BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Sonrası Turist Davranışlarının Kuşak Farklılıkları Açısından Çoklu Uyum Analizi MCA ile Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Sayı: 24, 341 - 372, 01.10.2020

Öz

Bu çalışma, potansiyel yerli turistlerin COVID-19 sonrası davranışlarının kuşak farklılıkları dikkate alınarak ölçülmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek için oluşturulan anket 15-30 Nisan 2020 tarihleri arasında yılda en az bir kez ülke içerisinde seyahat eden yerli turistlere uygulanmış ve 356 anket değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler çoklu uyum analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, potansiyel yerli turistlerin COVID-19 salgını sonrası bazı davranışlarının kuşaklara göre farklılaşabileceği ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2020). Yeni koronavirüs (Covid-19) salgını ve turizm faaliyet- lerine etkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Addo, P. C.,Jiaming, F., Kulbo, N. B. andLiangqiang, L. (2020). Covid- 19: Fear appeal favoring purchase behavior towards personal protective equipment. The Service Industries Journal, 40(7-8), 471- 490.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., Pehlivan, Ç., Özdemir, E., Akduman, G., Eregez, H., Öztürk, İ. ve Balcı, O. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42
  • Ayhün, E. S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansı- maları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 99-118.
  • Aytaç, M. ve Bayram, N. (2001). Çoklu karşılık getirme analizi ve öğretim elemanları üzerinde bir uygulama. DİE: İstatistik Araştırma Sempoz- yumu, Ankara.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko otellerden hizmet satın alımın- da kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Bayat, G. (2020). The Effects of COVID-19 on the Tourism Sector and Hotel Businesses: The Case of Marmaris
  • Benckendorff, P.,Moscardo, G. and Pendergast, D. (2010). Tourism and generation Y. Wallingford-UK: CAB International.
  • Chakraborty, I. and Maity, P. (2020). Covid-19 outbreak: Migration, effects on society, global environment and prevention. Science of the Total Environment, 728, 138882.
  • Chen, C. and Chou, S. (2019). Antecedents and consequences of perce- ived coolness for generation Y in the context of creative tourism - a case study of the pier 2 art center in Taiwan. Tourism Manage- ment, 72, 121-129.
  • Cohen, J. (2002). I/Os in the know offer insights on generation X wor- kers. Monitor on Psychology, 33(2), 66-67.
  • Dwyer, R. J. (2009). Prepare for the impact of the multi-generational workforce . Transforming Government: People. Process and Policy, 3(2), 101-110.
  • Eyoun, K., Chen, H., Ayoun, B. and Khliefat, A. (2020). The relations- hip between purpose of performance appraisal and psychologi- cal contract: Generational differences as a moderator. Internatio- nal Journal of Hospitality Management, 86, 102449.
  • Fields, B., Wilder, S., Bunch, J. and Newbold, R. (2008). Millennial lea- ders: Success stories from today’s most brilliant generation Y leaders. La Vergne-ABD: Ingram Publishing Services.
  • Filiz, Z., ve Çemrek, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin barınma so- runlarının uygunluk analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2).
  • Foot, D. K. and Stoffman, D. (1998). Boom bust & echo 2000: Profiting from the demographic shift in the new millennium. Toronto: Mac- Farlane, Walter & Ross.
  • Göksel, A. ve Güneş, G. (2017). Kuşaklar arası farklılaşma: X ve Y ku- şaklarının örgütsel sessizlik davranışı bağlamında analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 807-828.
  • Gössling, S., Scott, D. and Hall, M. (2020). Pandemics, tourism and global change: A rapid assessment of Covid-19. Journal of Sustai- nable Tourism, 28, 1-20.
  • Gurlaş, M. (2016). Jenerasyon teorisine göre X ve Y kuşakların örgütsel bağlılık, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti farklılıklarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hatfield, S. (2002). Understanding the four generations to enhance workplace management. AFP Exchange, 22 (4), 72-74.
  • Higgins-Desbiolles, F. (2020). Socialising tourism for social and ecolo- gical justice after Covid-19. Tourism Geographies, 22, 1-5.
  • Hoque, A., Shikha, F. A., Hasanat, M. W., Arif, I. and Hamid, A. B. A. (2020). The effect of coronavirus (Covid-19) in the tourism in- dustry in China. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(1), 52-58. https://covid19.who.int/?gclid=EAIaIQobChMIkePdwcDE6QIVdoB QBh1p3QzXEAAYASA BEgLYLfD_BwE, 21.05.2020). (Erişim Tarihi: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus- hastaligi-nedir, (Erişim Tarihi: 01.05.2020). https://sozluk.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 19.05.2020).
  • Huang, Y. C. and Petrick, J. F. (2010). Generation Y’s travel behaviours: A comparison with babyboomers and generation X. (In:Tourism and generation Y). (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CAB International.
