Bu çalışmayla; Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımının (SBÖPÖDY) Millî Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliğinde (MEBTKY) yer alan öğretimsel rehberlik ve denetim ilkeleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla 2021-2022 eğitim-öğretim yılında kullanılmış olan “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda” (SBÖP) yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımı, 2017 yılında ve 30160 sayılı Resmî Gazete ile yayımlanan MEBTKY’de yer alan ve öğretimsel rehberlik ve denetim ilkeleri açısından incelenmiştir. Çalışma nitel bir araştırma yaklaşımı olan durum çalışması ile desenlenmiştir. Nitel veri toplama tekniği olan doküman incelemesiyle toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır. SBÖPÖDY, belirlenen kriterlere göre incelenmiş ve MEBTKY’de öğretimsel denetim ile ilgili; “bireysel ve kurumsal farklılıklar ile çevresel faktörleri dikkate almalıdır”, “açık, şeffaf, eşit, demokratik, bütüncül, güvenilir ve tarafsız olmalıdır”, “işbirliğini ve katılımı esas almalıdır”, “başarıyı ön plana çıkarmalı, teşvik etmeli ve ödüllendirmelidir”, “bilimsel ve objektif esaslara dayalı olmalıdır” denetim ilkeleri tablolaştırılarak sunulmuştur.
Denetim öğretimsel denetim sosyal bilgiler öğretim programı ölçme ve değerlendirme
With this study; It is aimed to evaluate the Assessment and Evaluation Approach in the Social Studies Curriculum (SBÖPÖDY) within the framework of the instructional guidance and supervision principles included in the Ministry of National Education Inspection Board Regulation (MEBTKY). For this purpose, the measurement and evaluation approach in the "Social Studies Curriculum" (SBÖP) used in the 2021-2022 academic year, in terms of the educational guidance and supervision principles in the MEBTKY published in 2017 and with the Official Gazette numbered 30160. examined. The study was designed with a case study, which is a qualitative research approach. Descriptive analysis approach was used to analyze the data collected by document analysis, which is a qualitative data collection technique. SBÖPÖDY was examined according to the determined criteria and related to instructional supervision in MEBTKY; “it should take into account individual and institutional differences and environmental factors”, “it should be open, transparent, equal, democratic, holistic, reliable and impartial”, “it should be based on cooperation and participation”, “it should highlight, encourage and reward success”, “should be based on scientific and objective principles” are presented in tables
Supervision instructional supervision social studies curriculum measurement and evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |