Bu
çalışma bir yanıyla Türk tekstil sanayiinde yaşanan dönüşüm kurumsal mantık
perspektifinden araştırmayı öte yandan da kurumsal mantıkların
içselleştirilmesi ve stratejik pratikler arasındaki ilişki ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Türk tesktil sanayiinde nitel araştırma
teknikleri kullanılarak görgül bir çalışma yapılmıştır. Doküman incelemeleri ve
görüşmeler yoluyla toplanan verilerin analizi kurumsal mantıkların
içselleştirilme türü ile stratejik pratiklerin adapte edilmesi arasında
doğrudan bir bağlantı olmadığını göstermiştir. Araştırma bulguları kurumsal
mantıkların melezleşmesiyle, stratejik pratiklerin melezleşmediğini bunun
aksine seçici bağlanma (Pache ve Santos, 2013) ve farklılaştırma (Perkmann,
McKelvey ve Phillips, 2018) mekanizmalarına başvurulabildiğini ortaya
koymuştur.
Kurumsal mantıkların içselleştirilmesi stratejik pratikler Türk tekstil sanayii seçici bağlanma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 1 |