  • Johnson, R. A. and Wichern, D. W. (2007). Applied multivariate statistical analysis. New Jersey: PrenticeHall.
  • Johnson, R. W., Butrica, B. A. and Mommaerts, C. (2010). Work and retirement patterns for the G.I. generation, silent generation, and early boomers: Thirty years of change. USA: Center for Retirement Research at Boston College.
  • Kebeci, T. (2011). Aile şirketlerinde yönetim anlayışı ve kurumsallaşma. İstanbul: İkinci Adam Yayınları.
  • Kovary, G. and Buahene, A. (2005). Recruiting the four generations. Canadian HR Reporter, R6, May 23.
  • Leask, A., Fyall, A. and Barron, P. (2013). Generation Y: Opportunity or challenge-strategies to engage generation Y in the UK attractions’ sector. Current Issues in Tourism, 16 (1), 17-46.
  • Li, X.,Li, X. and Hudson, S. (2013). The application of generational theory to tourism consumer behavior: An American perspective. Tourism Management, 37, 147-164.
  • Lub, X., Nije Bijvank, M., Matthijs Bal, P., Blomme, R. and Schalk, R. (2012). Different or alike? Exploring the psychological contract and commitment of different generations of hospitality workers. International Journal of Hospitality Management, 24 (4), 553- 573.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C., Agha, M. and Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus and Covid-19 pandemic: A review. Internati- onal Journal of Surgery, 32305533.
  • Öter, Z. (2010). Tourism and generation Y. (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CABI.
  • Özdamar, K. (2002). Paket programları ile istatistiksel veri analizi (çok değişkenli analizler) SPSS-MINITAB 1. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlama ile istatistiksel veri analizi-2. Eski- şehir: Kaan Kitabevi,
  • Özkoç, H. (2013). Hastaların sağlık kurumu tercihlerini etkileyen fak- törlerin belirlenmesi: Uygunluk analizi ve nested logit model. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 267-280.
  • Pendergast, D. (2007). The MilGenandsociety. (In: The Millennial adoles- cent). (Eds. Bahr, N. and Pendergast, D.). Victoria-Australia: Australian Council for Educational Research.
  • Pendergast, D. (2010). Getting to know the Y generation. (In: Tourism and generation Y). (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CAB In- ternational.
  • Reddy, M. V.,Boyd, S. W. and Nica, M. (2020). Towards a post-conflict tourism recovery framework. Annals of Tourism Research, (InP- ress), 102940.
  • Seçkin, F. (2000). Türkiye’nin kuşak profili. Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Smola, K. W. and Sutton, C. D. (2002). Generational differences: Revisi- ting generational work values for the new millennium. Journal of Organizational Behavior, 23, 363- 382.
  • Şahin, M. (2020). Impact of weather on Covid-19 pandemic in Turkey. Science of the Total Environment, 728, 138810.
  • Şen, H., Çemrek, F. ve Özaydın, Ö. (2006). Bireylerin kredi kartına bakış açıları ve sosyo- ekonomik nitelikleri bakımından karşılaş- tırılmasına yönelik uygulama çalışması. Eskişehir Osmangazi Üni- versitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1).
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E. M., Başak, S. ve Şentürk, N. (2016). X ve Y kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme. Business and EconomicsResearchJournal, 7 (3), 171-182.
  • Taş, H. Y.,Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 1031-1048.
  • Terzi, E. ve Boylu, Y. (2019). Türkiye ve Dünya’da tersine mentorluk: Kuşaklar bazında farklılaşan iş değerleri ve gençlerin işten ay- rılma niyeti açısından bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11 (4), 3283-3322.
  • Tulgan, B. and Martin, C. A. (2001). Managing generation Y: Global citi- zensborn in the late seventies and early eighties. USA/Canada: Hu- man Resource Development.
  • Van der Heijden, P. G.,& De Leeuw, J. (1985). Correspondence analysis used complementary to loglinear analysis. Psychometrika, 50(4), 429-447.
  • Wang, Q. and Su, M. (2020). A preliminary assessment of the impact of Covid-19 on environment-a casestudy of China. Science of the Total Environment, 728, 138915.
  • Wen, Z., Huimin, G. and Kavanaugh, R. R. (2005). The impacts of sars on the consumer behaviour of chinese domestic tourists, Current Issues 38.https://doi.org/10.1080/13683500508668203 Tourism, 8 (1), 22
  • Yang, Y., Zhang, H. andChen, X. (2020). Coronavirus pandemic and tourism: Dynamic stochastic general equilibrium modeling of infectious disease outbreak. Annals of Tourism Research, (InPress), 102913.
  • Yu, M., Li, Z., Yu, Z., He, J. and Zhou, J. (2020). Communication related health crisis on social media: A case of Covid-19 outbreak. Cur- rent Issues in Tourism, 23, 1-7.
  • Zambrano-Monserrate, M. A.,Ruano, M. A. and Sanchez-Alcalde, L. (2020). Indirect effects of Covid-19 on the environment. Science of the Total Environment, 728, 138813.
  • Zemke, R., Raines, C. andFilipczak, B. (2000). Generations at work: Ma- naging the clash of veterans, boomers, xers, and nextersin your workpla- ce. Toronto: AMACOM.

