Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IĞDIR ÜNİVERSİTESİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SPORA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 30 - 36, 04.10.2020

Öz

Çalışmanın amacı; Iğdır Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin spora yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu bağlamda, çalışmaya Iğdır Üniversitesi’nde öğrenim gören 235 kız (%60,7) 152 erkek (%39,3) olmak üzere toplamda 387 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Koçak (2014) tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirliği yapılan “Spora Yönelik Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 24 paket programıyla yapılmış ve yapılan tüm değerlendirmelerde istatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada, ölçümle elde edilen bağımsız değişkenlerin, bağımlı değişkenler üzerindeki etkisini belirlemek için Lineer Regresyon Analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin spora yönelik tutumunlarını, sınıf değişkeni 0.004 kat ve BKİ(beden kitle endeksi) değişkeni 0.003 kat artırdığı, yaş değişkeni 0.003 kat, cinsiyet değişkeni 0.007 kat, öğrenim durumu değişkeni 0.013 kat ve okul değişkeni 0.00 kat azalttığı tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin sınıf, yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, öğrenim gördüğü okul ve BKİ düzeyinin spora yönelik tutum üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir (p>0.05).

Kaynakça

  • Atalı, L., Uzuner, M. E., Çolak, E., & Bayazıt, B. (2018). Farklı Fakültelerden Spor İle İlgili Ders Alan Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Kocaeli Üniversitesi Örneği). Journal Of Social And Humanities Sciences Research (Jshsr), 5, 30.
  • Balyan, M., Balyan, K., & Kiremitçi, O. (2012). Farklı sportif etkinliklerin ilköğretim 2. Kademe öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerine etkileri, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14.
  • CDC. (2016, 8 20). U.S. Department of Healthand Human Services. Promotingbetterhealthforyoungpeoplethroughphysicalactivityandsports: A reporttothepresident; Atlanta:: http://cdc.gov/ healthyyouty/physicalactivity adresinden alındı
  • Demirel, Ö., & Ün, K. (1987). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Dinç, A. (2020). Koronavirüsün (COVID-19) Spor endüstrisine Etkisi. H. Sunay, & E. Eyuboğlu içinde, Sporun Yönetimi ve Psiko-Sosyal Boyutları (s. 23). Lap lambert Academic Publishing.
  • Ekici, S., Çolakoğlu, T., & Bayraktar, A. (2011). Dağcılık sporuyla uğraşan bireylerin bu spora yönelme nedenleri üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 5(2), 110-119.
  • Isen, A., & Shalker, T. E. (1982). The effect of feeling state on evaluation of positive, neutral, and negative stimuli: When you" accentuate the positive," do you" eliminate the negative"? Social psychology quarterly.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). İnsan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Kalfa, M. (2019). Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1). Diş Hekimliği Fakültesindeki Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumları, 165-181.
  • Kartal, Ü. (1999). Yüksek EQ’lu bir çocuk yetiştirme (Çeviri). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Keskin, N., Öncü, E., & Küçük-Kılıç, S. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum ve Öz-Yeterlikleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 93-107.
  • Koçak, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları: bir ölçek geliştirme çalışması. Spormetre; 12(1), 59-69.
  • Mutlu, T., Şentürk, H., & Zorba, E. (2014). Üniversite öğrencisi tenisçilerde empatik eğilim ve iletişim becerisi. International Journal of ScienceCultureandSport, 129-137.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayınları.
  • Tekin, A., & Tekin, G. (2014). Antik Yunan Dönemi: Spor Ve Antik Olimpiyat Oyunları.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., & Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin Spora Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Bartin Üniversitesi Örneği). . Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R., Varol, S., & Türkmen, M. (2017). Bartın Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (Uksad), 3(2), 316-329.
  • Yalçınkaya, M., Saracaloğlu, A., & Varol, R. (1993). Üniversite öğrencilerinin spora ilişkin görüşleri ve beklentileri. Spor Bilimleri Dergisi, 12-26.
  • Zorba, E., Cerit, E., Gümüşdağ, H., & Evli, M. (2013). Rekreasyon bölümlerinin tercih edilme nedenleri ve bölüm öğrencilerinin beklentilerinin araştırılması 8(3). Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi, 1-14.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Dinç 0000-0003-0441-3673

Ömer Başgöl Bu kişi benim 0000-0002-5888-4537

Müge Kalem Bu kişi benim 0000-0002-5914-1487

Şahin Aksaray Bu kişi benim 0000-0002-7260-2698

Fetullah Tenik 0000-0003-0477-7311

Yayımlanma Tarihi 4 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinç, A., Başgöl, Ö., Kalem, M., Aksaray, Ş., vd. (2020). IĞDIR ÜNİVERSİTESİNDE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN SPORA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ. Iğdır Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 30-36.

21116