BibTex RIS Kaynak Göster

Kriz Yönetim Planının İşletmelerde Kriz Dönemleri ve Yönetici Davranışlarına Olan Etkileri

Yıl 2017, Sayı: 11, 223 - 240, 01.04.2017

Öz

İşletmeler hedeflerine ulaşmak isterken bazı engeller ile karşılaşabilirler. Bu sorunlarda işletmenin işleyişini bozabilir. Bu tarz durumlarda işletmelerin hali hazırda bulundurması gereken bir kriz yönetim planının bulunması işletme için büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bu planın uygulanması için iyi bir yönetim politikasının uygulanması gerekir. Etkili bir yönetim politikası kriz zamanlarında işletmenin hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırır. Bu çalışmanın amacı, kriz yönetim planının işletmelerde kriz öncesi, kriz zamanı ve kriz sonrası dönemlerdeki durumunu araştırmaktır. Bu amaçla Malatya da tekstil sektöründe üretim faaliyetinde bulunan ve sendikal sorunlardan dolayı kriz yaşamış bir işletmede araştırma yapılmıştır. İşletmede kriz döneminde yaşanan olumsuzluklar, alınan tedbirler araştırılmıştır. İşletmelerin kriz öncesi, kriz zamanı ve kriz sonrası dönemlerde ki durumlarının kriz yönetim planına göre ilişkilendirilmeleri sonucu anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Kaynakça

  • Augustine, N. R. (2000). Önlemeye Çalıştığınız Krizi Yönetmek. Kriz Yönetimi. (Çeviren: Salim Atay). Harvard Business Review. MESS
  • Arslan, G. (2013). Liderliğin Kriz Yönetimine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aytürk, N., Peker, Ö. (2000), Etkili Yönetim Becerileri Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir. Ankara: Yargı Yayınevi
  • Booth, A. S. (1993), Crisis Management Strategy. Competition and Chan- ge in Modern Enterprises. London: Routledge Publishing
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, H. (2002) Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi. 6. Baskı.
  • Demirtaş, H. (2000). Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöne- timi, 23 (6): s.353-373.
  • Hurst, K. D. (2000). Kriz ve Yenilenme. Krizin Sunduğu Fırsatlar. (Çevi- ren: Ela Gürdemir). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Tack, B. P. (1994). Kriz Zamanı Yönetim. (Çeviren: Yakut Güneri). İstan- bul: İlgi Yayıncılık.
  • Wyatt, W. (2002), Be Prepared: Communicating in a Crisis. State Legis- latures, 28 (4), s.31-35.

The Effects of the Crisis Management Plan on Crisis Periods and Managerial Behavior in Enterprises

Yıl 2017, Sayı: 11, 223 - 240, 01.04.2017

Öz

Businesses with karşılaşabiliri are some obstacles while trying to achieve their goals. This problem can disrupt the functioning of enterprises. no cases of this type of businesses is already a crisis management plan will have to be a major advantage for the company. To implement this scheme must be applied to good management policies. It makes it easier to achieve the objectives of the business in an effective management policy in times of crisis. The aim of this study was before the crisis in the business of crisis management plans to investigate the situation in times of crisis and post-crisis period. For this purpose, in Malatya in production in the textile sector and the crisis it has made research a company experienced problems due to the union. negative developments during the crisis on businesses, the measures taken were investigated. of business before the crisis, in times of crisis and crisis management plans associated with their results compared to the situation in the post-crisis period, there were significant differences.

Kaynakça

  • Augustine, N. R. (2000). Önlemeye Çalıştığınız Krizi Yönetmek. Kriz Yönetimi. (Çeviren: Salim Atay). Harvard Business Review. MESS
  • Arslan, G. (2013). Liderliğin Kriz Yönetimine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aytürk, N., Peker, Ö. (2000), Etkili Yönetim Becerileri Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir. Ankara: Yargı Yayınevi
  • Booth, A. S. (1993), Crisis Management Strategy. Competition and Chan- ge in Modern Enterprises. London: Routledge Publishing
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, H. (2002) Organizasyon ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi. 6. Baskı.
  • Demirtaş, H. (2000). Kriz Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöne- timi, 23 (6): s.353-373.
  • Hurst, K. D. (2000). Kriz ve Yenilenme. Krizin Sunduğu Fırsatlar. (Çevi- ren: Ela Gürdemir). İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Tack, B. P. (1994). Kriz Zamanı Yönetim. (Çeviren: Yakut Güneri). İstan- bul: İlgi Yayıncılık.
  • Wyatt, W. (2002), Be Prepared: Communicating in a Crisis. State Legis- latures, 28 (4), s.31-35.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Berkant Dulkadir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Dulkadir, B. (2017). Kriz Yönetim Planının İşletmelerde Kriz Dönemleri ve Yönetici Davranışlarına Olan Etkileri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(11), 223-240.