Evaluation of Tourist Behaviors after COVID-19 in terms of Generational Differences by Multiple Correspondence Analysis MCA

Yıl 2020, Sayı: 24, 341 - 372, 01.10.2020

Öz

This study was carried out to measure the potential local tourists’ behavior after COVID-19 considering the generational differences. The survey, which was created to realize the purpose of the research, was applied to local tourists traveling in the country at least once a year between 15-30 April 2020 and 356 surveys were evaluated. The data obtained in the study were evaluated by multiple correspondence analysis. According to the research results, it is revealed that some of the behaviors of potential local tourists after COVID-19 outbreak may differ according to generations.

Kaynakça

  • Acar, Y. (2020). Yeni koronavirüs (Covid-19) salgını ve turizm faaliyet- lerine etkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Addo, P. C.,Jiaming, F., Kulbo, N. B. andLiangqiang, L. (2020). Covid- 19: Fear appeal favoring purchase behavior towards personal protective equipment. The Service Industries Journal, 40(7-8), 471- 490.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., Pehlivan, Ç., Özdemir, E., Akduman, G., Eregez, H., Öztürk, İ. ve Balcı, O. (2013). Y kuşağının kariyer algısı, kariyer değişimi ve liderlik tarzı beklentilerinin araştırılması. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42
  • Ayhün, E. S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansı- maları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 99-118.
  • Aytaç, M. ve Bayram, N. (2001). Çoklu karşılık getirme analizi ve öğretim elemanları üzerinde bir uygulama. DİE: İstatistik Araştırma Sempoz- yumu, Ankara.
  • Başgöze, P. ve Bayar, N. A. (2015). Eko otellerden hizmet satın alımın- da kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130.
  • Bayat, G. (2020). The Effects of COVID-19 on the Tourism Sector and Hotel Businesses: The Case of Marmaris
  • Benckendorff, P.,Moscardo, G. and Pendergast, D. (2010). Tourism and generation Y. Wallingford-UK: CAB International.
  • Chakraborty, I. and Maity, P. (2020). Covid-19 outbreak: Migration, effects on society, global environment and prevention. Science of the Total Environment, 728, 138882.
  • Chen, C. and Chou, S. (2019). Antecedents and consequences of perce- ived coolness for generation Y in the context of creative tourism - a case study of the pier 2 art center in Taiwan. Tourism Manage- ment, 72, 121-129.
  • Cohen, J. (2002). I/Os in the know offer insights on generation X wor- kers. Monitor on Psychology, 33(2), 66-67.
  • Dwyer, R. J. (2009). Prepare for the impact of the multi-generational workforce . Transforming Government: People. Process and Policy, 3(2), 101-110.
  • Eyoun, K., Chen, H., Ayoun, B. and Khliefat, A. (2020). The relations- hip between purpose of performance appraisal and psychologi- cal contract: Generational differences as a moderator. Internatio- nal Journal of Hospitality Management, 86, 102449.
  • Fields, B., Wilder, S., Bunch, J. and Newbold, R. (2008). Millennial lea- ders: Success stories from today’s most brilliant generation Y leaders. La Vergne-ABD: Ingram Publishing Services.
  • Filiz, Z., ve Çemrek, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin barınma so- runlarının uygunluk analizi ile incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2).
  • Foot, D. K. and Stoffman, D. (1998). Boom bust & echo 2000: Profiting from the demographic shift in the new millennium. Toronto: Mac- Farlane, Walter & Ross.
