Bu
çalışma, ürün satışlarında uygulanan kıtlık mesajı türlerinin ve referans
fiyatın tüketici rekabeti, algılanan işlem değeri, algılanan kalite, fiyat
bilinci ve satın alma istekliliği bağlamlarındaki etkilerini Türkiye ve
Polonya’daki katılımcılar üzerinde ampirik olarak incelemektedir. Bu amaçla,
dışsal referans fiyatın ve kıtlık mesajı türlerinin toplam 848 üniversite
öğrencisi üzerinde 2X4 MANCOVA tasarımında manipüle edildiği deneysel tasarım
uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, örneklem grupları arasında
tüketiciler arası rekabet, algılanan işlem değeri ve satın alma istekliliği
bağlamlarında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Kıtlık mesajları Kıtlık türleri referans fiyat satın alma istekliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |