BibTex RIS Kaynak Göster

SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 51 - 74, 01.03.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Chamorro, A. & Bañegil, M.T. (2006). Green Marketing Philosophy: A Study of Spanish Firms with Ecolabels. Corporate Social Responsibility and Environmental Management Corp. Soc. Responsib. Environ. Mgmt., 13(1), 11-24.
  • Cooper, C. & Wahab, S. (2001). Tourism’s Approach to Sustainability / Conclusion, Ed. Salah Wahab and Chris Cooper, Tourism in the Age of Globalisation, (pp. 319-333). London: Routledge.
  • Deng, J., King, B. & Bauer, T. (2002). Evaluating Natural Attractions for Tourism. Annals of Tourism Research, 29(2), 422-438.
  • Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (Eko)turizm. Ankara: Erk.
  • Fennell, D.A. & Butler, R.W. (2003). A Human Ecological Approach to Tourism Interactions. International Journal of Tourism Research, 5(3), 197-210.
  • Hacıoğlu N. & Girgin, G. (2008). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Yeşil Pazarlamanın Yeri ve Önemi. 13.Ulusal Pazarlama Kongresi ”Sürdürülebilirlik ve Pazarlama” Bildiri Kitabı (ss. 417-422), Düzenleyen Çukurova Üniversitesi İ.İ.B.F., Adana. 30 Ekim-01 Kasım 2008.
  • Hu, W. & Wall, G. (2005). Environmental Management, Environmental Image and the Competitive Tourist Attraction. Journal of Sustainable Tourism, 6, 617-635.
  • Kahraman, N. & Türkay, O. (2006). Turizm ve Çevre. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Keleş, C. (2007). Yeşil Pazarlama Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları Ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management, International Ed. New Jersey: Prentice Hall International.
  • Küçükaslan, N. (2007). Özel İlgi Turizmi. Ankara: Ekin Yayınevi.
  • Lim, C. & McAleer, M. (2005). Ecologically Sustainable Tourism Management. Environmental Modelling & Software, 20(11), 1431- 1438.
  • Nemli, E. (1998). Sürdürülebilir Kalkınma ve İşletmelerin Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(9), 292-293.
  • Newell, S.J. & Corliss, L.G. (1997). Radical Differences in Consumer Environmental Concern. The Journal of Consumer Affairs, 31(1), 53-68.
  • Özata, Z. (2005). Pazarlama Makaleleri. Yeşil Pazarlama. İndirilme Tarihi: 02.07.2009. WW:Web:http://www.pazarlamamakaleleri.com/blog/ index.php?entry=entry051208-182340
  • Özgen, I. (2005). Büyük Ölçekli Otel İşletmelerinde Atık Yönetimi ve İber Otel Sarıgerme Park Örneği. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Perera, O. Hirsch, S. & Fries, P. (2003). Switched On: Renewable Energy Opportunities in the Tourism Industry. İndirilme Tarihi: 20.01.2007. WWW:Web:http://www.uneptie.org/pc/tourism/docu ments/energy
  • Teberler M., Baysan S. & Yıldırım, C. (2006). Türk Seyahat Acentelerinin Turizmin Çevresel Etkilerine Karşı Tavırları. 2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 220-228). Düzenleyen Balikesir Üniversitesi. Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Turizm Gazetesi (16.02.2010). Best Western the President’a Çevre Ödülü. İndirilme tarihi: 28.06.2010 WWW:Web:http://www.turizmgaze tesi.com/news/news.aspx?id=52736
  • Türker, N. (1999). Çevreye Karşı Duyarlılığın Uluslararası Rekabette Bir Strateji Olarak Kullanılması. Turizm Sektöründe Rekabet Stratejileri Haftasonu Semineri V. (ss. 160-171). Düzenleyen Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. Kayseri, 23-25 Ekim 1998.
  • UNEP – United Nations Environment Programme (2001). Tourism’s Three Main WWW:Web:http://www.uneptie.org/pc/tourism/sust-tourism/env-3 main.htm İndirilme Tarihi: 25.05.2008.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yücel M. & Ekmekçiler, Ü. (2008). Çevre Dostu Ürün Kavramına Bütünsel Yaklaşım; Temiz Üretim Sistemi, Eko-Etiket, Yeşil Pazarlama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2008, 7(26), 320-333. İndirilme sosder.com/dergi/26320-333.pdf
  • WWW:Web:http://www.e

SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 51 - 74, 01.03.2010

Öz

Sürdürülebilir turizm, yerel kaynakların korunması, yaşam kalitesinin yükseltilmesi, turistik tüketicilerin ve bölge halkının ihtiyaçlarının gelecek düşünülerek karşılanması, ülkenin kültürel bütünlüğüne ve çevresine uygun turizm kapasitelerinin geliştirilmesidir. En çok enerji tüketen sektörlerden biri olan turizm, enerji tasarrufu, doğal kaynakların korunması ve çevresel yönetim gibi konulara ağırlık vermelidir. Böylece turizm işletmelerinin değişen tüketici tercih ve beklentilerine uygun, çevreye saygılı ürünler sunabilmeleri ve tüketici gözünde iyi bir imaj oluşturmaları sağlanmalıdır. Rekabet avantajı olarak çevre kalitesi, turizm işletmeleri için çok önemlidir. Tüketici istek ve gereksinimlerini karşılamaya yönelik her türlü çevre dostu pazarlama faaliyetlerini ifade eden yeşil pazarlama, çevresel ürünlerin çevresel stratejilerle pazarlanmasını gerektirir. Çevre dostu turizm işletmeleri, yeşil pazarlama stratejilerini uygulayarak sektörde farklı bir konumlandırmaya gidebilmektedir. Bu çalışmada turizmin çevresel boyutları ele alınmış, sürdürülebilirliğin sağlanması için turizm sektöründe yer alan birey, yatırımcı, kurum ve kuruluşların yapması gerekenler üzerinde durulmuş ve turizmde yeni bir pazar olan yeşil pazarlama faaliyetleri ile somut bir örnek olarak “Calista Luxury Resort”e ait çalışmalar değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Chamorro, A. & Bañegil, M.T. (2006). Green Marketing Philosophy: A Study of Spanish Firms with Ecolabels. Corporate Social Responsibility and Environmental Management Corp. Soc. Responsib. Environ. Mgmt., 13(1), 11-24.
  • Cooper, C. & Wahab, S. (2001). Tourism’s Approach to Sustainability / Conclusion, Ed. Salah Wahab and Chris Cooper, Tourism in the Age of Globalisation, (pp. 319-333). London: Routledge.
  • Deng, J., King, B. & Bauer, T. (2002). Evaluating Natural Attractions for Tourism. Annals of Tourism Research, 29(2), 422-438.
  • Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (Eko)turizm. Ankara: Erk.
  • Fennell, D.A. & Butler, R.W. (2003). A Human Ecological Approach to Tourism Interactions. International Journal of Tourism Research, 5(3), 197-210.
  • Hacıoğlu N. & Girgin, G. (2008). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Yeşil Pazarlamanın Yeri ve Önemi. 13.Ulusal Pazarlama Kongresi ”Sürdürülebilirlik ve Pazarlama” Bildiri Kitabı (ss. 417-422), Düzenleyen Çukurova Üniversitesi İ.İ.B.F., Adana. 30 Ekim-01 Kasım 2008.
  • Hu, W. & Wall, G. (2005). Environmental Management, Environmental Image and the Competitive Tourist Attraction. Journal of Sustainable Tourism, 6, 617-635.
  • Kahraman, N. & Türkay, O. (2006). Turizm ve Çevre. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Keleş, C. (2007). Yeşil Pazarlama Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları Ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management, International Ed. New Jersey: Prentice Hall International.
  • Küçükaslan, N. (2007). Özel İlgi Turizmi. Ankara: Ekin Yayınevi.
  • Lim, C. & McAleer, M. (2005). Ecologically Sustainable Tourism Management. Environmental Modelling & Software, 20(11), 1431- 1438.
  • Nemli, E. (1998). Sürdürülebilir Kalkınma ve İşletmelerin Rolü. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(9), 292-293.
  • Newell, S.J. & Corliss, L.G. (1997). Radical Differences in Consumer Environmental Concern. The Journal of Consumer Affairs, 31(1), 53-68.
  • Özata, Z. (2005). Pazarlama Makaleleri. Yeşil Pazarlama. İndirilme Tarihi: 02.07.2009. WW:Web:http://www.pazarlamamakaleleri.com/blog/ index.php?entry=entry051208-182340
  • Özgen, I. (2005). Büyük Ölçekli Otel İşletmelerinde Atık Yönetimi ve İber Otel Sarıgerme Park Örneği. Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Perera, O. Hirsch, S. & Fries, P. (2003). Switched On: Renewable Energy Opportunities in the Tourism Industry. İndirilme Tarihi: 20.01.2007. WWW:Web:http://www.uneptie.org/pc/tourism/docu ments/energy
  • Teberler M., Baysan S. & Yıldırım, C. (2006). Türk Seyahat Acentelerinin Turizmin Çevresel Etkilerine Karşı Tavırları. 2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 220-228). Düzenleyen Balikesir Üniversitesi. Balıkesir, 20-22 Nisan 2006.
  • Turizm Gazetesi (16.02.2010). Best Western the President’a Çevre Ödülü. İndirilme tarihi: 28.06.2010 WWW:Web:http://www.turizmgaze tesi.com/news/news.aspx?id=52736
  • Türker, N. (1999). Çevreye Karşı Duyarlılığın Uluslararası Rekabette Bir Strateji Olarak Kullanılması. Turizm Sektöründe Rekabet Stratejileri Haftasonu Semineri V. (ss. 160-171). Düzenleyen Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu. Kayseri, 23-25 Ekim 1998.
  • UNEP – United Nations Environment Programme (2001). Tourism’s Three Main WWW:Web:http://www.uneptie.org/pc/tourism/sust-tourism/env-3 main.htm İndirilme Tarihi: 25.05.2008.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yücel M. & Ekmekçiler, Ü. (2008). Çevre Dostu Ürün Kavramına Bütünsel Yaklaşım; Temiz Üretim Sistemi, Eko-Etiket, Yeşil Pazarlama. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2008, 7(26), 320-333. İndirilme sosder.com/dergi/26320-333.pdf
  • WWW:Web:http://www.e
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Günes Seyhan Bu kişi benim

Burcu Selin Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seyhan, G., & Yılmaz, B. S. (2010). SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 11(1), 51-74.
AMA Seyhan G, Yılmaz BS. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2010;11(1):51-74.
Chicago Seyhan, Günes, ve Burcu Selin Yılmaz. “SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Mart 2010): 51-74.
EndNote Seyhan G, Yılmaz BS (01 Mart 2010) SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11 1 51–74.
IEEE G. Seyhan ve B. S. Yılmaz, “SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 51–74, 2010.
ISNAD Seyhan, Günes - Yılmaz, Burcu Selin. “SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 11/1 (Mart 2010), 51-74.
JAMA Seyhan G, Yılmaz BS. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;11:51–74.
MLA Seyhan, Günes ve Burcu Selin Yılmaz. “SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2010, ss. 51-74.
Vancouver Seyhan G, Yılmaz BS. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM KAPSAMINDA KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE YEŞİL PAZARLAMA: CALISTA LUXURY RESORT HOTEL. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2010;11(1):51-74.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası