The aim of this study is to investigate the attitudes of the teacher candidates towards the environment and global warming. Samples of this research are 72 Turkish Cypriots. Data have been collected from the answers given by the candidates to the questions including environment, global warming, and renewable energy issues. According to the obtained results, attitudes of the teachers towards the environments and renewable energy are positive. Preference for energy of the teacher candidates depends on that the energy source is environment friendly and its security. Most teacher candidates who accept that the global warming is a serious problem propose the solar and wind energy to be used to reduce the global warming. According to some of the teacher candidates, environment is an important problem, but according most the other teacher candidates, embargo is a more important problem.
Climate change energy environmental challenges preservise teacher global warming.
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının çevre ve küresel ısınmaya yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 72 Kıbrıslı Türk öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler; çevre, küresel ısınma ve yenilenebilir enerji teknolojisi konularını içeren sorular aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğretmen adaylarının çevre ve yenilenebilir enerjiye yönelik tutumları, olumludur. Öğretmen adayları için enerji kaynağının çevre dostu ve enerjinin güvenli olması önceliklidir. Küresel ısınmayı ciddi bir sorun olarak değerlendiren öğretmen adayları, küresel ısınmayı azaltmak için çözüm olarak gelecekte güneş enerjisi ve rüzgâr enerjisinin kullanılmasını öngörmektedir. Adayların bazılarına göre çevre sorunu ülkenin önemli sorunları arasında iken; çoğunluğuna göre ambargo en önemli sorundur.
Çevre sorunları enerji iklim değişikliği öğretmen adayları küresel ısınma.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |