Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Güvenli Turizm Sertifikasının Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Kullanımı: Antalya Örneği

Yıl 2023, Sayı: 34, 654 - 663, 27.10.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1363354

Öz

Covid-19 ve sonrasında, turizm sektörünü canlandırmak amacıyla T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, ‘Güvenli Turizm Sertifika (GTS) Programını’ geliştirmiştir. Bu program, turistlerin endişesiz bir tatil deneyimi yaşayabilmeleri için turizm işletmelerinin önemli sağlık tedbirlerini ve özel önlemleri almalarının gerekliliğini vurgulamaktadır. Böylece belirlenen kriterleri yerine getirerek güven duygusu oluşturulması hedeflenmektedir. Bu araştırmada Antalya’daki güvenli turizm sertifikasına sahip konaklama tesislerinin web sitelerinde bu belgenin olup olmama ve nasıl kullanıldığı durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Konaklama tesislerine ait bilgilerin elde edilmesinde Türkiye Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) resmî web sitesinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Antalya’daki 419 konaklama tesisinin GTS belgesine sahip olduğu ve 116 işletmenin (%27,8) web sitelerinde GTS’nin olduğu tespit edilmiştir. Bu konaklama tesilerinin çoğunluğunun tesis kategorisi otel, tesis sınıfı 5 yıldızlı ve konumuda Alanya’dadır. Araştırmanın önemli bir diğer sonucu ise bu konaklama tesislerinin web sitelerinde GTS’nin çoğunlukla ön yüzde (logo, belge, QR veya bilgilendirme yazısı olarak) yer aldığı ve sertifikanın logosunun daha fazla kullanıldığı görülmüştür. Günümüz koşullarında tüketicilerin hem bilinç düzeyinin arttığı hem de online alışverişe daha fazla alıştığı düşünüldüğünde, konaklama tesislerinin web sitelerini güncel tutarak, sertifika ya da belgelerini paylaşmalarının pazarlama açısından önemli olduğu önerilebilir.

Etik Beyan

Bu çalışma 5-7 Mayıs 2023 tarihlerinde “1. International Congress on Hygiene Research in Hospitality Industry” özet bildiri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akincilar, A., & Dagdeviren, M. (2014). A hybrid multi-criteria decision making model to evaluate hotel websites. International Journal of Hospitality Management, 36, 263-271.
  • Batinić, I. (2015). The role and importance of internet marketing in modern hotel industry. Journal of Process Management and New Technologies, 3(3), 34-38.
  • Bayraktar, S. & Üzümcü, T. P. (2019). Otel işletmelerinin pazarlanmasında web sitelerinin kullanımı: Kocaeli otelleri örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi, 8(2), 21-41.
  • Buhalis, D., & Main, H. (1998). Information technology in peripheral small and medium hospitality enterprises: strategic analysis and critical factors. International Journal of contemporary hospitality management, 10(5), 198-202.
  • Çevik-Tekin, İ. (2020). Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları. Business and Management Studies: An International Journal, 8(2), 2331-2347.
  • Çetin, A., & Coşkuner, M. (2021). New practice in accommodation facilities after COVID-19: Safe tourism certification program. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 3(1), 16-22.
  • Çetinkaya, Ö., Özer, Y. & Kandemir-Altunel, G. (2020). Covid-19 sürecinde turistik seyahat risk algısı ve hijyen-güvenlik algısının değerlendirilmesi. Tourism and Recreation, 2(2), 78-83.
  • Dündar, Y., Silik, C. E., & Ilgaz, B. (2020). Antalya’da yer alan konaklama tesisleri yöneticilerinin COVID-19 kapsamında alınabilecek tedbirler üzerine görüşleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(4), 3776-3794.
  • Ene, C. (2004). Cartea ospitalităţii. THR-CG.
  • Fakhruddin, B. S., Blanchard, K., & Ragupathy, D. (2020). Are we there yet? The transition from response to recovery for the COVID-19 pandemic. Progress in Disaster Science, 7, 100102.
  • Hacıevliyagil, N., & Gümüş, A. (2020). Covid-19 salgın hastalığının borsaya etkisi: Turizm ve ulaştırma endeksleri üzerine bir uygulama. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 11(1), 76-97.
  • Hariani, D. (2021). Factors influencing Indonesian tourist travelling to Turkey during the pandemic. Jurnal Ilmiah Hospitality, 10(1), 71-78.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D. M., & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalişma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19), 51-92.
  • Korkmaz, S., Temizkan, S. P., & Temizkan, R. (2010). Profesyonel turizm rehberlerinin turizm pazarlamasındaki rolü ve hizmet içi eğitim seminerlerinin pazarlama açısından içerik analizi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 133-149.
  • Kotler, P., Bowen, J. T., & Makens, J. C. (2010). Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu. Mate.
  • Ionel, M. (2016). Hospitality industry. Ovidius University Annals: Economic Sciences Series, 1(1), 187-191.
  • Law, R. (2019). Evaluation of hotel websites: Progress and future developments (invited paper for ‘luminaries’ special issue of International Journal of Hospitality Management), International Journal of Hospitality Management, (76), 2-9.
  • Liu, C., & Arnett, K. P. (2000). Exploring the factors associated with Web site success in the context of electronic commerce. Information & management, 38(1), 23-33.
  • Minciu, R., 2001. Economia turismului. Editia a II-a. Bucuresti: Editura Uranus.
  • Silik, C. E., Ilgaz, B., & Dündar, Y. (2020). COVID-19 Sonrası Turist Davranışlarının Kuşak Farklılıkları Açısından Çoklu Uyum Analizi MCA ile Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (24), 341-372.
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) (2021b). https://tga.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 21 Mayıs 2023).
  • Türkmendağ, T., Erdem, B., & Akyürek, S. (2021). Güvenli turizm sertifikalı işletmelerin profilleri ve sertifikaya sahip konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi misafir yorumlarının değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 455-476.
  • Wen, J., Kozak, M., Yang, S., & Liu, F. (2021). COVID-19: potential effects on Chinese citizens’ lifestyle and travel. Tourism Review, 76(1), 74-87.
  • Zhao, Z., & Gutierrez, J. (2001). The fundamental perspectives in e-commerce. E-Commerce Diffusion: Strategies and Challenges, Heidelberg Press, Melbourne, 3-20.

Usage of Safe Tourism Certificate on Accommodation Business’ Websites: The Case of Antalya

Yıl 2023, Sayı: 34, 654 - 663, 27.10.2023
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1363354

Öz

During and after Covid-19, the Ministry of Culture and Tourism of the Republic of Türkiye has developed the 'Safe Tourism Certificate (STC) Program' with the aim of revitalizing the tourism sector. This program emphasizes the necessity for tourism businesses to take significant health precautions and special measures to ensure tourists can have a worry-free holiday experience. By adhering to these defined criteria, the program aims to create a sense of trust. This study focuses on examining the presence and utilization of the safe tourism certificate on the websites of accommodation business with the certification in Antalya. Information about these accommodation business was obtained from the official website of the Türkiye Promotion and Development Agency (TGA). The research results indicate that out of the 419 accommodation business in Antalya, 116 businesses (27.8%) have the STC displayed on their websites. The majority of these accommodations are categorized as hotels, primarily 5-star establishments, and are located in Alanya. Another significant finding of the research is that these accommodation business prominently display the STC on the front end of their websites, often in the form of logos, documents, QR codes, or informational text. The logo of the certificate is particularly extensively used. Given the current conditions where consumer awareness has increased and online shopping has become more prevalent, it can be suggested that keeping accommodation business' websites up to date and sharing their certification or documents could be important from a marketing perspective.

