Consumption simply means to finish using something. Humans have many needs, and all expenditures made to meet these needs are expressed as consumption. In this study, the importance of consumption for human life and its effects on identity were examined. It has been emphasized that our consumption style, which was shaped according to our basic needs at first, has evolved into a more hedonistic situation with time turning from the need to demand and has turned into a critical tool in creating the identities of individuals and providing status in the society, with the indifferent contribution of popular culture and media. It has been concluded that individuals' displaying the products they buy through social media and directing others to the same consumption patterns affects their search for new identity and behaviour patterns that come with consumption.
Tüketim basit anlamda birşeyleri kullanarak bitirmek anlamına gelmektedir. İnsanın birçok ihtiyacı bulunmaktadır ve bu ihtiyaçların giderilmesi için yapılan tüm harcamalar tüketim olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada, tüketimin insan yaşamı için önemi ve kimlik üzerindeki etkileri incelenmiştir. İlk başlarda temel ihtiyaçlarımıza göre şekil alan tüketim tarzımızın zamanla ihtiyaçtan isteğe yönelmesi ile birlikte daha hazcı bir duruma evrildiği ve kişilerin kimliklerini oluşturmada, toplumda statü sağlamada popüler kültür ve medyanın da kayıtsız kalınamaz bir katkısıyla kritik bir araç haline dönüştüğü üzerinde durulmuştur. Bireylerin sosyal medya aracılığıyla satın aldıkları ürünleri teşhir ederek başkalarını aynı tüketim kalıplarına yöneltmesinin tüketimle birlikte gelen yeni kimlik arayışlarını ve davranış biçimlerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi, İşletme |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |
Derginin Türkçe Tam Adı: Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Derginin İngilizce Tam Adı: Iğdır University Journal of Economics and Administrative Sciences
Derginin Kısaltılmış Adı: Iğdır İİBF Dergisi
T.C. Iğdır Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (Iğdır İİBF Dergisi) yılda iki kez (haziran ve aralık aylarında), Türkçe ve İngilizce yayınlanan uluslararası, hakemli ve süreli bir dergidir. Dergide yer alan yazılar kaynak gösterilmeksizin alıntılanamaz. Dergide yer alan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.