Bu çalışma beden
eğitimi ve spor yüksekokullarında eğitim alan öğrencilerin genel yetkinlik
inançları ve girişimcilik düzeylerinin farklı demografik değişkenlerle belirlenmesi
amacıyla yapılan tarama modelli bir araştırmadır. Örneklem
Grubunu, beş farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor yüksekokullarında
okuyan ve tesadüfi yöntem ile seçilmiş olan 486 kadın, 643 erkek olmak üzere
toplam 1129 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada
veri toplama aracı olarak, Yılmaz ve Sümbül (2009)
tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan Girişimcilik Ölçeği ve Jerusalem
ve Schwarzer (1992) tarafından geliştirilen ve
Türkçe’ye uyarlama çalışmaları Çelikkaleli ve Çapri (2008) tarafından
yapılmış olan 10 maddeli Genel Yetkinlik
İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen
verilerin istatistiksel analizleri için aritmetik ortalama ve frekans
dağılımları alınmıştır. Araştırmaya
katılan sporcuların gelecek kaygısı ve cinsiyet değişkenleri ile anketlerin
puanları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla t-Testi, gelecekle
ilgili kariyer hedefleri ile anketlerin puanları arasındaki ilişkiyi tespit
etmek amacıyla Krusukal Wallis testi yapılmış ve elde
edilen bulgular ve tablolar halinde sunulmuştur. İstatistiksel anlamlılık için
ise .05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir.
Sonuç olarak, araştırma grubunun yüksek genel yetkinlik
inancına ve girişimcilik düzeyine sahip olduğu, gelecek kaygılarının olduğu, en
çok eğitim aldıkları işi yapmak istedikleri, gelecek kaygıları ve cinsiyet
değişkenleri ile genel yetkinlik inancı ve girişimcilik düzeyi arasında anlamlı
bir ilişki olmadığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |