilmiştir

Kaynakça

  • Aaker, D. (1996). Building Strong Brands. New York: The Free Press.
  • Aaker, D., Keller, A. & Lane, K. (1990).Consumer Evalutions of Brand Extension. Journal of Marketing, 54, 27-41.
  • Aktuğlu, I.K. (2004). Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Alpugan, O., Demir, H. & Oktav, M.Ü. & N. (1995). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Aydemir, M. (1998). İşletmelerin Yaşam Döngülerinin Uzatılmasına İlişkin Bir Çalışma. Yönetim Ve Ekonomi-Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, 1-12.
  • Borça, G. (2004). İnsanları Daha Çok Para Ödeyip Markalı Ürünleri Almaya İten Nedir? İndirilme Tarihi: 17 Ocak 2011. WWW:Web:http://www.markam.com.tr/MakaleDetay.asp? Makale Id=89
  • Çoban, F. (1996). Rekor Büyümeye Yatırım Yağıyor. İndirilme Tarihi: 15 Ocak buyumeye-yatirim-yagiyor-haberler/18688.aspx
  • Kapferer, J.N. (1992). Strategic Brand Management. New York: The Free Press.
  • Kotler, P. (1998). Marketing Management-Analysis, Implementation, Planning and Control, 9th Edition. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management. The Millennium Edition, Prentice-Hall International Editions, New Jersey.
  • Lamb, C. & Hair, J.F. (1992). Principles of Marketing. 6th Edition. Cincinnati: South Western Pub. Co.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri, 14. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Olson, E.M., Orville C.W. & Rvekert, R.W. (1995). Organization for Effective New Product Development. Journal of Marketing, 59, 48- 63.
  • Örs, F. (2001). İşletmelerde Yaratıcılık. Pazarlama Dünyası, 87, 36-38.
  • Sharp., B. M. (1993). Managing Brand Extension. The Journal of Consumer Marketing, 1, 11-17.
  • Shaw, G., Brown, R. & Bromiley, P. (1998). Strategic Stories: How 3m Is Rewriting Business Planning. Harward Business Review, 76, 41- 51.
  • Solomon, M.R. & Stuart E.W. (2002). Marketing, Real Choices. 6th Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • Song, M. & Parry, M.E. (1997). The Determinants Of Japanese New Product Successes. Journal Of Marketing Research, 14, 64-76.
  • Souder, W.E. & Bethay, D. (1993). The Risk Pyramid For New Product Development: An Application To Complex Aerospace Hardware. Journal Of Marketing Research, 10, 181-194.
  • Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Terpstra, V. & Sarathy, R. (1994). International Marketing, Sixth Edition. London: The Dryden Pres.
  • Turgay, T. (1994). Yeni Ürün Düşüncesi ve Firmalar Açısından Etkinliği. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 66-69.

THE IMPORTANCE OF THE BRAND DURING THE PROCESS OF INTRODUCING THE NEW PRODUCT: A CASE STUDY ON THE PROBIOTIC YOGURT MARKET

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 243 - 259, 01.12.2011

Öz

In this study, the relationship between the concepts of new product and the brand is examined. In addition representing new products to market and its effects are criticized. First, concepts of product and its components are evaluated. Secondly, the brand, its management, and its strategies are analyzed. Furthermore, in order to get convenient data for research, one of the qualitative research techniques which is ‘’focus group’’ is used. Consequently, the data that gathered via focus group studies are evaluated

Kaynakça

  • Aaker, D. (1996). Building Strong Brands. New York: The Free Press.
  • Aaker, D., Keller, A. & Lane, K. (1990).Consumer Evalutions of Brand Extension. Journal of Marketing, 54, 27-41.
  • Aktuğlu, I.K. (2004). Marka Yönetimi Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Alpugan, O., Demir, H. & Oktav, M.Ü. & N. (1995). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Aydemir, M. (1998). İşletmelerin Yaşam Döngülerinin Uzatılmasına İlişkin Bir Çalışma. Yönetim Ve Ekonomi-Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, 1-12.
  • Borça, G. (2004). İnsanları Daha Çok Para Ödeyip Markalı Ürünleri Almaya İten Nedir? İndirilme Tarihi: 17 Ocak 2011. WWW:Web:http://www.markam.com.tr/MakaleDetay.asp? Makale Id=89
  • Çoban, F. (1996). Rekor Büyümeye Yatırım Yağıyor. İndirilme Tarihi: 15 Ocak buyumeye-yatirim-yagiyor-haberler/18688.aspx
  • Kapferer, J.N. (1992). Strategic Brand Management. New York: The Free Press.
  • Kotler, P. (1998). Marketing Management-Analysis, Implementation, Planning and Control, 9th Edition. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2000). Marketing Management. The Millennium Edition, Prentice-Hall International Editions, New Jersey.
  • Lamb, C. & Hair, J.F. (1992). Principles of Marketing. 6th Edition. Cincinnati: South Western Pub. Co.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri, 14. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Olson, E.M., Orville C.W. & Rvekert, R.W. (1995). Organization for Effective New Product Development. Journal of Marketing, 59, 48- 63.
  • Örs, F. (2001). İşletmelerde Yaratıcılık. Pazarlama Dünyası, 87, 36-38.
  • Sharp., B. M. (1993). Managing Brand Extension. The Journal of Consumer Marketing, 1, 11-17.
  • Shaw, G., Brown, R. & Bromiley, P. (1998). Strategic Stories: How 3m Is Rewriting Business Planning. Harward Business Review, 76, 41- 51.
  • Solomon, M.R. & Stuart E.W. (2002). Marketing, Real Choices. 6th Edition, New Jersey: Prentice Hall.
  • Song, M. & Parry, M.E. (1997). The Determinants Of Japanese New Product Successes. Journal Of Marketing Research, 14, 64-76.
  • Souder, W.E. & Bethay, D. (1993). The Risk Pyramid For New Product Development: An Application To Complex Aerospace Hardware. Journal Of Marketing Research, 10, 181-194.
  • Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Terpstra, V. & Sarathy, R. (1994). International Marketing, Sixth Edition. London: The Dryden Pres.
  • Turgay, T. (1994). Yeni Ürün Düşüncesi ve Firmalar Açısından Etkinliği. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 66-69.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54RU96YZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burçak Cebeci Perker Bu kişi benim

Elem Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cebeci Perker, B., & Yalçın, E. (2011). YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 12(2), 243-259.
AMA Cebeci Perker B, Yalçın E. YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Aralık 2011;12(2):243-259.
Chicago Cebeci Perker, Burçak, ve Elem Yalçın. “YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 12, sy. 2 (Aralık 2011): 243-59.
EndNote Cebeci Perker B, Yalçın E (01 Aralık 2011) YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 12 2 243–259.
IEEE B. Cebeci Perker ve E. Yalçın, “YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 2, ss. 243–259, 2011.
ISNAD Cebeci Perker, Burçak - Yalçın, Elem. “YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 12/2 (Aralık 2011), 243-259.
JAMA Cebeci Perker B, Yalçın E. YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;12:243–259.
MLA Cebeci Perker, Burçak ve Elem Yalçın. “YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 2, 2011, ss. 243-59.
Vancouver Cebeci Perker B, Yalçın E. YENİ ÜRÜNÜN PAZARA SUNULMASINDA MARKANIN ÖNEMİ VE PROBİYOTİK YOĞURT PAZARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;12(2):243-59.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası