Son yıllarda gözlenen sosyo-ekonomik ve kültürel değişim, hızlı nüfus artışı ve artan kentleşme oranı, perakendecilik sektörünün gelişimini de hızlandırmıştır. Bu çalışmada perakendecilik kavramı, tanımı ve ülkemizdeki gelişimi açısından ele alınmıştır. Ayrıca, ülkemizde 1995 yılından itibaren faaliyet göstermeye yapı marketlerle ilgili müşterilerin hizmet kalitesi değerlendirmeleri ortaya konmuştur. Veriler, kota örneklemesi vasıtasıyla İstanbul’da faaliyet gösteren iki yapı marketten alışveriş yapan 600 kişiden toplanmıştır. Araştırma hipotezini test etmek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, tüketiciler için yeni bir kavram olan “Kendin yap” anlayışını benimsetmeye çalışan ve farklı ürün kategorileriyle pazarda yer alarak yeni bir alışveriş anlayışını Türk tüketicisi ile tanıştıran yapı marketlerin müşterilerinin beklentilerini karşılayamadığını göstermiştir.
Hizmet Kalitesi Müşteri Beklentileri Müşteri Algıları Kendin Yap Perakendecilik
Son yıllarda gözlenen sosyo-ekonomik ve kültürel değişim, hızlı nüfus artışı ve artan kentleşme oranı, perakendecilik sektörünün gelişimini de hızlandırmıştır. Bu çalışmada perakendecilik kavramı, tanımı ve ülkemizdeki gelişimi açısından ele alınmıştır. Ayrıca, ülkemizde 1995 yılından itibaren faaliyet göstermeye yapı marketlerle ilgili müşterilerin hizmet kalitesi değerlendirmeleri ortaya konmuştur. Veriler, kota örneklemesi vasıtasıyla İstanbul’da faaliyet gösteren iki yapı marketten alışveriş yapan 600 kişiden toplanmıştır. Araştırma hipotezini test etmek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, tüketiciler için yeni bir kavram olan “Kendin yap” anlayışını benimsetmeye çalışan ve farklı ürün kategorileriyle pazarda yer alarak yeni bir alışveriş anlayışını Türk tüketicisi ile tanıştıran yapı marketlerin müşterilerinin beklentilerini karşılayamadığını göstermiştir.
Hizmet Kalitesi Müşteri Beklentileri Müşteri Algıları Kendin Yap Perakendecilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 2 |