Bu çalışmanın amacı, çevre bilinçli tüketim davranışını demografik ve psikografik değişkenlerle açıklamaktır. 17 yaş ve üzeri Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) tüketicisini temsil eden örneklem üzerinde yapılan çalışmanın bulgularına göre, algılanan tüketici etkililiği ve yaş, çevre bilinçli tüketici davranışını açıklayan değişkenlerdir. Araştırma bulgularına göre çevre bilinçli tüketim yapan KKTC tüketicisi kırk yaş ve üzeri olup bireysel davranışının oluşmaktadır. çevrenin korunmasında etkili olacağına inananlardan oluşmaktadır.
KKTC Çevre Bilinçli Tüketici Davranışı Demografik Değişkenler Psikografik Değişkenl
The study seeks to explore the demographic and psychographic variables which influence environmentally conscious consumption behavior. Results of the study made on a representative sample drawn from consumers of Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) above the age of 17 reveal that perceived consumer effectiveness and age are the two predictor variables for environmentally conscious consumer behavior. According to the findings of the study, the environmentally conscious consumer segment consists of those above the age of forty, who believe that his or her actions will be effective in the struggle to preserve the environment
TRNC Environmentally Conscious Consumer Behavior Demographic Variables Psychographics
Diğer ID | JA54TR22TA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1 |