  • Göksel, A. ve Güneş, G. (2017). Kuşaklar arası farklılaşma: X ve Y ku- şaklarının örgütsel sessizlik davranışı bağlamında analizi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 807-828.
  • Gössling, S., Scott, D. and Hall, M. (2020). Pandemics, tourism and global change: A rapid assessment of Covid-19. Journal of Sustai- nable Tourism, 28, 1-20.
  • Gurlaş, M. (2016). Jenerasyon teorisine göre X ve Y kuşakların örgütsel bağlılık, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti farklılıklarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Hatfield, S. (2002). Understanding the four generations to enhance workplace management. AFP Exchange, 22 (4), 72-74.
  • Higgins-Desbiolles, F. (2020). Socialising tourism for social and ecolo- gical justice after Covid-19. Tourism Geographies, 22, 1-5.
  • Hoque, A., Shikha, F. A., Hasanat, M. W., Arif, I. and Hamid, A. B. A. (2020). The effect of coronavirus (Covid-19) in the tourism in- dustry in China. Asian Journal of Multidisciplinary Studies, 3(1), 52-58. https://covid19.who.int/?gclid=EAIaIQobChMIkePdwcDE6QIVdoB QBh1p3QzXEAAYASA BEgLYLfD_BwE, 21.05.2020). (Erişim Tarihi: https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus- hastaligi-nedir, (Erişim Tarihi: 01.05.2020). https://sozluk.gov.tr/, (Erişim Tarihi: 19.05.2020).
  • Huang, Y. C. and Petrick, J. F. (2010). Generation Y’s travel behaviours: A comparison with babyboomers and generation X. (In:Tourism and generation Y). (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CAB International.
  • Johnson, R. A. and Wichern, D. W. (2007). Applied multivariate statistical analysis. New Jersey: PrenticeHall.
  • Johnson, R. W., Butrica, B. A. and Mommaerts, C. (2010). Work and retirement patterns for the G.I. generation, silent generation, and early boomers: Thirty years of change. USA: Center for Retirement Research at Boston College.
  • Kebeci, T. (2011). Aile şirketlerinde yönetim anlayışı ve kurumsallaşma. İstanbul: İkinci Adam Yayınları.
  • Kovary, G. and Buahene, A. (2005). Recruiting the four generations. Canadian HR Reporter, R6, May 23.
  • Leask, A., Fyall, A. and Barron, P. (2013). Generation Y: Opportunity or challenge-strategies to engage generation Y in the UK attractions’ sector. Current Issues in Tourism, 16 (1), 17-46.
  • Li, X.,Li, X. and Hudson, S. (2013). The application of generational theory to tourism consumer behavior: An American perspective. Tourism Management, 37, 147-164.
  • Lub, X., Nije Bijvank, M., Matthijs Bal, P., Blomme, R. and Schalk, R. (2012). Different or alike? Exploring the psychological contract and commitment of different generations of hospitality workers. International Journal of Hospitality Management, 24 (4), 553- 573.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C., Agha, M. and Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus and Covid-19 pandemic: A review. Internati- onal Journal of Surgery, 32305533.
  • Öter, Z. (2010). Tourism and generation Y. (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CABI.
  • Özdamar, K. (2002). Paket programları ile istatistiksel veri analizi (çok değişkenli analizler) SPSS-MINITAB 1. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlama ile istatistiksel veri analizi-2. Eski- şehir: Kaan Kitabevi,
  • Özkoç, H. (2013). Hastaların sağlık kurumu tercihlerini etkileyen fak- törlerin belirlenmesi: Uygunluk analizi ve nested logit model. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 267-280.