Kaynakça

  • Akincilar, A., & Dagdeviren, M. (2014). A hybrid multi-criteria decision making model to evaluate hotel websites. International Journal of Hospitality Management, 36, 263-271.
  • Batinić, I. (2015). The role and importance of internet marketing in modern hotel industry. Journal of Process Management and New Technologies, 3(3), 34-38.
  • Bayraktar, S. & Üzümcü, T. P. (2019). Otel işletmelerinin pazarlanmasında web sitelerinin kullanımı: Kocaeli otelleri örneği. Turizm ve Araştırma Dergisi, 8(2), 21-41.
  • Buhalis, D., & Main, H. (1998). Information technology in peripheral small and medium hospitality enterprises: strategic analysis and critical factors. International Journal of contemporary hospitality management, 10(5), 198-202.
  • Çevik-Tekin, İ. (2020). Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları. Business and Management Studies: An International Journal, 8(2), 2331-2347.
  • Çetin, A., & Coşkuner, M. (2021). New practice in accommodation facilities after COVID-19: Safe tourism certification program. Journal of Hospitality and Tourism Issues, 3(1), 16-22.
  • Çetinkaya, Ö., Özer, Y. & Kandemir-Altunel, G. (2020). Covid-19 sürecinde turistik seyahat risk algısı ve hijyen-güvenlik algısının değerlendirilmesi. Tourism and Recreation, 2(2), 78-83.
  • Dündar, Y., Silik, C. E., & Ilgaz, B. (2020). Antalya’da yer alan konaklama tesisleri yöneticilerinin COVID-19 kapsamında alınabilecek tedbirler üzerine görüşleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(4), 3776-3794.
  • Ene, C. (2004). Cartea ospitalităţii. THR-CG.
  • Fakhruddin, B. S., Blanchard, K., & Ragupathy, D. (2020). Are we there yet? The transition from response to recovery for the COVID-19 pandemic. Progress in Disaster Science, 7, 100102.
  • Hacıevliyagil, N., & Gümüş, A. (2020). Covid-19 salgın hastalığının borsaya etkisi: Turizm ve ulaştırma endeksleri üzerine bir uygulama. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 11(1), 76-97.
  • Hariani, D. (2021). Factors influencing Indonesian tourist travelling to Turkey during the pandemic. Jurnal Ilmiah Hospitality, 10(1), 71-78.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D. M., & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki konaklama işletmelerinin internet web sitelerini değerlendirmeye yönelik bir çalişma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (19), 51-92.
  • Korkmaz, S., Temizkan, S. P., & Temizkan, R. (2010). Profesyonel turizm rehberlerinin turizm pazarlamasındaki rolü ve hizmet içi eğitim seminerlerinin pazarlama açısından içerik analizi, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 133-149.
  • Kotler, P., Bowen, J. T., & Makens, J. C. (2010). Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu. Mate.
  • Ionel, M. (2016). Hospitality industry. Ovidius University Annals: Economic Sciences Series, 1(1), 187-191.
  • Law, R. (2019). Evaluation of hotel websites: Progress and future developments (invited paper for ‘luminaries’ special issue of International Journal of Hospitality Management), International Journal of Hospitality Management, (76), 2-9.
  • Liu, C., & Arnett, K. P. (2000). Exploring the factors associated with Web site success in the context of electronic commerce. Information & management, 38(1), 23-33.
  • Minciu, R., 2001. Economia turismului. Editia a II-a. Bucuresti: Editura Uranus.
  • Silik, C. E., Ilgaz, B., & Dündar, Y. (2020). COVID-19 Sonrası Turist Davranışlarının Kuşak Farklılıkları Açısından Çoklu Uyum Analizi MCA ile Değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (24), 341-372.
  • Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) (2021b). https://tga.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 21 Mayıs 2023).
  • Türkmendağ, T., Erdem, B., & Akyürek, S. (2021). Güvenli turizm sertifikalı işletmelerin profilleri ve sertifikaya sahip konaklama işletmelerine yönelik çevrimiçi misafir yorumlarının değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 455-476.
  • Wen, J., Kozak, M., Yang, S., & Liu, F. (2021). COVID-19: potential effects on Chinese citizens’ lifestyle and travel. Tourism Review, 76(1), 74-87.
  • Zhao, Z., & Gutierrez, J. (2001). The fundamental perspectives in e-commerce. E-Commerce Diffusion: Strategies and Challenges, Heidelberg Press, Melbourne, 3-20.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nihan Akdemir 0000-0002-1232-6636

Oylum Ekşi 0000-0002-2182-1364

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Akdemir, N., & Ekşi, O. (2023). Güvenli Turizm Sertifikasının Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Kullanımı: Antalya Örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(34), 654-663. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1363354