Çalışmada, toplumsal öneme sahip olan değerlerimizin spor ve eğitim yoluyla yeni nesillere aktarılmasında sporun; cinsiyet, eğitim görülen okul, yaş ve spor geçmişi değişkenleri üzerinde farklılık oluşturulmas düzeyinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim döneminde üniversite eğitimine devam eden öğrenciler, örneklem grubunu ise yine bu öğrencilerden gönüllü olarak çalışmaya katılmak isteyen 145 (54 erkek, 91 kız) öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada örneklem grubunun verileri Skewness-Kurtosis normal dağılım testine tabi tutulmuş ve -1.5 ve +1.5 değerleri arası normal kabul edilmiştir. Normal dağılım gösteren parametreler T Testi ve ANOVA, normal dağılım göstermeyen değerler Krussal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların yaş grupları ile değerlerimiz ölçeği alt boyutları arasındaki verilere bakıldığında sorumluluk alt boyutu arasında ve adalet alt boyutu ile spor geçmişi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak, spor geçmişine sahip olan katılımcıların değerler eğitimi ve alt boyutları ile daha yüksek derecede uyum sağladığı, 18-28 yaş grubunda yer alan bireylerin değerler eğitimini 18 yaş altı bireylere göre daha ileri düzeyde algıladığı söylenebilir.
Katkı ve desteklerinden dolayı Iğdır Üniversitesine ve değerli hocalarına teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |