Psikolojik sermaye, işletmelerin performansını ve rekabet gücünü artırmak için insan kaynaklarının güçlü yönleri ve pozitif psikolojik kapasiteleri ile ilgili çalışma ve uygulamalardır. Turizm endüstrisinin emek yoğun bir yapıya sahip olması pozitif psikolojik sermaye düzeyi yüksek iş görenlere sahip olmayı avantaj haline dönüştürmektedir. Fark yaratabilecek diğer unsur ise, iş görenlerin yenilikçi düşünce yapısıyla ve yenilikleri uygulayarak görevlerini yerine getirmeleridir. Araştırmanın amacı, Van ilinde hizmet veren otel işletmelerindeki iş görenlerin psikolojik sermaye düzeylerinin yenilikçi düşünce yapısına olan etkisinin ölçülmesidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak belirlenen anket Aralık 2017 ve Nisan 2018 arasında uygulanmış ve evrenin tamamına ulaşılmıştır. Toplamda 148 anket değerlendirmeye alınarak SPSS programıyla analiz ile edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, otel işletmelerindeki iş görenlerin psikolojik sermaye düzeylerinin çalıştıkları otelin yıldız sayısına göre farklılaştığı tespit edilmiştir.
Otel işletmeleri psikolojik sermaye bireysel yenilikçilik düşünce yapısı.
Psychological capital is applications related to practicing on the strengths and positive psychological capacities of human resources to improve the performance of businesses and competitive power. The fact that the tourism industry has a labor-intensive structure, working with a labor force that has a high level of positive psychological capital turns to an advantage. Another factor that can make a difference between the opponents is the workers performing tasks with innovative thinking and by applying innovations. The purpose of this research is to measure the effect of psychological capital levels on the innovative thinking structure of the employees working in hotel enterprises of Van Province. The questionnaire was selected as the data collection tool in the study, was implemented between December 2017 and April 2018 and the entire sample was reached. 148 collected data were evaluated and analyzed by the SPSS program. As a result of the research, it has been determined that the psychological capital levels of the employees who work in the hotel enterprises differ according to the number of star hotels.
Hotel enterprises psychological capital individual innovation thinking structure.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 19 |