Vatandaşlar kamu ulaşımını tercih ederek gerçek anlamda bir satın alma sürecine girmektedirler. Dolayısıyla tüketici konumundadırlar. Ulaşım bir mamul olarak hizmet grubundadır ve hizmet kalitesi çerçevesinde değerlendirilmektedir. Ulaşımda hizmet kalitesinin ölçümü temelde SERVQUAL (Service Quality) ölçeğine göre yapılmakla birlikte tüketicilerin diğer özellikleri de dikkate alınmaktadır. Araştırmada Türk tüketicilerinin kamu ulaşımında kullandıkları midibüslere yönelik memnuniyet düzeyi ile sunulan hizmet kalitesi faktörleri arasında ilişki aranmıştır. Gerek literatüre gerek Türk tüketicisinin ulaşım alışkanlıklarına bağlı olarak oluşturulan toplam onüç hizmet değerlendirme faktörünün, yine iki faktör ile ifade edilen genel memnuniyet üzerindeki etkisi yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Oluşturulan dört hipotezden üç tanesi kabul edilmiş, bir tanesi de reddedilmiştir.
Vatandaşlar kamu ulaşımını tercih ederek gerçek anlamda bir satın alma sürecine girmektedirler. Dolayısıyla tüketici konumundadırlar. Ulaşım bir mamul olarak hizmet grubundadır ve hizmet kalitesi çerçevesinde değerlendirilmektedir. Ulaşımda hizmet kalitesinin ölçümü temelde SERVQUAL (Service Quality) ölçeğine göre yapılmakla birlikte tüketicilerin diğer özellikleri de dikkate alınmaktadır. Araştırmada Türk tüketicilerinin kamu ulaşımında kullandıkları midibüslere yönelik memnuniyet düzeyi ile sunulan hizmet kalitesi faktörleri arasında ilişki aranmıştır. Gerek literatüre gerek Türk tüketicisinin ulaşım alışkanlıklarına bağlı olarak oluşturulan toplam onüç hizmet değerlendirme faktörünün, yine iki faktör ile ifade edilen genel memnuniyet üzerindeki etkisi yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Oluşturulan dört hipotezden üç tanesi kabul edilmiş, bir tanesi de reddedilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 1 |