Bu çalışmanın amacı, orijinali Foronda, Porter ve Phitwong (2020) tarafından geliştirilen Kültürel Tevazu Ölçeği (KTÖ)’nin Türkçe formunu oluşturarak bu formun geçerlik ve güvenirlik kanıtlarını incelemektir. Bu kapsamda çalışmanın verileri 231 eğitim fakültesi mezunundan (123 kadın ve 108 erkek, X = 31.74 Ss = 8.66) elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında Kültürel Tevazu Ölçeği (KTÖ), Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu, kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizi ve Pearson korelasyon analizleriyle değerlendirilmiştir. Faktör analizi sonuçları ölçeğin üç faktörlü bir yapıya sahip olduğunu doğrulamıştır. KTÖ’nün ölçüt bağıntılı geçerliğinin tespiti kapsamında öğretmenlerin psikolojik iyi oluşları (r=.33) pozitif yönde anlamlı ve ilişkili bulunmuştur. Çalışma kapsamında, tüm ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısının .82 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca KTÖ’nün alt boyutları için Cronbach alfa iç tutarlılık katsayıları: Farklılıklara Bakış Açısı için .74, Öz Yükleme için .54 ve Kültürel Tevazunun Sonuçları için .78 olarak elde edilmiştir. Elde edilen bulgular KTÖ’nün eğitim fakültesi mezunlarının kültürel tevazu düzeylerini ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.
Yok
Yok
Yok
The purpose of this study is to determine the validity and reliability of original version of the Cultural Humility Scale (CHS) developed by Foronda et al. (2020). The participants of the study consisted of 231 (123 female and 108 male, X = 31.74 Ss = 8.66) graduates of the faculty of education. As data collection tools, Psychological Well-Being Scale (PWBS), CHS and the Personal Information Form were administered in order to gather the data. The data obtained as a result of the application were evaluated with confirmatory factor analysis and pearson correlation analysis. Factor analysis results confirmed that the scale has a three-factor structure. Within the scope of the criterion-related validity of the CHS, the psychological well-being of the teachers was found to be (r=.33) positively and significantly related. Within the scope of the study, the Cronbach’s Alpha internal consistency of the whole scale was determined to be .82. In addition, the Cronbach’s Alpha internal consistency for the sub-dimensions of CHS were obtained as .74 for Perspective of Differences, .54 for Self-Attribution, and .78 for the Results of Cultural Humility. The findings showed that the Turkish version of the CHS is a valid and reliable measurement tool that can be used to cultural humility levels of graduates of the faculty of education in Turkey.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 29 |