BibTex RIS Kaynak Göster

2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Politik pazarlamada seçmenler, satın alıcılardır. Bu nedenle geleneksel pazarlamada kullanılan “tüketici satın alma modeli” seçmenlere de uygulanabilinir. Bu modelde, pazarlama ve diğer dış uyarıcıların yanı sıra satın alıcının yaşı, cinsiyeti, eğitimi, mesleği, kişiliği gibi özellikleri de satın alma kararını etkilemektedir. Bu durumda, seçmen özellikleri de seçmenin oy verme kararını etkileyen faktörler olarak değerlendirilebilir. Politik pazarda çalışan pazarlamacıların yanı sıra politik partiler, liderleri ve adayları için hedef kitlenin (seçmen) belirlenmesi ve hedef kitlenin özelliklerinin bilinmesi etkin pazarlama stratejilerini geliştirebilmek açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma geleneksel pazarlamada kullanılan “tüketici satın alma modeli”ni (sadece demografik özellikleri) politik satın alıcılar (seçmenler) üzerinde uygulamayı ve seçmenlerin oy verme niyetlerinde (hangi partiye oy vermeyi düşündükleri) farklılık yaratan önemli demografik özellikleri belirlemeyi amaçlamaktadır.

2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Politik pazarlamada seçmenler, satın alıcılardır. Bu nedenle geleneksel pazarlamada kullanılan “tüketici satın alma modeli” seçmenlere de uygulanabilinir. Bu modelde, pazarlama ve diğer dış uyarıcıların yanı sıra satın alıcının yaşı, cinsiyeti, eğitimi, mesleği, kişiliği gibi özellikleri de satın alma kararını etkilemektedir. Bu durumda, seçmen özellikleri de seçmenin oy verme kararını etkileyen faktörler olarak değerlendirilebilir. Politik pazarda çalışan pazarlamacıların yanı sıra politik partiler, liderleri ve adayları için hedef kitlenin (seçmen) belirlenmesi ve hedef kitlenin özelliklerinin bilinmesi etkin pazarlama stratejilerini geliştirebilmek açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma geleneksel pazarlamada kullanılan “tüketici satın alma modeli”ni (sadece demografik özellikleri) politik satın alıcılar (seçmenler) üzerinde uygulamayı ve seçmenlerin oy verme niyetlerinde (hangi partiye oy vermeyi düşündükleri) farklılık yaratan önemli demografik özellikleri belirlemeyi amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Bayraktaroğlu Bu kişi benim

Ceyhan Aldemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bayraktaroğlu, G., & Aldemir, C. (2004). 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 5(1).
AMA Bayraktaroğlu G, Aldemir C. 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2004;5(1).
Chicago Bayraktaroğlu, Gül, ve Ceyhan Aldemir. “2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 5, sy. 1 (Mart 2004).
EndNote Bayraktaroğlu G, Aldemir C (01 Mart 2004) 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 5 1
IEEE G. Bayraktaroğlu ve C. Aldemir, “2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2004.
ISNAD Bayraktaroğlu, Gül - Aldemir, Ceyhan. “2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 5/1 (Mart 2004).
JAMA Bayraktaroğlu G, Aldemir C. 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2004;5.
MLA Bayraktaroğlu, Gül ve Ceyhan Aldemir. “2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 1, 2004.
Vancouver Bayraktaroğlu G, Aldemir C. 2002 GENEL SEÇİMLERİNDE SEÇİM NİYETİNİ ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ: İZMİR UYGULAMASI. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2004;5(1).
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, SOBIAD, Araştırmax tarafından taranmaktadır.

Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi

Dergi İletişim Bilgileri Sayfası