  • Pendergast, D. (2007). The MilGenandsociety. (In: The Millennial adoles- cent). (Eds. Bahr, N. and Pendergast, D.). Victoria-Australia: Australian Council for Educational Research.
  • Pendergast, D. (2010). Getting to know the Y generation. (In: Tourism and generation Y). (Eds. Beckendorff et all.). Wallingford-UK: CAB In- ternational.
  • Reddy, M. V.,Boyd, S. W. and Nica, M. (2020). Towards a post-conflict tourism recovery framework. Annals of Tourism Research, (InP- ress), 102940.
  • Seçkin, F. (2000). Türkiye’nin kuşak profili. Capital Dergisi, 12, 100-106.
  • Smola, K. W. and Sutton, C. D. (2002). Generational differences: Revisi- ting generational work values for the new millennium. Journal of Organizational Behavior, 23, 363- 382.
  • Şahin, M. (2020). Impact of weather on Covid-19 pandemic in Turkey. Science of the Total Environment, 728, 138810.
  • Şen, H., Çemrek, F. ve Özaydın, Ö. (2006). Bireylerin kredi kartına bakış açıları ve sosyo- ekonomik nitelikleri bakımından karşılaş- tırılmasına yönelik uygulama çalışması. Eskişehir Osmangazi Üni- versitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1).
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E. M., Başak, S. ve Şentürk, N. (2016). X ve Y kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme. Business and EconomicsResearchJournal, 7 (3), 171-182.
  • Taş, H. Y.,Demirdöğmez, M. ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan Z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 1031-1048.
  • Terzi, E. ve Boylu, Y. (2019). Türkiye ve Dünya’da tersine mentorluk: Kuşaklar bazında farklılaşan iş değerleri ve gençlerin işten ay- rılma niyeti açısından bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11 (4), 3283-3322.
  • Tulgan, B. and Martin, C. A. (2001). Managing generation Y: Global citi- zensborn in the late seventies and early eighties. USA/Canada: Hu- man Resource Development.
  • Van der Heijden, P. G.,& De Leeuw, J. (1985). Correspondence analysis used complementary to loglinear analysis. Psychometrika, 50(4), 429-447.
  • Wang, Q. and Su, M. (2020). A preliminary assessment of the impact of Covid-19 on environment-a casestudy of China. Science of the Total Environment, 728, 138915.
  • Wen, Z., Huimin, G. and Kavanaugh, R. R. (2005). The impacts of sars on the consumer behaviour of chinese domestic tourists, Current Issues 38.https://doi.org/10.1080/13683500508668203 Tourism, 8 (1), 22
  • Yang, Y., Zhang, H. andChen, X. (2020). Coronavirus pandemic and tourism: Dynamic stochastic general equilibrium modeling of infectious disease outbreak. Annals of Tourism Research, (InPress), 102913.
  • Yu, M., Li, Z., Yu, Z., He, J. and Zhou, J. (2020). Communication related health crisis on social media: A case of Covid-19 outbreak. Cur- rent Issues in Tourism, 23, 1-7.
  • Zambrano-Monserrate, M. A.,Ruano, M. A. and Sanchez-Alcalde, L. (2020). Indirect effects of Covid-19 on the environment. Science of the Total Environment, 728, 138813.
  • Zemke, R., Raines, C. andFilipczak, B. (2000). Generations at work: Ma- naging the clash of veterans, boomers, xers, and nextersin your workpla- ce. Toronto: AMACOM.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cemal Ersin Silik Bu kişi benim

Burcu Ilgaz Bu kişi benim

Yusuf Dündar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Silik, C. E., Ilgaz, B., & Dündar, Y. (2020). COVID-19 Sonrası Turist Davranışlarının Kuşak Farklılıkları Açısından Çoklu Uyum Analizi MCA ile Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(24), 341-372.